Gå til innhold

sovevogn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Hvorfor finner jeg ingen anbefalinger på barnevogner fra barnehagene? Jeg synes det er underlig at Barnehagene synes å engasjere seg så lite i dette. I Danmark har de fleste barnehager krybber til barna. Norske ettåringer har stormet inn i barnehagene uten at barnehagene (politikkerene) har tatt innover seg at de små barna har et ekstra omsorgsbehov. Til dette hører at de alle skal sove deler av dagen. Må alle forldere orientere seg og finne ut selv hva som duger både komfortmessig og sikkerhetsmessig?

Jeg er dagmamma for mitt barnebarn og måtte til Danmark for å finne lang nok barnevogn (innvendig liggemål 97cm), til at han sover behagelig med skinnpose. han er 18mnd og 92 cm lang, Den lengste vognen jeg har funnet, er tfk. Når jeg søker etter tester med tanke på om den er trygg når den har bare tre hjul, finner jeg ingenting på nettet. Barnehagene må vel ha noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041733-sovevogn-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i bhg og har gjort det i mange år. Tfk og simo sine sportsvogner er de som har lengst liggelengde, ca 105cm. Mange av barna jeg har hatt i bhg har hatt trehjulinger som sovevogn, funker fint det -aldri opplevd de som ustabile.

Og i bhg jeg jobber gir vi ofte råd til foreldre om hvilke vogner de bør kjøpe som sovevogner. De som ikke har vogn eller ønsker at barnet sover inne de får sove i seng på egne rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...