Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 mnd har spydd og hatt diare i to døgn. Har kun fått i han litt morsmelk på disse to dagene og kanskje litt vann. Jeg synes så synd på han! Han har null matlyst stakkar :( Men utenom det så er han ved godt mot. Smiler og vil gjerne opp og stå, men så går det kanskje 5 min, så er han helt skutt og jeg må bære han. Huff, håper det blir bedre nå i natt :)

Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få i han mer væske og mat?

Skrevet

Huffda, har ingen gode råd, men vil bare si god bedring. Ikke godt når de små ikke et i form.

Skrevet

Det viktigste er drikke, tilby vann ofte. God bedring :-)

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Huff, det er ikke lett når de små er dårlige... :( Hvis du ikke får i han nok mm og vann kan du jo prøve å tilby litt fruktjuice (nestle har noen fra 6 mnd), eller smoothie fra ellas kitchen, eller litt sukkervann. Håper det går raskt over!

Skrevet

Jeg prøvde å gi han litt fruktsmootie tidligere idag, men han spydde det opp igjen. Men kan jo hende jeg kanskje ga han for mye? Kanskje jeg bare skal gi han en skje, og vente 10 min for å se om det kommer opp igjen før jeg gir ny skje? Det er det jeg har gjort med vannet jeg har fått i han :) Har jeg gitt han flaska slik at han kan få suge fritt har han spydd etterpå..

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Håper det er bedre i dag. :) Da er det ikke så lett nei, om alt kommer opp likevel. Om det ikke er bedre kan du snakke med legen/legevakt om du skal gi sånn sukker/salt-blanding de har på apoteket.

Skrevet

Det viktigste er at du får i han morsmelk! La han henge i puppen så mye han orker. Da får han næring og væske, og det er mm som er mest skånsomt for en liten, irritert mage ;-) Ring legen om du er usikker, istedet for å prøve å putte i han masse som kanskje heller bare irriterer magen :) God bedring!

Skrevet

Hvordan går det med gutten din? Er han bedre i dag? God bedring. Fælt når de små er syke.

Skrevet

Han er heldigvis mye bedre idag. Fremdeles ingen matlyst, men suger av hjertens lyst av brystet. Er veldig glad for at jeg fremdeles ammer :) Men får nok en del melkespreng da jeg plutselig har fullammet i tre dager :P Han har ikke spydd idag, nå er det kun diare.. Han har også vært mye kvikkere idag enn de siste dagene, så det lover bra! Håper at vi imorgen er kvitt både oppkasten og diareen og at det er leeeenge til neste gang! Det har virkelig vært noe herk! <_<

Skrevet

Ja mm er bare helt topp når man har syke barn. Da vesla her var syk da hun var 8 uker, lå hun ved puppen hele tiden. Tror det hjalp henne masse + at det sikkert er godt for de små med kroppskontakt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...