Gå til innhold

Vil ikke ta flaske..

Anbefalte innlegg

Snuppa er snart 5,5 mnd og hun vil ikke ta flaske:( hun har tatt det før men vi sluttet med det for ca 2 mnd siden fordi hun plutselig ikke ville ha pupp. Men for at jeg skal kunne komme meg litt ut uten henne må hun få flaske. Noen som har råd til hvordan jeg skal få henne til å ta flaske?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041273-vil-ikke-ta-flaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa er snart 5,5 mnd og hun vil ikke ta flaske:( hun har tatt det før men vi sluttet med det for ca 2 mnd siden fordi hun plutselig ikke ville ha pupp. Men for at jeg skal kunne komme meg litt ut uten henne må hun få flaske. Noen som har råd til hvordan jeg skal få henne til å ta flaske?

Hva om den som passer henne den tiden gir annen mat i mens? F.eks grøt?

Annonse

Hadde samme problem her, mini er 5mnd og tre uker. For tre uker siden begynte vi å øve på flaske hver kveld. Mye gråting, og vi måtte prøve 3-4 forskjellige flasker. Den som hjalp er fra Medela og er "formet" som mors bryst, dvs. sugeteknikken skal være tilnærmet lik. Kjøpes bla på apotek. Prøv, prøv:-) Hos oss hjalp det nok også å sitte på samme sted til samme tid hver kveld. Og man må være tålmodig;-) Lykke til!

Liker hun vann? Min nektet også flaske, men han er veldig glad i vann, så jeg ga ham vann på tåteflaske til grøten. Så plutselig en dag v 6 mnd alder drakk han som en helt fra tåteflaske. MEN, han nekter fortsatt å ta flaske på kveld/natt, da er det kun pupp som gjelder. Men uansett veldig greit at han tar flaske nå som pappaen skal ut i perm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...