Gå til innhold

Har begynt å tenke på hvordan kroppen vil se ut etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Grøss...hvordan vil magen bli? Jeg har fått endel strekkmerker og har gått opp kanskje 14 kilo. Ikke alldeles for mye det, men veide ti kilo for mye før jeg ble gravid.

Jeg har sett bilder av megselv i tida etter første fødsel, så halvgravid ut men innså det ikke selv der og da, så det på bilder i ettertid. Heldigvis var kropp og mage ikke noe som opptok meg som nybakt mor - og slik BØR det jo være, at fokuset er på babyen. Men denne gangen tenker jeg mer på det.

Noen som har slitt mer med å bli mindre etter fødsel nr to? Mener å ha lest at det kan være vanskeligere å få tilbake kroppen for hver graviditet.

Fortsetter under...

Tenker på det samme her. Vi er bedt i bryllup 1 mnd etter termin.. Jeg hadde alt for mange kilo for mye før jeg ble gravid, og har nå gått på 15 kilo. Og det å finne en fin ammevennelig kjole til ei overvektig dame er ikke lett.. Men slik blir det desverre.. Etter forrige svangerskap så gikk jeg fort ned, men gikk så opp igjen da energien kom tilbake.. Desverre...

Jeg tenker også litt på det, men her er problemstillingen litt annerledes...

Jeg har gått ned i svangerskapet istedet for opp. Er nå i uke 36. Siden jeg ikke har fått lov til å bevege meg noe særlig så har alle musklene mine dratt sin kos og jeg sitter igjen med noe jeg selv føler er en haug med skinn, bein og ett stykk basketball...

Veldig spent på hvordan jeg blir seende ut når babyen er ute og de kg som følger med der. Er jo fort vekk 6-7 kg til sammen bare der!!

Etter fødsel her så blir det fullt fokus på muskler, mosjon og kosthold ja :-)

Jeg har også hørt at dte blir verre og verre etter hver fødsel å finne fasongen sin igjen, men ikke at det er verre å gå ned i vekt. Tror mageområdet blir vanskeligere og vanskeligere for hver fødsel - ikke så rart siden både under- og overhuden her strekkes mest. Så det kommer vel litt an på hvor man har "problemområde" fra før. Er det magen så blir det nok desverre ikke bedre. Men etter fødsel tror jeg man bare merker at den store magen er borte og man føler seg ganske slank rundt magen en periode, så man får bare nyte det frem til virkeligheten kommer tilbake ;)

Det tok kanskje bittelitt lengre tid å komme seg tilbake i form etter nr to,men ikke noe problem så lenge jeg var flink til å trene to ganger i uka og passet på det jeg spiste.

Nå er jeg gravid med tredjemann og håper virkelig det går like greit denne gangen også...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...