Gå til innhold

Hodet nesten festet, men ikke helt...

Anbefalte innlegg

Hva da om vannet går? Har hørt så forskjellig.. Mente å ha lest at det nå ikke var så viktig å legge seg ned selv om vannet gikk og hodet ikke var helt festet, men jordmoren min sa på kontroll på mandag at om vannet gikk nå så måtte jeg legge meg ned og få ringt etter ambulanse..

Hodet står godt nedi bekkenet og er nesten festet, men ikke helt.

Hva har dere andre fått beskjed om?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041794-hodet-nesten-festet-men-ikke-helt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

For når vi kommer inn på føden så vil de jo gjerne ha oss opp å gå mest mulig slik at tyngdekraften får hjelpe til slik jeg har forstått det....? Så får det liksom ikke helt til å stemme.. :-/

Hmm, skal man ikke være i bevegelse etter at vannet går?! Da vannet mitt gikk i det forrige svangerskapet, så fikk jeg bare beskjed om å dusje, spise, gå tur osv. Til vi følte for å reise:) og da hadde jeg hodet til babyen nedi bekkenet, men ikke festet:)

..fortsatte bare å holde meg i bevegelse på sykehuset også:)

Nå var ikke hodet til denne babyen ordentlig festet enda heller, men ikke fått noe beskjed om å holde meg rolig om vannet skulle gå:)

Har de ikke gått bort i fra at man skal legge seg ned om vannet går, selv om hodet ikke er festet?

Ja, det er det jeg mener jeg har hørt, men blevså usikker siden JM ba meg om å legge meg ned.. :-/

Annonse

Jeg tror det kommer an på om hodet er godt nedi bekkenet eller ikke. Så lenge det er langt nede i bekkenet så tror jeg ikke det er problem.

Problemet oppstår dersom hodet fremdeles er langt oppe fordi det da er fare for at navlestrengen kommer forran hodet. Den vil da komme i klem etter som barnets hode presser seg nedover og babyen får da for lite oksygen over lang tid.

Dersom vannet går ville jeg uansett forholdt meg rolig og ringt føden før jeg begynte å springe rundt som en virvelvind for å pakke de siste tingene til sykehusbagen :-)

jeg har fått beskjed om å legge meg ned etter som d ikke var helt festet....men når er mini så langt nede (enda ikke festet) at jeg trenger ikke legge meg ned :) da står hode som en "propp" med tanke på dette med at navnestrengen kan komme ut.....derfor vi må legge oss ned om det er åpent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...