Gå til innhold

Overfladiske skraper i laminatgulv, hjelp!

Anbefalte innlegg

Leier leilighet. Da vi flyttet spisebordet, så vi at det hadde kommet mange merker fra stolene på gulvet som er i laminat. Ser ut som matte striper. Disse har muligens vært der fra før av også. Men det jeg lurer på er om noen har et godt råd for å få bort disse merkene?

Anonym poster: 76d234b2cd49c331cdf1b88b4f49c513

Fortsetter under...

Det er striper i lakken? Hva med å ha olje på en liten pensel og dyppe i? Matolje ol.

Du kan også kjøpe lakk å pensle forsiktig nedi, men da bør du legge merke til og det er glanset eller matt lakk.

Du leier, og golv slites! Dette er noe eier må ta høyde for. Det dere har gjort er vanlig slitasje. Huseier skulle ha sagt ifra at dere MÅ bruke flitknotter på alle møbler.

Jeg satte på absolutt alt da vi flyttet inn. Her er det parkettgolv men striper har vi likevel(myke søkk). Golvet er for mykt! Stolene har for liten flate slik at trykket blir stort pr mm/cm..

Mye man skal tenke på ;)

Anonym poster: 8c7af79492681de0e8ff9d2aed6afe4d

Annonse

Det var møblert da vi flyttet hit. Tok det derfor som en selvfølge at det var filt under (har det på alle mine møbler jeg har hatt). Men det var bare noe plastbeskyttelse som laget riper. Så det ikke før vi flyttet bordet. Har bodd andre her før, så kan ha oppstått før. Men ser ille ut og jeg får dårlig samvittighet :( får prøve med litt olje. Takk for tips snille dere :)

Olje eller lakk i ripene fungerer bare på parkett og tregulv, et laminatgulv som har ripet seg har ripet seg. Det er ulempen med laminat. Et tregulv blir bare litt sjarmerende med riper, et laminatgulv blir skikkelig ødelagt og stygt.

Anonym poster: 6b49e9cb032f38df583a72ce4e2aa753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...