Spire nr.2 <3 Skrevet 24. april 2013 #1 Del Skrevet 24. april 2013 .. og som nå er gravid igjen? Hvordan går det ? Hvilke type oppfølging får du, og event.går du på noen medisiner? Jeg fikk sv.skapsforgift. som igjen utviklet seg til HELP sist, så det ble hastekeisersnitt i uke 32..!! Alt har gått over alt forventing, men jeg kjenner er litt nervøs og spent når spiren nå satt... Har begynt på Albyl-E som overlegen foreskrev til meg, og er egentlig bare veldig spent på hvilke oppfølging jeg kan forvente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041728-noen-som-har-hatt-alvorlig-svangerskapsforgifting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 24. april 2013 #2 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg fikk også HEELP forrige gang... Akkurat nå prøver vi på nr 3, å kjenner jeg er litt nervøs for dette. Men ble fortalt at ved en ny graviditet så ville de nok ha hyppige kontroller av meg, samt en ekstra UL i uke 24. De måler da etter annet i navlestrengen som kan gi indikasjoner på om jeg kan få det igjen, er det positivt utslag så skulle jeg settes på medisner... Ønsker deg masse lykke til å håper at det går fint denne gang :-) Hvilke symptomer fikk du btw? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041728-noen-som-har-hatt-alvorlig-svangerskapsforgifting/#findComment-145285634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brummla Skrevet 25. april 2013 #3 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg hadde svangerskapsforgiftning med nr 1... Men heldigvis ble det bare med den gangen, så håper du slipper unna flere ganger også... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041728-noen-som-har-hatt-alvorlig-svangerskapsforgifting/#findComment-145287512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spire nr.2 <3 Skrevet 26. april 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg fikk også HEELP forrige gang... Akkurat nå prøver vi på nr 3, å kjenner jeg er litt nervøs for dette. Men ble fortalt at ved en ny graviditet så ville de nok ha hyppige kontroller av meg, samt en ekstra UL i uke 24. De måler da etter annet i navlestrengen som kan gi indikasjoner på om jeg kan få det igjen, er det positivt utslag så skulle jeg settes på medisner... Ønsker deg masse lykke til å håper at det går fint denne gang :-) Hvilke symptomer fikk du btw? Ok..takk for tilbakemld. Jeg spurte om dette på legekontoret og fikk beskjed om at legen min ikke trengte å følge med nærmere opp før andre halvdel av svangerskapet..!! Det var jo ikke helt det jeg hadde verken sett for meg, eller blitt forespeilet! Forsto jeg skulle raskt inn til kontroll, levere urinprøver ofte, flere UL osv...Men neida, ikke ifølge min (litt uomtenksomme ) fastlege... Jeg hadde plutselig endel protein i urin, , måtte levere ny test etter 3 dager og da var det rett inn på sykehus Etter det bare ble jeg veldig dårlig, full i vann og utrolig oppblåst!!! Åsså kom smertene øverst i mageregionen, da løp de avgårde med meg til hastekeisersnitt...!! Ikke noe kjekk opplevelse akkurat, så håper på det går fint denne gang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041728-noen-som-har-hatt-alvorlig-svangerskapsforgifting/#findComment-145292456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 28. april 2013 #5 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg fikk også HEELP forrige gang... Akkurat nå prøver vi på nr 3, å kjenner jeg er litt nervøs for dette. Men ble fortalt at ved en ny graviditet så ville de nok ha hyppige kontroller av meg, samt en ekstra UL i uke 24. De måler da etter annet i navlestrengen som kan gi indikasjoner på om jeg kan få det igjen, er det positivt utslag så skulle jeg settes på medisner... Ønsker deg masse lykke til å håper at det går fint denne gang :-) Hvilke symptomer fikk du btw? Ok..takk for tilbakemld. Jeg spurte om dette på legekontoret og fikk beskjed om at legen min ikke trengte å følge med nærmere opp før andre halvdel av svangerskapet..!! Det var jo ikke helt det jeg hadde verken sett for meg, eller blitt forespeilet! Forsto jeg skulle raskt inn til kontroll, levere urinprøver ofte, flere UL osv...Men neida, ikke ifølge min (litt uomtenksomme ) fastlege... Jeg hadde plutselig endel protein i urin, , måtte levere ny test etter 3 dager og da var det rett inn på sykehus Etter det bare ble jeg veldig dårlig, full i vann og utrolig oppblåst!!! Åsså kom smertene øverst i mageregionen, da løp de avgårde med meg til hastekeisersnitt...!! Ikke noe kjekk opplevelse akkurat, så håper på det går fint denne gang Det virker nesten som en av å til må hyle ut og si det som det er, rett å slett forlange tettere oppfølging.... Selv om alt er fint, er det IKKE noe ok å gå rundt ¨være redd :/ Hos meg begynte det med høyt blodtrykk etterfulgt av dårlige verdier på leverprøver. Etter fødsel fortsatte alt bare å stige, gikk vel ca 1-2 mnd før alle blodprøver var stabiliserte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041728-noen-som-har-hatt-alvorlig-svangerskapsforgifting/#findComment-145298087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå