Gå til innhold

Til dere som har babyer som ikke "vrenger" underleppen ut ved amming.. Eller andre med peiling! Hjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Ser du startet en annen tråd om dette tidligere. Hvordan går det med ammingen? Legger gutten din fint på seg (følger kurven)? Har du sår på brystknoppene?

Har du sett på videoen om tilkobling på http://www.ammehjelpen.no/video , er det noen triks der for hvordan du kan få lagt han til rett? Sikt på nesen med brystknoppen, vent til han har stort gap før han får brystet. Ofte hjelper det å forme brystet med hånden før han tar tak. Det kan også hjelpe å håndmelke eller pumpe ut litt melk før du legger han til, slik at brystet er mykere og lettere å få tak på.

I utgangspunktet vil jeg si at du bør prøve å få korrigert dietaket. Hos mange går det helt fint å amme selv om underleppa ikke vrenges ut. Imidlertid kan dette føre til at brystet stimuleres dårligere, og melkeproduksjonen vil da kunne gå ned. Det kan også være årsaker til at underleppa ikke vrenger seg ut som kanskje bør rettes på. Dette kan være at du har svært mye melk (sånn at han "klemmer igjen" for å få mindre melk i munnen), stramt tungebånd hos babyen (kan ofte sees som hjerteformet tunge, eller at tunga aldri strekkes utenfor munnen feks når han gråter) eller låsninger i nakke eller kjeve som fører til at musklene er stive (dette kan oppstå under fødselen eller komme gradvis lenge etterpå) - eller det kan være helt andre ting.

Send meg gjerne en epost på [email protected], jeg er ikke alltid så ofte innom her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...