Gå til innhold

Noen over 40 som har benyttet seg av pergotime pga lite egg igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det, men har bare rotet til syklusen min :( Er på dag 38 nå, ingen el og ingen positiv g-test. Har fra før normale sykluser på 26 dager og el alt fra dag 10-12 og da kjenner jeg det i eggstokkene. Denne gangen på pergo ikke kjent disse vanlige smertene, bare litt røsking her og der.

Håper du får en annen opplevelse av det, og at du tester positivt :)

• 4 uker senere...

Jeg er ikke over 40 men 35. Ble satt på pergo da jeg var 34 fordi jeg har lav amh. Altså lite egg igjen . Pergo enkel kur gjorde ingenting for meg. Ble satt på dobbel kur og det resulterte i ett egg som da ble overstimulert og dermed ubrukelig . Gyn konkluderte med at pergo ikke var noe for meg med så lav amh . Hun mener det eneste som kan gjøre meg gravid er prøverør !

Er 36 og veit ikkje om eg har mange egg igjen el ikkje. Korleis testar man amh? Uansett - eg har spontanabortert ørti gangar og no satte gyn.legen meg på pergotime for å auke sjansane for å bli gravid, sjølv om eg alltså aldri har hatt problemar med det.......skal på ul for å sjekke i morgon. Skal etter min syklus ha el på mandag, men med pergo på onsdag. Eg kjenner masse! Eggløsnings-symptomer og føler meg "kjempestimulert". Så får vi sjå kor dette bærer henne....

Lykke til!

Er 36 og veit ikkje om eg har mange egg igjen el ikkje. Korleis testar man amh? Uansett - eg har spontanabortert ørti gangar og no satte gyn.legen meg på pergotime for å auke sjansane for å bli gravid, sjølv om eg alltså aldri har hatt problemar med det.......skal på ul for å sjekke i morgon. Skal etter min syklus ha el på mandag, men med pergo på onsdag. Eg kjenner masse! Eggløsnings-symptomer og føler meg "kjempestimulert". Så får vi sjå kor dette bærer henne....

Lykke til!

Gyn kan rekvisere til amh test. Taes vabligvis på sykehus . De tar det ikke automatisk på unge damer , om alt ser bra ut på ul.. Men jeg ble ikke gravid etter over 2 års prøving. Har postive eggløsningstester og kjenner godt såkalt eggløsningsmerter . Alikevel viste prøven amh under 1. Omtrent tomt for egg. Er tre år siden siste fødsel ... Så aner ikke hva som skjedde :(

Annonse

amh er en blodprøve som er noe omstendelig, den må fryses mm. Den kan tas uavhengig hvor du er i syklus. I tillegg kan man på innvendig ul telle antall antralfollikler som ligger i eggstokkene og samlet få et inntrykk av eggreserver. Kvalitet sier dette dog ingenting om.

Den trenger ikke å ha falt fort. Jeg ble gravid med amh på 1 for snart fire år siden, prøver å bli gravid igjen nå og amh har ikke endret seg.

Anonym poster: 52861216885783c4ae3fe0befab63980

Jeg vil tro min har falt fort . Vår yngste kom som bestilt i 2010 og vi begynte prøvingen 6 mnd etter og har fortsatt ikke fått det til.

Ul viser egg og gyn trodde ikke det var noe galt med eggreserven men ville ta en amh alikevel . Og den viste altså under 1. Hun mener det er svært liten sjanse for meg og bli naturlig gravid . Men jeg vet ikke ! Det er tydelig forskjellige meninger om dette. Noen mener amh kun sier noe om hvor mange egg som modnes hver mnd i eggstokken og at det ikke har noe med reservene og gjøre, og noen mener man omtrent ikke har egg igjen . Men jeg håper de som mener det første har rett. Da er det jo litt håp ihvertall . Men nå etter snart 39 pp begynner jeg og miste trua litt :(

Godt og se det er noen som har fått det til:)))

• 2 måneder senere...

Vet at enkelte gynekologer/spesialister har skrevet ut Femar i stedet for pergotime.

Pergotime klusser til syklus for mange,og er heller ikke snill med slimhinner.

http://www.medicus.no/egglosning-pergotime-femar/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...