Gå til innhold

Hvilken alder er det best for et barn med samlivsbrudd for foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de er babyer, småbarn eller ungdommer?

Lurer på hvor lenge jeg må holde ut med mannen for ungens skyld.

Ungen er nå fem mnd.

Vi er gode venner, så det er ikke noe krangling eller dum stemning som barnet kjenner på- da hadde jo det beste vært å gått fra hverandre nå.

Men lurer på når ungen tar minst skade av et samlivsbrudd?

Anonym poster: d8ec25905b35d192ef06c36a6d866a35

Skrevet

Når de er babyer, småbarn eller ungdommer?

Lurer på hvor lenge jeg må holde ut med mannen for ungens skyld.

Ungen er nå fem mnd.

Vi er gode venner, så det er ikke noe krangling eller dum stemning som barnet kjenner på- da hadde jo det beste vært å gått fra hverandre nå.

Men lurer på når ungen tar minst skade av et samlivsbrudd?

Anonym poster: d8ec25905b35d192ef06c36a6d866a35

Minst skade? Gå fra hverandre nå om dere ønsker det. Bedre å ta det mens ungene er babyer enn hvis de er eldre, etter min mening.

Anonym poster: eec6c34f46abca3ba59c59c379c0e46b

Skrevet

Er nok best å gjøre det nå som ungen er så liten at du uansett er viktigst.

Anonym poster: 4baa46bb709b0426e8b8e8e2313ccad7

Skrevet

Ja, best når de er små..

Jo eldre de er, dess mer reflekterer de over situasjonen, kan skylde på seg selv, prøver å føre foreldrene sammen igjen, sørge over livet slik de kjente det osv.

Jeg har nettopp gått gjennom et samlivsbrudd og de tankene 3-åringen gjør seg er lysår unna alt det 5-åringen tenker.

Jeg skal unngå å spørre om det ikke er 'noen vei tilbake' -for det vet du sikkert best selv.

Anonym poster: 924afcb4284842799a0406cc4fdfe90b

Skrevet

Når de er små. Gikk fra bv når barna var 6, 3 og 1 år. De to minste har taklet det bra, men eldste sliter fortsatt med det. (Men de har ingen kontakt med faren sin). Det er nå 2 år siden bruddet.

Anonym poster: 076426e96b123e3512cad1f3a6a59829

Gjest FinogFjong
Skrevet

Hvis du vet med deg selv at dette forholdet er dødsdømt når baby er 5 mnd gml, hvorfor i allverden tenker du at du skal måtte holde ut da? Unger har rett til å vokse opp med trygge, fornøyde foreldre. Foreldre som lever i døde forhold er ikke lykkelige, og det fortjener hverken ungene eller foreldrene.

Ikke minst er det uredelig å "holde ut" dersom den andre parten ikke er kjent med din beslutning.

Skrevet

Vel, for at barnet skal få muligheten til å noen gang forstå hvordan det skal være i et forhold, oppleve et kjærlig hjem fra alle kanter, så skal man vel ikke være nødt til å "holde ut" uansett hvor gammelt barnet er..

Alle fortjener å være lykkelige :)

Skrevet

Regner med dere har prøvd å få hjelp utenifra ved FVK eller lignende og at dere er fast bestemt på at løpet er kjørt for dere? At dere ikke har noen framtid sammen?

Isåfall mener jeg at det beste vil være å gå fra hverandre nå mens babyen er liten. Men skal far ha permisjon da? Siden dere har bodd sammen de første 5 mnd av baby sitt liv, regner jeg med at han har krav på pappapermisjon kontra om dere hadde gått fra hverandre under graviditeten.

Men når det er sagt, småbarnstiden er tung for mange og selv de sterkeste, mest stabile par kan slite i disse årene med mindre søvn osv. Så ville prøvd å finne ut om det ikke er noen sjanse for dere.

Lykke til :)

Skrevet

Umulig å si... jeg ville valgt baby eller tenåring hvis jeg måtte velge noe, men det er sikkert bare fordi jeg selv var 7 og det var grusomt... hele min verden falt i grus.

Når du er bitteliten vet du jo ikke bedre enn at det er som det er, men du går jo glipp av å vokse opp i kun ett hjem og få® ofte då®ligere kontakt med far.

Når du er ungdom er jo livet ustabilt i seg selv og du trenger jo ikke mer ustabilitet, men samtidig er du jo stor nok til ofte å kunne se noen av grunnene til at de går fra hverandre og du kan velge selv hvor du vil bo.

Skrevet

Best når de er små! Men det er jo helt opptil deg hva du vil! Best nå de er små og ikke vet så mye. :)

Skrevet

Når de er små. Gikk fra bv når barna var 6, 3 og 1 år. De to minste har taklet det bra, men eldste sliter fortsatt med det. (Men de har ingen kontakt med faren sin). Det er nå 2 år siden bruddet.

Synes nå at barna må få lov å besøke faren av og til. :)

Skrevet

Synes nå at barna må få lov å besøke faren av og til. :)

Vet du hva som er grunnen til at de ikke har kontakt med far? Nei? Så ikke bland deg opp i det

Anonym poster: dc18d2c4d688daa717ea69cb4154cab6

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis du vet at løpet er kjørt og du ikke kommer til å ombestemme deg, så hadde jeg valgt det nå. Vanskeligere jo eldre barnet blir. Men kanskje greit å ta kontakt med FVK hvis dere ikke allerede har vært der.

Skrevet

Jeg skulle skille meg ofte det første året etter vi fikk vårt første barn. De første to årene kanskje. Utrolig tunge og trodde jeg ikke hadde noen følelser for mannen. Vi kom oss igjennom det, har det veldig bra og venter nr 2. Det første året med barn er tungt, ikke gjør noe forhastet....

Anonym poster: 472b06bc5a73f999c9fb72be4da15eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...