Gå til innhold

Lei av mareritt..

Anbefalte innlegg

Gjest Rokita
Skrevet

Nå har jeg hatt mareritt hver eneste natt i 2 uker. Har bare vist at jeg er gravid i 1 uke nå.

Noen som sliter med det samme?

Jeg drømmer helt syke ting, det er så ekle ting at jeg ikke klarer å skrive si ned. Våknet opp nå og var livredd og begynte å skrike.

Er det noe mm kan gjøre for å få slutt på marerittene? Jeg Tørr nesten ikke sove igjen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan begynne å drømme om det jeg tenker på rett før jeg sovner...Så til en viss grad kan jeg styre litt hva jeg vil drømme om.

Kanskje du skal teste ut det?

Tenk på ett eller annen positivt før du sovner. Tenk på det så lenge du kan.

Om du ikke drømmer om akkurat det så har hjernen "sovnet positiv" så kanskje du får en positiv drøm? :)

Gjest Rokita
Skrevet

Har prøvd det, men ender uansett med at jeg får drømmer om ting jeg har opplevd i løpet av di siste dagene, også blir det vridd om til et ekkelt mareritt. Drømmer at folk dør hele tiden, og plutselig kan jeg begynne å drømme om folk jeg ikke har sett eller tenkt på, på evigheter..

Men skal prøve å tenke på fine ting hele tiden. Hehe. Jeg tenker jo på at jeg er gravid, som er en fin ting, men her en natt drømte jeg at babyen i magen var en tangsprelle (sånn du finne under steinene), også måtte barnefar skjære den ut av magen. Den var stor, stygg, gjennomsiktig og skummel. Den var grusooooom. Det var helt sinnsykt

Skrevet

uff da... :) sorry men måtte smile litt nå....utrolig hva den hjernen finner på om nattan.

det er i hverfall ikke en stor og stygg tangsprelle i magen din!

Men hvis du fortsetter å teke fine tanker når du legger deg så kan det godt hende at du snur om trenden etter hvert.

Du bør i hverfall ikke tenke på marerittene når du legger deg.

Les en god bok, eller kjøp deg en sånn en stor bok om svangerskapet med bilder.

Utrolig facinerende! :)

Skrevet

Hatt litt mareritt selv, og det er ordentlig ubehagelig og skremmende da det virker så ekte! Vet ikke om det er typisk for gravide og ha mareritt...?

Jeg får mareritt gjerne en halvtime etter jeg har sovnet.. Og her om natta bråvoknet jeg, og dyttet vekk samboeren min, for jeg drømte at babyen vår lå fastklemt under madrassen.

Det var bare SÅ EKTE! Uff er vel 3gangen denne uken som jeg styrer i søvne pga noe jeg har drømt!

Stakkars mann! ;)

Skrevet

Hehe! :P

Tror det er ganske vanlig å drømme en del når man er gravid ja.

Både vanlig drømmer og mareritt.

Drømmer en god del jeg også, men det har jeg i grunn alltid gjort så jeg merker ikke så forskjell egentlig.

Veldig sjeldent jeg har mareritt.

Men er i allefall vanlig å drømme en del når man er på tjukka! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...