Gå til innhold

Hvilket jentenavn liker dere best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå følgende navn på lista:

Harriet

Greta

Rebecka

Tomine

Haakon

Gregers

Martin

Carl

Er ikke alle her jeg er like tilhenger av selv, men... Vil gjerne høre ders mening :-) Kan nevnes at vi har en Hermine fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle guttenavnene likte jeg, men jentenavn.....Greta er greit. Harriet er litt småmorsomt, Rebecka er nja, litt jålete. Tomine liker jeg ikke.

Skrevet

Harriet! Synes det er kjempekult!

Skrevet

Harriet - beklager jeg klarer ikke det navnet, men det passer til Hermine

Greta - stilig og pent navn, liker det godt

Rebecka - jeg liker ikke denne stavemåten bedre å velge mellom enten c eller k synes jeg. helt fint navn, pent, men litt kjedelig.

Tomine - nydelig navn, men jeg synes det blir veldig likt Hermine, hele 4 bokstaver felles er litt mye synes jeg.

Haakon - blir aldri feil. vakkert.

Gregers - stilig, liker bedre Greger, men det er tøft uansett.

Martin - verdens kjedeligste guttenavn.

Carl - passer veldig godt til Hermine synes jeg. det er et kult navn som passer hele livet.

Skrevet

Delt 1. plass: Harriet - kult, Tomine - fint

2. Greta - ok

3. Rebecka - liker IKKE!

Carl - klassisk, stødig og fint

Haakon - solid, stødig og fint

Martin - fint, men kjedelig

Gregers - liker ikke klangen, høres ut som et kallenavn...

Skrevet

Tomine er nydelig! Liker også Rebecka.

Liker Håkon av guttenavnene. De andre er jeg ikke så glad i.

Skrevet

Ville klart valgt Rebecka av jentenavnene. Jeg må innrømme at jeg synes det er penere med Rebekka eller Rebecca.

Greta kommer på andreplass. Uvant på småbarn, men et navn jeg tror er klart for en renessanse.

Harriet synes jeg er litt for tantete, og Tomine er jo veldig likt Hermine.

Vanskeligere å velge et guttenavn. Haakon og Martin er jo klassiske, tidløse og stødige. Men dermed kanskje og litt kjedelige? Nei, forresten. Jeg synes Haakon er flott og klassisk, men Martin er litt kjedelig.

Gregers er litt uvant. Kan hende jeg hadde likt det hvis jeg forbandt det med en søt pjokk.

Carl er fint. Og passer og godt til Hermine, men stemmer nok på Haakon av disse.

Skrevet

Tomine og Martin er nydelige navn! De andre er ikke helt min smak ;)

Skrevet

Harriet og Hermine

Greta og Hermine

Rebecka og Hermine

Tomine og Hermine

Haakon og Hermine

Gregers og Hermine

Martin og Hermine

Carl og Hermine

Jeg elsker Gregers, men det klinget ikke så bra med Hermine. Haakon og Carl var de beste og av jentenavnene synes jeg Harriet og Greta klinget best sammen selv om jeg ikke likte navnene noe særlig. Lykke til med navnvalget :)

Skrevet

Harriett stikker av med seieren:) syns også Greta står fint til søsteren. Tomine blir totalt krasj, alt for likt...

Gregers er nydelig og passer utmerket til søsteren. Alle guttenavnene du nevner er fine og fungerer fint:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :-) Jeg synes også Tomine er for likt, men mannen er ikke så opptatt av det... Ennå 9 uker å tenke på, så vi får se... Har noen andre navn i tankene også, men ville teste disse på dere, da de er en mix av de kanskje mest spesielle navnene på listen, og også de mest vanlige/kjedelige ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...