Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lilla har inte heller fått plats än (blir 1år i slutet på sep.). Jag sparar varenda krona jag kan för att kunna vara hemma så länge som möjligt. Men vad gör man om man inte får plats? Min perm går ut i slutet av juli och jag klarar max 2 mnd hemma utan lön.

Någon som vet hur man klarar det ekonomiska? Finns det något att söka hos nav?

Kan tillägga att jag är alenemor.

Fortsetter under...

Vi fikk plass, han er født midt i oktober. Vil være 10mnd når han starter i august.

Grunnen vi fikk er fordi jeg skal fortsette på høgskole og skolen har en egen barnehage for studenter, derfor er barnehagen privat og kan ta inn unger under 1år. Men de bruker å ta inn kommunale unger også vis de har plass til det.

Jeg bur i Molde.

Min lilla har inte heller fått plats än (blir 1år i slutet på sep.). Jag sparar varenda krona jag kan för att kunna vara hemma så länge som möjligt. Men vad gör man om man inte får plats? Min perm går ut i slutet av juli och jag klarar max 2 mnd hemma utan lön.

Mener at en venninne av mg fikk overgangsstønad siden hun var alene mor. Men det var 7 år siden. Jeg ville gått og snakket med Nav eller helsestasjonen. Kan jo være at de også vet om noe. Hvor er det du bor? Du kan jo se om du finner noen i området i samme situasjon og at dere kan dele på passet og jobbe hvertfall deltid.

du kan søke bostøtte :)

Tack för svar. :)

Ja, jag får nog boka in möte på nav ja. Bor i Oslo. Det dumma med nav är att man oftast har fler frågor när man går därifrån än när man kom dit. Var väl där 3-4 gånger innan jag fick rätt hjälp och svar på mina frågor när jag gick gravid.

Annonse

Ja, jag får nog boka in möte på nav ja. Bor i Oslo. Det dumma med nav är att man oftast har fler frågor när man går därifrån än när man kom dit. Var väl där 3-4 gånger innan jag fick rätt hjälp och svar på mina frågor när jag gick gravid.

Trodde også at man som alenemor hadde prioritert inntak i barnehage.

Det trodde jag med, men tydligen så har dom tagit bort det.

Det trodde jag med, men tydligen så har dom tagit bort det.

Men du kan få svar hvorfor du ikke har fått bhg plass.

Nei, vi har ikke fått plass, og har fått beskjed fra styrer i bhg om at det ikke blir ledig plass i år, kanskje utover vinteren 2014. Gutten vår er født i desember, så hadde ikke forventet noe, men vi hadde et lite håp om plass fra januar. Har ei jente som var født i september, fikk først avslag med henne, men så ble det noen plasser til overs, så da vant vi en plass ved loddtrekning. Det er altså lov til å håpe :)

Annonse

Jaaa! Han er født 13. oktober og har derfor ikke krav på plass, men det er heldigvis god dekning her vi bor. Fikk førsteønsket oppfylt.

Heldig. Hvor bor du? Så flytter vi dit :) ha ha

Hihi, vi bor i Nittedal. Er hit alle småbarnsfamiliene fra Oslo flytter, så god barnehagedekning er vel et must. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...