Lene~mor til tre Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Bare lurer på hvordan dette er hos dere? Hjemme prater snuppa som en foss, hun kan si og skjønner betydning av iværtfall 50 ord. Hun synger jo nesten hele bæ bæ lille lam f.eks mens i barnehagen sier hun nesten ingenting, kun 5-6 ord eller noe sånt. . Å de sier bare at det er vanlig at barn snakker mer hjemme enn i bhg... Hehe da synes jeg det er veldig rart at det skal være så fint å gå i barnehage for å lære ting hun er jo bare der 50 % plass. . Vet ikke om det spiller noen rolle. Hun trives godt der
.Lillemy. Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Det er veldig vanlig at det er forskjell på språket hjemme og i bhg, spesielt når de er små. Vet ikke hvor stor jenten din er. Men når min gutt begynte i bhg når han var 14 mnd sa han nesten ingenting i bhg, men pratet en del hjemme. Når han ble litt større pratet han som en foss hjemme, men var veldig beskjeden i bhg med de voksne, men de hørte han snakke masse med de han lekte med, men med en gang de voksen spurte han om noe eller "kom inn i leken" ble det stille :-) Han var vel sånn til han var nesten 2 år, da snakket han mye med de voksne også. :-)
Lene~mor til tre Skrevet 23. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2013 Oi nå ser jeg at jeg egentlig postet dette i feil forum skulle vært på 1-2 snuppa mi er 20 mnd hun er veldig sjenert og beskjeden av seg så kan jo hende det spiller inn også. Hun er jo til å med sjenert for mormor og besteforeldrene sine, når de er på besøk eller vi er hos dem skal hun helst sitte i fanget å gjemme seg bak hendene sine de første 10-15 min. Hvis hun har hatt fri fra barnehagen tre dager etter hverandre er hun sånn der å, sitter med hendene foran ansiktet de første 10 minuttene til hun blir varm i trøya å da går hun rundt å leker.
.Lillemy. Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Helt normalt :-) Min gutt var også veldig beskjeden i den alderen, tilogmed med besteforeldre som han så ofte, tok gjerne 30 minutter før han var varm i trøyen :-)
Lene~mor til tre Skrevet 23. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2013 Ble nesten glad for å høre at det er flere som er sånn. Har begynt å gå i åpen bhg de dagene vi har mulighet til det for at hun skal få kommet seg ut å lekt litt da å, hun elsker å være der å virker det som. Men de andre barna springer jo rundt med en gang og går til ukjente med en gang. Hvis noen barn kommer bort til snuppa mi når de leker gjemmer hun seg bak hendene sine. . Hehe å så leker hun videre etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå