Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Er så mange som sier at festdrakter til barn er billig. Jeg synes ikke det! Det er et plagg som man trolig bare bruker en dag og så er det for lite til neste år. Baby draktene opp til ca et år er rimligere. Men jeg har en toåring: ser at den rimligste fra reflex koster 499kr og så må han ha hvit strømpebukse og bunadssko itillegg. For nameit er prisen omtrent det samme: bunad og skjorte koster 459kr for den billigste og så kommer hvit strømpebukse og bunadssko itillegg. Synes det er dyrt jeg! Kler man barna er skjorte, bukse og genser så kan jo klærne brukes om igjen før de blir for små. Og skoene kan brukes utover sommeren osv. Bunad/festdrakt er veldig fint, ikke misforstå meg, det jeg reagerer på er at folk sier det ikke koster såmye! Og så er det gjgjerne for lite til neste år for de vokser så mye på den alderen. Har prøvd å lkøoe brukt på finn og fb grupper, men veldig få som selger det. Og på fb gruppene så kommenterer folk at de har det på barnas hus og det koster ikke så mye. Jeg vil gjerne kjøpe brukt for det blir jo ikke akkurat slitt av å bli brukt en dag. Anonym poster: eaf93e9b848039e53e137ab17de87fd5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Jeg synes ikke festdraktene er særlig mye dyrere en annet pentøy. Jeg skulle ha tak i en dress til sønnen min til jul, men fant ikke noen som var billigere en 500. Sko og strømper selges uansett separat. En kan selvfølgelig kjøpe ett par jeans, men når jeg har penkjoler eller festdrakt på døtrene mine ser det litt dumt ut at gutten kommer i jeans og en pen overdel. Det blir liksom veldig hverdags i forhold til jentene Anonym poster: 542e1bf94aa0554a3001fb4db986b751
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Skal produsentene sette prisen lavere da fordi det er et plagg som bare blir brukt få ganger? Eller skal de lage billigere varianter? Da tenker jeg de blir seende ut deretter også. Men kan du ikke selge selv etter bruk da, og bruke pengene du får på ny drakt? Eller kjøpe på salg etter festdagene.... Eller kjøpe den større og heller sy den til så den passer, er ikke så mye som skal til, et par sømmer og flytte noen knapper. Det gjør jeg, så kan den brukes både 2 og 3 år. Anonym poster: 4d7c3b66b2600385f7ebef18d33d7b37
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Har brukt å kjøpe på salg etter 17. mai for neste år, eller kjøpe brukt (de er jo like fine etter en dags bruk). Anonym poster: 7ac2d263c65b4c2d40b88497acbcabf1
♥Madam Mim♥ Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Synes ikke det er så ille egentlig. Hvit strømpebukse brukes til masse annet også. Bunadsko kjøper vi ikke, bruker andre sorte pensko. Vi har valgt bunadsskjorte, men kan egentlig fint bruke en annen hvit genser/ skjorte inni også da kommer man ned i pris og de kan brukes flere ganger :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Nei jeg sier ikke at produsentene skal sette ned prisen. Kvalitet koster. Men jeg synes det er dyrt. Snakker ikke om å gå i jeans. Men har en penbukse og penskjorte sammen med pengenser og sløyfe. Dette er klær som blir brukt mange ganger, bursdager eller nedtonet om vi skal på besøk osv. Har et par mørkeblå nye tøysko som skal brukes, disse blir da brukt til hverdags utover sommeren. Men bunadssko brukes jo ikke til hverdags og har man bunad så må man jo ha riktige sko og ikke bare tøysko. Jeg synes bunad er kjempefint, det jeg reagerer på er når folk sier det ikke er så dyrt. Med tanke på hvor lite man får brukt det så er det dyrt. Anonym poster: eaf93e9b848039e53e137ab17de87fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå