Gå til innhold

Lar dere barna dra på ferie med besteforeldre alene?

Anbefalte innlegg

Mormor vil så gjerne ha med datteren min til syden.. Uten oss foreldrene.

De har kjempe godt forhold.

Hun er 4 år og er en veldig snill og god jente..

Hadde dere sagt ja eller nei?

Anonym poster: 66c1f299783e687edac9ed6e2026c872

Fortsetter under...

Jeg hadde latt min mamma gjøre det hvis barnet har et godt forhold til henne og er mye sammen med henne med overnatting og slikt.

Jeg har derimot et godt eksempel på når jeg IKKE lar det skje. Svigers driter normalt i ungene våre, men så skulle de på hyttetur med et vennepar (som er verdens hyggeligste eldre ektepar), og disse vennene skulle ha med seg et barnebarn. Da kom svigers og ville gjerne "låne" eldste her som de sa. Da satte jeg ned foten. Barna våre har knapt noe forhold til dem - noe de kan takke seg selv for - og det hadde vært uaktuelt å sende barnet på tur med noen han ikke kjenner.

Svigers ble naturligvis drit fornærmet, hadde sett for seg å ha med er lite "trofé" de også. Glem det!

Anonym poster: e8ee1e58e62d3e490b09ceea830c3ac9

Ja, det kunne jeg gjort.

Når gutten min var to år gammel, ville besteforeldrene låne han med seg på ferie i 10 dager, det var stor suksess.

Jeg husker spesielt en gang jeg skulle snakke i telefonen med gutten min. Han var så fasinert av båten de skulle reise med at han ikke hadde tid til å snakke med sin kjære mor. :-)

Anonym poster: 93b204167eef6a3ee3488c2724929475

Ja det hadde jeg gjort. Forholdet til bestefar er helt supert. Og hun har vært med ei uke på sørlandet en gang. Litt eldre enn jenta di, men hadde ikke hatt betenkeligheter likevel. Mine fineste minner i livet er med min egen bestefar og tar fortsatt disse fram i tunge stunder.

Jeg hadde nok ønsket å drøye det et år eller to i forhold til barnets alder.

For vår del er det uaktuelt å sende barnet på ferie med mine foreldre noensinne og med svigers også i grunn. Førstnevnte fordi de er inkompatible med omsorg for barn i mer enn fem minutter, sistnevnte fordi de er litt for gamle og syke.

Anonym poster: 2911f31eefda446a6bddedbc8f02d465

Annonse

Ja, selvsagt! Så stas for barnet! Jeg blir bare så takknemlig når mine foreldre gjør slike ting for oss.

Nå skal det sies at jeg stoler fullt og helt på at foreldrene mine tar nødvendig ansvar, de er friske og raske osv. Hadde jeg ikke følt at det var trygt å sende barna med, ville jeg ikke gjort det.

Anonym poster: 4a89db5e141cbe61fabcd731183efc3d

Annonse

Mormor vil så gjerne ha med datteren min til syden.. Uten oss foreldrene.

De har kjempe godt forhold.

Hun er 4 år og er en veldig snill og god jente..

Hadde dere sagt ja eller nei?

Anonym poster: 66c1f299783e687edac9ed6e2026c872

Min mor er flink med barna mine, og jeg stoler på henne, så ja. Men for min del har det mye med modenhet/personlighet på barnet å gjøre og. Om han/hun "hører etter", kan ta imot beskjeder ol føler jeg meg tryggere. Gutten min på 6 år fikk være med mormor en uke til Bulgaria, men jeg synes minsta var for lita, så hun ble hjemme med meg (hun var da 3 år)

Anonym poster: 50c43180e116871c9d9a9451e866bb7b

Jeg tror ikke jeg hadde sendt dem avgårde for en uke som 4åringer. Eldste var en helg på hytta med mormor og morfar som 4 åring og han storkoste seg, men var så glad for å se oss igjen da han kom hjem at han gråt gledestårer :) Jeg tror ikke han hadde hatt skjønt hvor lenge en uke var å være borte fra oss på forhånd hvis vi hadde snakket om det.

Nå er han 6 år og nå hadde han nok fått lov.

Anonym poster: ed259f33f73ba88dc0c18bf6b00e9ff1

Eldste var med farmor til syden en uke når hun var fire år. Hun storkoste seg og snakker om den turen enda.

Lilleøster hadde jeg ikke latt bli med i den alden, for hun hadde ikke noe serlig forhold til farmor. En skikkelig mammadslt når hun var mindre, så hun nektet å være med andre enn mormor, morfar gikk til nøds men bare såvidt. Kunne ikke gå til postkassa uten at hun måtte sjekke at hun så meg. Men hun var med farmor til syden når hun var 7år, og hadde det supert. Dette var pgs st farmor vsr med storesøster på ett treukers opphold på ett behandlingsted i utlandet. Så de tok en hoppe på tur slik at minstemor ikke skulle syntes det var så urettedrig.

Mine foreldre hadde jeg glatt sendt med ungene, men jeg hadde nok fått sjokk om de hadde spurt om det. For de er såvidt utenfor kommunegrensa. Ferie er på hytta, og der kan de gjerne ha ungene i flere uker hver sommer. Vi bor så nært st ungene drar frem og tilbake etter hva de vil og hva vi andre skal.

Anonym poster: 9a7d49caca97cf33e54367920c23f9ed

Selvsagt!

Snupp var ikke mer enn 2,5 år da hun var med besteforeldrene (svigers) på tur en uke. Jeg var bortreist (rehab) og de har ett godt forhold. Svigermor tok til og med den endelige jobben med bleieslutt (hadde forberedt det en stund før det da). Tror egentlig ikke hun husker så veldig mye av det nå (5 år).

Anonym poster: cb926deb6437d14626a9c6db0f6bcfc3

Nei , ikke vil hun det selv heller. Hun er veldig opptatt av at mamma, pappa, hun og lillebror skal være sammen og gjøre ting sammen. Hun ville ikke vert borte fra oss så lenge, og ikke er jeg komfortabel med å sende henne så langt fra meg.

Men uansett så er det jo noe du må se an. For det passer jo ikke alle barn eller foreldre.

Ikkje som fireåring, dei må pent vente til 7-8 år..

Hvorfor det? Jeg tenkte nå at det var en hyggelig ting, jeg ... også sier du, Stjerne, som jeg har slik tiltro til at det ikke er OK. Min verden faller i grus!! :o Endret av MammantilNurket

Hvorfor det? Jeg tenkte nå at det var en hyggelig ting, jeg ... også sier du, Stjerne, som jeg har slik tiltro til at det ikke er OK. Min verden faller i grus!! :o

Handlar mest om at eg som mor ikkje vil vere borte frå barnet over tid. Barnet fiksar det nok fint..

Hvorfor det? Jeg tenkte nå at det var en hyggelig ting, jeg ... også sier du, Stjerne, som jeg har slik tiltro til at det ikke er OK. Min verden faller i grus!! :o

Handlar mest om at eg som mor ikkje vil vere borte frå barnet over tid. Barnet fiksar det nok fint..

Da er jeg med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...