mamma95 Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg er nå 5+5 i følge terminkalkulator. Testet postivt fire tester på mandag. Jeg har lest mye om MA og er så redd for å miste på den måten, siden man ikke merker det da. Så derfor tok jeg en test igjen idag for å sjekke at jeg forsatt er gravid, og det var jeg. Hadde vel stått ikke gravid vist jeg hadde mistet..? Gler meg så forferdelig til 2.trimester når det begynner å bli trygt og håper virkelig den forsetter og utvikle seg og utvikler seg rett:) Noen andre som har hatt sånn angst tidlig i svangerskapet og har noen beroligende ord? Tenkte også å fare på tidlig ultralyd neste uke for å føle meg mer trygg. Noen som vet om bra klinikker/leger i oslo som har det?
minion Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 25 – 30 % risiko fra unnfangelse 15 % sjanse fra ca. uke 3. 8 % sjanse fra uke 6. 5 % sjanse fra uke 8 2 % sjanse fra uke 9 mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke. Det går vanligvis helt fint. Tenk gode tanker:-)
November_84 Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Jeg klarte selv ikke å slå meg til ro med graviditeten før jeg var rundt 8 uker på vei, og symptomene startet for fullt.. Etter det glemte jeg alt om sa, ma osv Jeg turte til og med ikke å ha sex før dette Hadde mye murringer og stikninger i underlivet så jeg var HELT sikker på at noe var galt.. Det er i grunn ingen vits i å gå rundt å være redd, skulle noe gå galt så er det ingenting du kan gjøre for å unngå det. Det er veldig store sjangser for at det går fint, og helt minimale sjangser for at det er noe galt Ang tidlig ultralyd, ville jeg ventet til uke 11. Det gjorde jeg og da kunne vi tydelig se et foster som pustet og var i full bevegelse. Det var fantastisk! I tillegg ble bl.a nakkefolderen sjekket, hvor det ble avkreftet tegn på downs syndrom. Dette kan en ikke se før i uke 11 ifølge legen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå