Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 5+5 i følge terminkalkulator. Testet postivt fire tester på mandag. Jeg har lest mye om MA og er så redd for å miste på den måten, siden man ikke merker det da. Så derfor tok jeg en test igjen idag for å sjekke at jeg forsatt er gravid, og det var jeg. Hadde vel stått ikke gravid vist jeg hadde mistet..?

Gler meg så forferdelig til 2.trimester når det begynner å bli trygt og håper virkelig den forsetter og utvikle seg og utvikler seg rett:)

Noen andre som har hatt sånn angst tidlig i svangerskapet og har noen beroligende ord?

Tenkte også å fare på tidlig ultralyd neste uke for å føle meg mer trygg.

Noen som vet om bra klinikker/leger i oslo som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Det går vanligvis helt fint. Tenk gode tanker:-)

Skrevet

Jeg klarte selv ikke å slå meg til ro med graviditeten før jeg var rundt 8 uker på vei, og symptomene startet for fullt.. Etter det glemte jeg alt om sa, ma osv :) Jeg turte til og med ikke å ha sex før dette :o Hadde mye murringer og stikninger i underlivet så jeg var HELT sikker på at noe var galt.. Det er i grunn ingen vits i å gå rundt å være redd, skulle noe gå galt så er det ingenting du kan gjøre for å unngå det. Det er veldig store sjangser for at det går fint, og helt minimale sjangser for at det er noe galt ;) Ang tidlig ultralyd, ville jeg ventet til uke 11. Det gjorde jeg og da kunne vi tydelig se et foster som pustet og var i full bevegelse. Det var fantastisk! I tillegg ble bl.a nakkefolderen sjekket, hvor det ble avkreftet tegn på downs syndrom. Dette kan en ikke se før i uke 11 ifølge legen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...