Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min mann har vært helt enige hele svangerskapet om a vi venter gutt Nr to. Svangerskapet har vært likt som sist, da fikk jeg gutt, pluss at jeg bare har "følt" det. En akupunktør tok meg på håndleddene i uke 17 og sa "helt sikkert gutt" (de mener visst pulsen avslører kjønn).

Var på offentlig ul mandag. Babyen lå veldig vanskelig til, krøllet seg helt sammen til en ball langt nede i livmoren. Men jordmor mente, og gjentok dette gang på gang, at det er en jente. Ganske så sikkert, sa hun. Jeg vet ikke hvorfor dette er så vanskelig å få ikk i hodet, jeg er jo kjempeglad! En datter! Men jeg og samboer har som sagt levet i vår skråsikkerhet og kun diskutert hvorvidt poden skal hete Georg eller Johannes. Hehe. Dere andre som har jenter, hva sa jordmor? Til oss sa hun at hun ikke fant noen penis, mente å se strekene der nede, at en penis kunne gjerne seg veldig godt men det hadde hun ingen tro på. Dette er nok en lillesøster gjentok hun. Ville dere handlet blonder etter en slik ul (baby lånsom sagt ikke akkurat beleilig til, men jordmor virkelig samtidig trygg i sin kjønnsvurdering).

Nå følte jeg at jeg fremsto veldig overfladisk. Kjønn betyr virkelig ingenting. Jeg ble bare så overrasket. Og nåsom jeg ha smakt på det, så klør jeg i fingrene etter å kjøpe litt jentegreier i tillegg til det vi har fra forrige gang:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041776-ganske-sikkert-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk gutt forrige gang og det var veldig tydelig å se. Denne gangen venter vi en jente og jordmor sa det samme til oss om de to strekene. Jeg var også overbevist om at det ville bli gutt og har faktisk ikke kjøpt noen jentete ting ennå (oul 5.4).. Vi skal på 3D-ultralyd tidlig i juni, så venter til etter det.

Men det er nok en jente! ;)

Vår lå også krøllet som en ball på ultralyd. Vi så VELDIG godt at det var en gutt. Umulig å unngå å se, så hadde vi ikke villet vite kjønn så hadde han avslørt seg likevel;)

Med jentene har vi ikke sett noe mellom bena, bare de berømte strekene.

Både magefølelsen og ul har stemt hos meg begge gangene. Spesielt den siste gangen selv om det var vanskeligere å oppdage at det var ei jente, på f lere ul fikk vi beskjed om at babyen lå slik at man ikke kunne se kjønnet. Men forrige gang hadde jeg en sterk følelse av at det var ei jente, bl.annet at jeg plutselig fikk smak for kun rosa og lilla klær samt alt med blomstrete mønstre i sterke farger. Før det gikk jeg mer i nøytrale klær. Denne gangen har jeg hatt følelse av at det er en gutt, får se om det stemmer da :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...