Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest usababy

Vi skal ha forsøk nr 5 i Spania. Grunnen er at vi ikke har lykkes på fire forsøk her, og vil prøve utlandet for å ha bedre sjans. :)

Fordelene med utlandet er at de er kommet lengre i forskningen samt at de har lov å gjøre mer og andre ting enn i Norge.

Ulempen er at det er lengre å reise.

Så spennende. Jeg er så usikker på hvor i utlandet jeg evt. skulle dratt. Har sett på Danmark, Finland og Thailand så langt.

Hva gjorde at du valgte Spania?

Synd å høre at dere ikke har lykkes tidligere. Håper at alle gode ting er fem :)

Jeg tok mitt første forsøk i Danmark, ene og alene fordi enslige som meg blir diskriminert her i Norge. Etter at alle obligatoriske blodprøver var tatt og alt var i orden, var det medisinering og reisen over for egguttak og innsetting. Ikke noe ventetid, kun 8 dager på medisiner og det var deilig. Her i landet må en jo vente i flere måneder på en forsamtale og noen måneder til før en går igang med medisineringen har jeg fått inntrykket av.

Vi hadde alle forsøk i Danmark.

I hovedsak fordi det var bare der vi lovlig kunne få behandling da vi begynte prosessen med første barn, med nummer to var det blitt lovlig i Norge men vi ønsket samme donor.

Jeg har også opplevd de danske behandlerne som betydelig mer fleksible på stimuleringsregime enn hva jeg hører om i Norge, og de har mulighet til å benytte assisted hatching (som jeg er forholdsvis sikker på har vært en medisinsk fordel for oss).

De var også mer tilgjengelige enn jeg opplever at norske privatklinikker er, sånn i forhold til åpningstider, telefontider etc.

Gjest usababy

Så spennende. Jeg er så usikker på hvor i utlandet jeg evt. skulle dratt. Har sett på Danmark, Finland og Thailand så langt.

Hva gjorde at du valgte Spania?

Synd å høre at dere ikke har lykkes tidligere. Håper at alle gode ting er fem :)

Vi valgte Spania fordi vi hørte mye positivt om resultatene der, samt at de har 70% tilbakebetaling av beløp dersom jeg ikke blir gravid.

Vi skal ha egg-donasjon, noe som ble anbefalt av klinikk Hausken - de anbefalte også Spania da vi skulle velge land. De er veldig flinke der og har høy kvalitet på klinikkene. Det var i hvert fall det vi fikk høre, så jeg håper at det lykkes nå. :)

Lykke til med valget deres!

Annonse

Jeg har også vært i Danmark, har hatt 2 ivf. (Må til utlandet fordi jeg er alene,). Jeg har brukt Stork ivf-klinikk. Det er mange klinikker å velge mellom og man bestemmer selv når man vil gå i gang, ikke noe ventetid :-)

Men man må såklart ha blodprøver og journalsamtale i orden først.

Jeg er også så heldig at jeg bor så det passer fint med både buss og danskebåten ned og reisa koster lite.

Vi har nå hatt et forsøk hos Maigaard i Danmark. Har testdag på onsdag, så vet ikke resultatet ennå. Vi valgte Danmark for å prøve assisted hatching. Problemet vårt har nemlig vært at eggene ikke vil feste seg etter innsett. Vi har tidligere hatt 4 ivf og 2 frys hos Hausken. Har bare positive ting å si om Hausken også. De er bare helt fantastiske. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...