Gå til innhold

Tips til Storebrorgave?

Anbefalte innlegg

Termin om en uke og et par siste gjøremål gjenstår,bla å ordne gave til han som skal bli storebror:) Han vil være 21mnd og skjønner lite av begivenheten som nærmer seg. Har så lyst å gjøre litt stas på han og markere rollen hans når babyen kommer,det blir nok et lite sjokk for han.. Noen gode forslag? Hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042535-tips-til-storebrorgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi kjøpt brio elektrisk tog og duplo til vår sønn:) ..han blir 2 år i morgen, og vi aner et lite håp om at "noe er i gang hos meg nå.." :) så da blir det i tilfelle veldig masse gaver til han i morgen;):) hadde vært morro!

Annonse

Her var det mye forskjellig,kreative dere er:) Lurte også litt på el-togbane men tenkte det var litt dyrt og heller gi til bursdag..hva er pris på dette?

Han får sykkel av besteforeldre til bursdag og han har allerede endel utstyr til ikea-kjøkkenet sitt. Ikke lett det her!

Noen flere som har forslag?:)

Vi tenker å gi en babydukke til vesla, slik at hun får "sin egen baby" ;) Tenker å gi den på sykehuset når de kommer for å hilse på for første gang slik at gaven blir fra lillebror og at det blir en positiv opplevelse rundt å hilse på den nye babyen :) Ser for meg at det kanskje kan være fint videre også at hun kan ta seg av dukken sin når jeg f.eks må ta meg av lillebror, at vi kan relatere litt videre der.

Vi har vurdert å kjøpe lekehus til Hagen lenge og benytter anledningen nå når han blir storebror. Selvfølgelig en dyr gave, og absolutt en investering for oss som familie, men fint å bruke en slik anledning til det. Jeg tenker jeg kjøper en liten ting som får plass i sykehusbagen min, som han kan få av meg når han kommer på besøk.... En storebrortrøye eller noe...!

Gode forslag:) Sendte mannen på tokt og han kom hjem med verktøysett til den heldige. Storebror har fulgt nøye med når pappa og bestefar har pussa opp storebrorrommet hans så tror nok gaven vil falle i smak:) Har ellers kjøpt en lillebrortermos og storebrortermos som vi gir dem samtidig på sykehuset,storebror vet at det alltid er noe ekstra godt i fn termos,hehe. Takk for alle innspill!

Storebror kommer her til å være litt i underkant av 2,5 år når babyen kommer, og vi har kjøpt elektrisk duplo-tog. En kompis av han har dette toget, så vi vet det kommer til å falle veldig i smak. Det er litt dyrt, men vi kjøpte det i Tyskland, så det ble en del billigere. De har det også ofte på salg på lekmer.no.

Vi gir det til han når vi kommer hjem fra sykehuset tenker jeg, så får han noe å holde på med i alt styret, besøk og oppmerksomhetsendringen som kommer.

Han og pappaen skal også finne på gøyale ting i tiden rundt fødsel sånn at han får sin dose oppmerksomhet, type Leos lekeland etc. Tror det er viktigere med oppmerksomhet enn ting, så gaven er mer et symbol på at han blitt storebror og stor gutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...