Oh baby Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Nå kan jeg bare si at dette ikke handler om svangerskap, men barn.. nærmere bestemt barna til naboen... Naboen stapper sine barn usikret i forsetet og kjører av sted... i sta satte bestemoren seg inn i passasjersetet med 1-åringen på fanget... nå er ikke naboene mine nordmenn, men jeg tenker at man må følge reglene i Norge... Hva tenker dere?
gledebarnet2 Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Ja, absolutt. Jeg ville nok sagt ifra på en hyggelig måte. Men dersom de vil fortsette slik, vil de bli tatt en dag og få bot.
Kulaa Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Huff! Det er det verste jeg ser, ikke noe ålreit, dette er rett og slett skummelt! Jeg hadde nok sagt ifra om det var noe som gjentok seg ja!! Noen mener sikkert at man ikke skal bry seg sånn med andre, men dette gjelder barn! De kan ikke velge selv! Og har ikke noe å få gjort med egen sikkerhet! FYSJ..!
MaybeAgain Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Ja, jeg ville sagt fra. Om du ikke føler deg komfortabel med å ta det direkte til dem, ta bilnummeret og ta en tlf til nærmeste politistasjon. De kan helt sikkert ta en streng telefon til dem og forklare reglene i Norge.....
Tantrum Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Jeg ville sagt i fra til politiet. Det er dessverre ganske vanlig blant innvadrere. De har ikke samme opplæring og "sosiale trening" som det vi er indoktrinert med. I mange land er det ikke vanlig å bruke bilbelte, mange blir faktisk fornærmet om man setter seg inn i bilen deres og tar på seg bilbelte Det har jeg selv opplevd at venner har blitt fornærmet pga at jeg automatisk tar på meg bilbeltet og da var jeg ikke lengre unna enn Italia Nei, snakk med de og snakk med politiet. Snakk med barne hage og skole og får de til å ta det opp med foreldrene
Barbarella og froskebarna Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Huff... Skjønner at det er ubehagelig å si fra, men jeg ville nok ha kvinnet meg opp til å si noe :-) De vet nok ikke bedre, og trenger å bli opplyst. Jeg velger i hvert fall å tro at foreldre som ikke sikrer barna sine eller sikrer feil gjør det fordi de ikke vet følgen av det, ikke fordi de er late eller gir beng... Hvis de ikke hadde endret det etter at jeg hadde sagt ifra hadde jeg nok ringt politiet. Synes alle barn har rett til å bli sikret i bil :-)
Oh baby Skrevet 26. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2013 Takk for tilbakemeldingene damer!!! Jeg skal si ifra neste gang de kommer kjørende... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå