Lisse_01 Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 (endret) Hvis det er 30 grader i skyggen. Har dere på de heldekkende klær som anbefalt? Eller kledd i shorts og t-skjorte? Har Selfølgelig UV drakt, er alltid i skyggen osv. Men usikke hva slags klær jeg skal kjøpe Han er akkurat 8 mnd når vi skal reise Endret 24. april 2013 av Lisse_01
.Lillemy. Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Kortarmet body, eller shorts og t-skjorte. og up & go bleier er lettere og ta på etter bading i basseng, da kan du ha babyen på fanget og skifte bleie:-)
Lilla-Turkis Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Vår var 7mnd sist vi var og han fungerte best i kun kortermet/singlet body + tynn solhatt og solbriller (De som var ull/silke blanding var best synes jeg). Også solkrem på armer og ben. Brukte uvdrakt når vi badet. Hadde også med uv telt som han lekte inne i og som lagde ekstra skygge for vognen hvis han sov ute. Gikk i tillegg alltid for å spise + sove når solen var sterkest og det var varmest på dagen.
Eliane Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Lurer litt på det samme. Reiser snart da,så burde finne ut av det snart. Ang uv drakt så sier fler ( bla hs) at det ikke er nødvendig da så små barn ikke skal være i sola uansett. De små turene i vannet så burde det holde med solfaktor,sollue som dekker godt samt solbriller. Men tar med litt singlet,tskjorter,shorts,noen sommerdrakter,og noen lette heldekkende klær,samt kosedresser til kveld/ natt. Var på kreta for 2 år siden,men da var ho eldste 4 år. Var ikke noe problem med den alderen... Vi finner nok ut av det.
Hundejente Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Tenker på det samme. Skal til Barcelona i mai, ikke akkurat tropetemperaturer, men sikkert ganske sterk sol. Det jeg lurer på, er hvordan man i praksis skal holde babyen i skyggen det meste av tiden, uten å oppholde seg innendørs hele dagen?!? Når babyen sover i vogna er det jo greit, også til en viss grad når man skal et sted og triller babyen i vogna. Men det å være ute, sitte litt på armen, kanskje være ved bassenget eller stranda, sitte på kafé... Ser ikke for meg den 8 månederen som sitter stille under et sånt uv-telt for eksempel. Og jeg har tenkt på sommeren her i Norge også, vi er mye på hytta og drar ut med båten etc, men der er det jo ikke mye skygge. Hva gjør folk? Blir dere hjemme hvis det er sol, og f eks leker med barnet i et sånt oppblåsbart basseng i skuggen, eller drar dere ut og beskytter barnet som best dere kan mot sola? Ser for meg at vi kommer til å ta litt kortere turer ut med båt, ikke være ute hele dagen slik vi pleier, men jeg kommer nok til å gå rundt med konstant vondt i magen og være bekymret for at gutten min blir ødelagt av sola...
Lisse_01 Skrevet 24. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2013 Tenker på det samme. Skal til Barcelona i mai, ikke akkurat tropetemperaturer, men sikkert ganske sterk sol. Det jeg lurer på, er hvordan man i praksis skal holde babyen i skyggen det meste av tiden, uten å oppholde seg innendørs hele dagen?!? Når babyen sover i vogna er det jo greit, også til en viss grad når man skal et sted og triller babyen i vogna. Men det å være ute, sitte litt på armen, kanskje være ved bassenget eller stranda, sitte på kafé... Ser ikke for meg den 8 månederen som sitter stille under et sånt uv-telt for eksempel. Og jeg har tenkt på sommeren her i Norge også, vi er mye på hytta og drar ut med båten etc, men der er det jo ikke mye skygge. Hva gjør folk? Blir dere hjemme hvis det er sol, og f eks leker med barnet i et sånt oppblåsbart basseng i skuggen, eller drar dere ut og beskytter barnet som best dere kan mot sola? Ser for meg at vi kommer til å ta litt kortere turer ut med båt, ikke være ute hele dagen slik vi pleier, men jeg kommer nok til å gå rundt med konstant vondt i magen og være bekymret for at gutten min blir ødelagt av sola... Er ingenting i veien for å ha barnet ute i sola, men gjør det med måte. Og da må de beskyttes. Tro det viktigste er å bruke sund fornuft. Men er man i syden skal man ikke ligge på en solseng midt i sola. Men man kan jo ikke sitte inne hele sommeren Pga at man er redd for sola. Vi har også båt. Kommer til å smøre han godt og ofte, og kle han så fonuftig som mulig. Og ha han så mye i skyggen som vi kan når vi har mulighet.
Eliane Skrevet 25. april 2013 #7 Skrevet 25. april 2013 Enig. Bruker solkrem og lett tøy som beskytter litt i tillegg. Kommer også til å bruke båten i sommer. Vi legger oss ikke til i sola med minste,tar pauser ( har vi alle godt av) midt på dagen. Litt kafe turer og koser oss på strand og basseng,men med måte og fornuft.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. april 2013 #8 Skrevet 25. april 2013 Sprella naken el i bare bleia under parasoll, heldekkende/uv drakt virket så klamt (Thailand 4-5 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå