Gå til innhold

Hvor lenge før fødselen er det vanlig å få hyppige kynnere og nedpress?

Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt å huske hvordan det var i forrige svangerskap, men husker at jeg hadde mye vondt (maserier/modningsrier?) flere uker før fødselen startet. Jeg er 33+6 nå, og har nesten hele svangerskapet vært plaget med kraftige kynnere. Men i går begynte de å bli skikkelig hyppige og intense og det har ikke blitt noe bedre til nå. De gjør ikke direkte vondt, men tar skikkelig tak i mage og rygg. Har i tillegg hatt masse nedpress og stikninger i skjeden de siste dagene.

Bør jeg forberede meg på fødsel eller er det normalt å gå slik i flere uker? Noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat samme måte, er 35+5 i dag. Husker det var sånn sist også, men tror det begyne litt senere da, ca 2 uker før fødsel. Men tror man kan gå sånn lengre også, så ikke godt å si:)

Har gått med kraftige kynnere, nedpress og stikking siden ule 32.

Ble værre når jeg fikk urinveis infeksjon :-/

Er nå i uke 38 nedoresset har gitt seg litt etter at hodet festet seg :)

Så går bare og venter, er som passe sliten nå.

Hva er denne stikkingen?? Kynnere od nedpress er ok, men flere ganger i går opplevde jeg som om det var en kniv som stakk meg ved livmoråpningen. Kan ikke huske å ha hatt det i de tidligere svangeskapene. Jeg er i uke 36 nå

Annonse

Legen sa til meg at det kommer når barnet presser hodet ned i bekkenet.

Etter at hodet festa seg, har den stinkende smerten forandret seg.

Er litt svakere, men varer lengre.. Hadde det ikke med nr 1, så er ikke hundre prosent sikker på meningen me det!

Okey, det høres jo fornuftig ut :) Hodet til babyen fester seg mest sannsynlig i disse dager. Jeg skal til jordmor på tirsdag og hun sjekker nok om hodet har festet seg. Spennende dager nå :D

Rundt 96 prosent av barna ligger med hodet ned i uke 36 hos førstegangs fødende, bare 17% hos andregangs fødende fester seg før du er i fødsel ;) Når det stikker i underlivet er det fordi barnet presser hodet nedover og treffer nerver , kjennes ut som ungen har en syl den stikker med :P

Jeg har gått med masse kynnere og 2 cm åpning siden uke 34.. ..Her skjer det jo ikke mere , fikk beskjed på føden om at jeg kunne gå sånn frem til uke 39. Er snart i uke 37.. :o

Morsomt å gå sånn i mange uker da.. :P Mine kynnere har vært helt ekstreme siden i går. De tar skikkelig tak i ryggen og fremme på venstre side. Synes det minner mistenkelig mye om starten på fødselen med forrige mann. Skal inn på kontroll i morgen, skal høre om de kan sjekke om det er noe modning da. Men vurderer å ta kontakt med føden i dag hvis dette blir noe værre, har jo 6 uker igjen til terminen..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...