Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Av å lese meg livredd på alle som skriver at de har mistet,sa/ma. Blir jo bare om mulig enda mere bekymret for den lille i magen.Har jo opplevd begge deler selv,å vet at man har behov for å prate om det.Men skulle bare ønske at alle kunne bruke forumet som er beregnet på dette.

Så da sitter jeg her i dag å er livredd for at det ikke er mere liv inni magen min ,fordi jeg har vært så dum å lest et innlegg om at man kan ha en ma selv om du har alle symptomer. Skal til ny ultralyd neste tirsdag så bare krysser fingrene for at alt fortsatt er bra.Skulle bare ønske at jeg virkelig kunne senke skuldrene

skikkelig å nyte graviditeten. :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041619-er-s%C3%A5-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg... Jeg blir totalt nervevrak av å lese om ma/sa her inne... Går konstant og lurer på om det er liv der nede! Og det er så skummelt og tenkte på at man kan miste og fortsatt ha symptomer! Skal på tidlig ul i morgen, er 7+1, og håper av hele mitt hjerte at det er et lite hjerte som slår <3

Jeg veit...Du sa det jeg har tenkt i flere dager nå.

Hvorfor kan ikke folk som har mistet bruke forumet som er beregnet til det?

Veldig skremmende med alle disse innleggene. Skulle tro det var "ment to be" å miste hele tiden.

Jeg bare overser alle innlegg som har med SA og MA jeg nå. ser ikke på det og kommenterer det ikke.

Stort sett i allefall...

La vær å les det! Tenk heller på at det faktisk er vanligere med SA enn MA.

Av alle de jeg veit om som har barn, så er det bare 2 jenter som har mistet. Begge gangene var i SA.

Så hvis du ikke blør så er alt mest sansynlig i orden.

Jeg har også opplevd en MA.

Jeg pleier bare å overse de innleggene som handler om dette.

jeg husker det var godt å lese disse da jeg mistet.

Så det er godt at noen forteller om det.

Men det aller beste er jo at de skriver om dette på det forumet hvor saken hører hjemme.

Så de ikke skaper unødvendig frykt.

Alt ser ut til å gå bra denne gangen,har ikke blødninger og har masse symptomer. Har også vært å sett ett bankende hjerte i uke 6+1.Så det er vel kanskje stor sjans for at alt går bra denne gangen :) Men så er det dinne irriterende tanken som ligger i bakhodet,tenk om hvis om. Styrer unna slike innlegg jeg også,men det er jo ikke alle innlegg som har den overskrifta å da har jo du allerede lest en god del før du er gått i "fella". Prøver å tenke så positivt jeg kan.

Helt enig med dere. Jeg har måttet ta pauser herfra nettopp pga angsten for sa/ma. Man blir jo helt nervevrak. Jeg unngår så godt jeg kan alle innlegg om det, men som noen sa over her, er det fort gjort å "gå i fella...." Dette skal nok gå bra! Tenke positivt!

Annonse

Når man har sett ett bankene hjerte så går det som regel bra :-) men jo da, shit happens....

Jeg kan også dø i bilulykke på vei til butikken etterpå også...

Jeg gidder ikke å være så bekymret lengre jeg... selfølgelig dukker tanken opp innimellom, men sånn som jeg var før, det går ikke i lengden. da blir man bare deprimert og får angst.

I stedet så ser jeg frem mot fødsel og småbarnstiden. Planlegger og ser for meg hvordan ting skal være her hjemme.Gleder meg til å begynne å lage babymat. :)

Før så satt jeg bare å forberedte meg på å miste....hva jeg skulle si til de som viste om graviditet, hvordan jeg kom til å reagere, kom jeg til å gråte? ville jeg ha blitt alvorlig deppa?

For noen tullete og teite tanker!? Så jeg har bestemt meg for å heller bare nyte det jeg har her og nå.

Ja vel så kan det hende jeg mister, men da får jeg heller ta det når det kommer da..

Er så dumt å bruke denne fine tiden på noe negativt :)

Ja er heilt enig med deg hønemor0408, bare jeg greier å tenke litt mer positivt . Har jo begynt å tenke mer å mer at dette skal gå bra denne gangen. Synes egentlig at det er litt rart ditte her,med de tre andre svangerskapene mine så var ikke tanken der en gang. Men no når jeg er blitt litt eldre så er du plutselig blitt mer bekymret for alt mulig :huh: :huh: .

Lurer fryktelig på hvorfor det er blitt slik? :(

Helt enig med deg... Jeg blir totalt nervevrak av å lese om ma/sa her inne... Går konstant og lurer på om det er liv der nede! Og det er så skummelt og tenkte på at man kan miste og fortsatt ha symptomer! Skal på tidlig ul i morgen, er 7+1, og håper av hele mitt hjerte at det er et lite hjerte som slår <3

Lykke til i morgen,det går heilt sikkert bra. Er 7+1 i dag å skal til ny ultralyd neste uke,bare for å prøve å senke skuldrene å se at alt fortsatt er bra.

Jeg skal også på UL i morgen! :D

Både gleder og gruer meg!

Men det går fint for oss begge Tilith! :)

Jeg skal vel være 9+3 i morra i følge siste UL så håper jeg blir satt enda litt lengre frem! :P

LYKKE TIL TIL OSS BEGGE! :)

Tusen takk! Ja lykke til til oss begge :) :) jeg er så spent! Men gruer meg veldig ja, men alt går så fint :)

Forstår frykten. Jeg tenkte selv på samme måten før jeg selv desverre fikk oppleve at mitt femte svangerskap ikke gikk som det skulle. Jeg har aldri før klart så mye som å klikke inn på de aktuelle sidene du henviser for oss som har opplevd å miste, men har vært der mye den siste måneden å lest historier å funnet en slags trøst i de. Alle takler et slikt tap forskjellig, men for mange, deriblandt jeg selv hjelper det mye bare å få pratet om det. Det seg være med nære venner/familie eller som et nick inne på et gravidforum. Det er svært liten aktivitet inne på sidene for oss som har mistet så skjønner at mange velger å henvende seg inne på for eksempel 1. tri da det var her inne man var bare for kort tid tilbake. Vi er selv igang med prøving på nytt nå og selvfølgelig kommer jeg til å være redd for å miste igjen, men denne gangen går jeg mot et nytt svangerskap med en annen innstilling til de som har mistet enn jeg gjorde før jeg selv fikk kjenne det på kroppen. Eneste rådet jeg kan gi deg er å senke skuldrene og rett og slett la være å lese innleggene om SA/MA osv. Går det galt så skjer det av en grunn og det er INGENTING man kunne gjort for å forhindre det. Det er bare naturens måte å rydde opp på; selv om det gjør forferdelig vondt i hjertet.

Ønsker deg og alle andre her inne riktig lykke til videre i svangerskapene deres og håper på å selv kunne stråle med positiv test igjen om en liten måned <3

Endret av 4 <3 ønsker nr 5

Jeg syns det er veldig bra at folk skriver om hvordan de opplever det å miste. Jeg mistet selv i starten av mars og har opplevd det som nyttig å lese om andres erfaringer. Det er jo bare å la være å lese innleggene, men jeg forstår seff at folk blir redde. SA er veldig vanlig og desto flere barn man prøver å få dersto større er sannsynligheten for å oppleve det.. Jeg opplevde det etter 2 vellykkede svangerskap. Jeg mener at dette forumet er til for å dele gleder og sorger i bli gravid og være gravid prosessen, og at det er naturlig at folk poster slike innlegg i det forumet hvor de har vært mest aktive. I mange av forumene her inne er det veldig lite aktivitet, og da er det også naturlig at folk poster ting i de forumene hvor det er mest aktivitet. sannsynligheten for at man mister er jo ikke noe større selvom en leser om andre som har mistet. Og man vet jo veldig godt at det kan skje så jeg ser ikke helt problemet..: )

Annonse

Ja da...SA er vanlig det....helt i begynnelsen av svangerskapet! Syns det er er litt viktig å påpeke det.

Når hjerteaktivitet er påvist så er det faktisk ikke så vanlig med SA.

Som sagt, av alle jeg kjenner som har fått barn, så er det kun to som har mistet.

Jeg har mistet jeg også, men det var så tidlig at jeg nesten ikke rakk å registrere at jeg var gravid.

Hadde det ikke vært for at jeg prøvde så hadde jeg aldri funnet det ut.

DERFOR tror jeg det er "mange" som mister her inne, rett og slett fordi de er prøvere og legger merke til hver minste ting og tester leeenge før tanta skal komme, og så er de så uheldig å mister.

Så ja, helt tidlig i svangerskapet er SA vanlig.

Man må faktisk huske på at prosenten for å miste har sunket fra nesten 50% til 15% i det kvinnen har oppdaget graviditeten.

Sorry hvis jeg høres kvass ut men kjenner jeg blir litt irritert når man hører hele tiden at SA er vanlig, fordi man selv har mistet.

Det er faktisk ikke realiteten.

Og selfølgelig er det veldig trist for de som mister om det enten er 4-5-6-7 eller hvilken uke det nå er.

Så ikke misforstå. Har selv stått i situasjonen, men syns det er rett og slett unødvendig å legge ut dette på 1 tri der folk skal være glade og ikke trenge å bli minnet på hvor dritt det kan gå.

Vi klarer veldig gost å forestille oss det uten å bli minnet på dette her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...