Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2013 #76 Skrevet 25. april 2013 Det er vel DET som er poenget - ikke hvor mye hver av oss veier, men hvordan vi forholder oss til oss selv, og til andre. Og til egne og andres skavanker. Og DER er det at holdninger og verdier kommer til syne. Å dyrke helsa si og ta vare på forholdet er begge deler fine ting, og vi syns sikkert alle at det er forenlig med et godt verdisyn. Men når dårlig skjult forakt og vemmelse overfor den andre begynner å piple fram, med unnskyldninger om at det er helsa man bekymrer seg for... jeg vet ikke, jeg. Men kanskje man bør ta på seg den andres sko og gå en mil i dem.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #77 Skrevet 25. april 2013 Det er vel DET som er poenget - ikke hvor mye hver av oss veier, men hvordan vi forholder oss til oss selv, og til andre. Og til egne og andres skavanker. Og DER er det at holdninger og verdier kommer til syne. Å dyrke helsa si og ta vare på forholdet er begge deler fine ting, og vi syns sikkert alle at det er forenlig med et godt verdisyn. Men når dårlig skjult forakt og vemmelse overfor den andre begynner å piple fram, med unnskyldninger om at det er helsa man bekymrer seg for... jeg vet ikke, jeg. Men kanskje man bør ta på seg den andres sko og gå en mil i dem. Javel? Så HI bør begynne å drite i barna, legge seg på sofaen med fjernkontrollen, gafle i seg junk, legge på seg en 20-30 kilo, og SÅ kan hun snakke med sin mann om problemet? Anonym poster: be6057cc8663af02c67945d3b78b84c5
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 25. april 2013 #78 Skrevet 25. april 2013 Men hvordan har det gått etter du sa dette til mannen din da, HI?
Gjest overlord Skrevet 25. april 2013 #79 Skrevet 25. april 2013 Samme hvor slank og stram man er selv, kan jeg ikke se at man har rett til å såre partneren. Men hva er å såre partneren da? Hvorfor er overvekt et tema som er unevnelig? Hvem skal definere hva som kan sies og hva som er sårende? Kan man nevne røyking f.eks? Eller et for høyt alkoholforbruk? Eller mangel på mosjon? Inntak av e-stoff? For høyt sukkerinntak? Eller skal man ikke nevne det i det hele tatt dersom partneren har en livsstil som er usunn, i frykt for å såre vedkommende?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #80 Skrevet 25. april 2013 Jeg tror fast bestemt at man garantert sårer partneren sin om man sier at man ikke tenner på han/henne lenger. Uansett årsak. Anonym poster: 22eb28c87c5adcc11c64dfd82777803f
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. april 2013 #81 Skrevet 25. april 2013 Det er vel DET som er poenget - ikke hvor mye hver av oss veier, men hvordan vi forholder oss til oss selv, og til andre. Og til egne og andres skavanker. Og DER er det at holdninger og verdier kommer til syne. Å dyrke helsa si og ta vare på forholdet er begge deler fine ting, og vi syns sikkert alle at det er forenlig med et godt verdisyn. Men når dårlig skjult forakt og vemmelse overfor den andre begynner å piple fram, med unnskyldninger om at det er helsa man bekymrer seg for... jeg vet ikke, jeg. Men kanskje man bør ta på seg den andres sko og gå en mil i dem. HI forteller at deres barn sender et trist blikk mot faren, og spør deretter moren om hun kan bli med dem ut å ake. Barna VET at faren ikke orker å leke med dem. Er ikke det et problem? Det er direkte trist. Glem vekten, det handler om holdning. En egoistisk holdning, først og fremst!
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #82 Skrevet 26. april 2013 Det er vel DET som er poenget - ikke hvor mye hver av oss veier, men hvordan vi forholder oss til oss selv, og til andre. Og til egne og andres skavanker. Og DER er det at holdninger og verdier kommer til syne. Å dyrke helsa si og ta vare på forholdet er begge deler fine ting, og vi syns sikkert alle at det er forenlig med et godt verdisyn. Men når dårlig skjult forakt og vemmelse overfor den andre begynner å piple fram, med unnskyldninger om at det er helsa man bekymrer seg for... jeg vet ikke, jeg. Men kanskje man bør ta på seg den andres sko og gå en mil i dem. Javel? Så HI bør begynne å drite i barna, legge seg på sofaen med fjernkontrollen, gafle i seg junk, legge på seg en 20-30 kilo, og SÅ kan hun snakke med sin mann om problemet? Anonym poster: be6057cc8663af02c67945d3b78b84c5 ...hvor har du det fra? Nei, hva med å prøve å bli deprimert og etterpå få vite at mannen nekter å ligge med henne fordi hun er initiativløs? Eller noe annet som kanskje er like lite morsomt. Det er vel ikke for å slippe unna sex at mannen hennes ligger på sofaen? Men å snakke til hverandre med litt kjærlighet og vennlighet er uansett ikke for mye forlangt. Hun kunne jo spurt ham før hun begynte å snu ræva til i senga? Interessere seg litt for den andre?
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #83 Skrevet 26. april 2013 Det er vel DET som er poenget - ikke hvor mye hver av oss veier, men hvordan vi forholder oss til oss selv, og til andre. Og til egne og andres skavanker. Og DER er det at holdninger og verdier kommer til syne. Å dyrke helsa si og ta vare på forholdet er begge deler fine ting, og vi syns sikkert alle at det er forenlig med et godt verdisyn. Men når dårlig skjult forakt og vemmelse overfor den andre begynner å piple fram, med unnskyldninger om at det er helsa man bekymrer seg for... jeg vet ikke, jeg. Men kanskje man bør ta på seg den andres sko og gå en mil i dem. HI forteller at deres barn sender et trist blikk mot faren, og spør deretter moren om hun kan bli med dem ut å ake. Barna VET at faren ikke orker å leke med dem. Er ikke det et problem? Det er direkte trist. Glem vekten, det handler om holdning. En egoistisk holdning, først og fremst! ...eller det kan handle om en depresjon. Den blir neppe kurert av å få høre at andre forakter deg.
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #84 Skrevet 26. april 2013 Samme hvor slank og stram man er selv, kan jeg ikke se at man har rett til å såre partneren. Men hva er å såre partneren da? Hvorfor er overvekt et tema som er unevnelig? Hvem skal definere hva som kan sies og hva som er sårende? Kan man nevne røyking f.eks? Eller et for høyt alkoholforbruk? Eller mangel på mosjon? Inntak av e-stoff? For høyt sukkerinntak? Eller skal man ikke nevne det i det hele tatt dersom partneren har en livsstil som er usunn, i frykt for å såre vedkommende? Det med helsa var ikke tema da HI sa dette til gubben. Det kommer som en unnskyldning... Hun sa ikke "jeg nekter å ha sex med deg fordi du inntar for mange e-stoffer!" Hun vemtes over å ligge med ham fordi han er feit, og fordi hun vemmes ved feite late folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå