Gå til innhold

Jeg ammer ikke hver time lenger ;)

Anbefalte innlegg

Plutselig har jeg fått litt orden på ammingen her også. Hun er 6 mnd om ei uke og jeg har ammet hver time på dagen hver dag . + Hver time eller annenhver time på natta.Nå kan det gå flere timer før hun sutrer og vil ha pupp. Det er så deilig. Hun får litt fast føde og jeg tror det hjelper. Hun er superfornøyd;) hvor mye mm skal de ha hver dag egentlig? Hun får jo fortsatt masse, men finnes det noe regel på hvor mange dl de skal ha?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041822-jeg-ammer-ikke-hver-time-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Mengden morsmelk måles ikke :)

Amm så ofte hun vil ha og så lenge hun vil ha, og om du til stadighet opplever at brystene ikke føles tømt (blir mykere/uten spreng) så kan du forsøke å tilby litt oftere eller i andre situasjoner. En tommelfingerregel er tre gode amminger pr døgn. Hvor lenge "en god amming" er går det ikke an å si spesifikt. Du skal kjenner at brystene tømmes og se at det ser ut som babyen spiste seg mett. Noen unger spiser i 20 minutter, andre i fem - dieteknikken kan være veldig effektiv og da kan de tømme brystet på få minutter.

Om du ammer mange flere ganger enn tre i døgnet så spiller det mindre rolle om det er en "god" amming - en skvett på en halv desiliter ti ganger i døgnet gir jo en halvliter, det samme gjøre tre amminger à knappe to desiliter også. Ut fra barnas behov for kalsium så er det vanlig å si ca 6 dl melk pr døgn, dette inkluderer melk i grøt (mengden der måles ut fra mengden vann du tilsetter industrifremstilt grøt), men man måler altså ikke mengder når det er snakk om rett fra puppen.

Mange unger i den alderen blir lett distrahert og vil spise lite når det skjer mye rundt dem osv, så det er ikke uvanlig eller farlig at de begynner die hyppig om natta og nesten ikke spiser om dagen osv.

jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Mengden morsmelk måles ikke :)

Amm så ofte hun vil ha og så lenge hun vil ha, og om du til stadighet opplever at brystene ikke føles tømt (blir mykere/uten spreng) så kan du forsøke å tilby litt oftere eller i andre situasjoner. En tommelfingerregel er tre gode amminger pr døgn. Hvor lenge "en god amming" er går det ikke an å si spesifikt. Du skal kjenner at brystene tømmes og se at det ser ut som babyen spiste seg mett. Noen unger spiser i 20 minutter, andre i fem - dieteknikken kan være veldig effektiv og da kan de tømme brystet på få minutter.

Om du ammer mange flere ganger enn tre i døgnet så spiller det mindre rolle om det er en "god" amming - en skvett på en halv desiliter ti ganger i døgnet gir jo en halvliter, det samme gjøre tre amminger à knappe to desiliter også. Ut fra barnas behov for kalsium så er det vanlig å si ca 6 dl melk pr døgn, dette inkluderer melk i grøt (mengden der måles ut fra mengden vann du tilsetter industrifremstilt grøt), men man måler altså ikke mengder når det er snakk om rett fra puppen.

Mange unger i den alderen blir lett distrahert og vil spise lite når det skjer mye rundt dem osv, så det er ikke uvanlig eller farlig at de begynner die hyppig om natta og nesten ikke spiser om dagen osv.

tusen takk for utfyllende svar;) du er alltid så flink til å svare. Hun spiser veldig effektivt og får mm mye mer enn 3 ganger i døgnet. Hun ammes i søvn, og drikker derfor hver gang hun skal sove på dagen og ofte på kvelden og natta ;)

Åh Så Godt :)nyt det;)

her en natt sov min hele 7,5 timer i strekk fra 22.30-06. Men det var kunn med den natten... ;)

oi det var jo helt supert ;) håper det skjer igjen så du kan få sove litt ;)

Det ble kunn den ene natten. . Men de siste nettene sover han først to timer, puppså sov han fire timer:) pupp og sov 2timer pupp sov en time:) og jeg sov godt mellom så da er jeg fornøyd;)

Hvordan går det med dere?

Annonse

Åh Så Godt :)nyt det;)

her en natt sov min hele 7,5 timer i strekk fra 22.30-06. Men det var kunn med den natten... ;)

oi det var jo helt supert ;) håper det skjer igjen så du kan få sove litt ;)

Det ble kunn den ene natten. . Men de siste nettene sover han først to timer, puppså sov han fire timer:) pupp og sov 2timer pupp sov en time:) og jeg sov godt mellom så da er jeg fornøyd;)

Hvordan går det med dere?

hehe det var dumt ;) her går det greit , men hun får vel pupp 2-3 ganger mellom 24 og 06. I dag var vi oppe klokka 04.30 zzzzzz men i kveld har jeg fått henne til å sove uten puppen i munnen :) det er en seier bare det ;)

Min har 5 måltider om dagen, ammer 4 av dem samt måltider.

Drikker etter å ha fått grøt og drikker seg mett.

Min søv fra kl 20.00 til 06.00 hver kveld, mellom 1-3 ganger så må jeg inn for å gi smokk. dette har han gjort siden han var 4,5mnd han er nå 6,5mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...