Gå til innhold

Noen som kjenner (til) mormonere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner (til) mormonere?

Jeg har nettopp blitt kjent med en av naboene mine og de er mormonere.

Jeg ble invitert med på middag som jeg takket ja til. Det er kun kvinnene i kirken (tempelet?) som skal dit og det er en årlig middag hvor de feirer bursdagen til alle kvinnene på.

Jeg tok det kun som en venninne invitasjon og tenkte ikke at det lå noen baktanker bak det, helt til jeg snakket med mannen om det. Han begynte å le og sa at de helt sikkert skal prøve å frelse meg inn i kirken. Så nå begynner jo jeg å få litt kalde føtter.

Hvis det har noe å si så tilhører de Jesus Christ of the Latter Day Saints, eller LDS som de forkorter det med.

Jeg vet at de har mange misjonærer i andre land, men de kan vel ha venner utenfor deres trosretning uten at de trenger å frelse dem?

Anonym poster: be4eec97ef9397b1537ca6c865d3c515

Fortsetter under...

Skrevet

Slik jeg kjenner til det så er det ikke noe skummelt, men de har nok en hensikt ved å invitere deg med. De har veldig fokus på å hjelpe folk til å frelse, samtidig er de veldig høflige og respekterer andre menneskers valg.

Skrevet

Du er trygg de har ingen planer om å frelse deg.

Flott kirke selv om jeg personlig foretrekker den jeg allerede har.

Skrevet

Tror de er ganske harmløse :)

Kos deg på middag!

Skrevet

Har ei god venninne som er mormoner. Hun har aldri prøvd å frelse meg, de eneste gangene vi har snakket om religion har vært når jeg har spurt (syntes også det hørtes veldig skummelt ut da jeg hørte at hun var mormoner, men jeg ble kvitt fordommene fort).

Både hun og familien (som alle er mormonere) er veldig hyggelige og vanlige folk, den eneste forskjellen jeg har merket er at hun er sunnere enn de fleste og at hun går i en annen kirke enn vanlige kristne venninner av meg. Ville ikke ha vært bekymret, og om de skulle begynne å prøve å frelse deg så trenger du ikke være med neste gang. De kommer ikke til å holde deg fast og trykke religionen sin ned i halsen på deg uansett ;-)

Anonym poster: 39ba831006548b99898bd023c4d2c0f0

Skrevet

Tusen takk for hyggelig og ikke minst oppmuntrende svar!

Jeg dro på middagen og hadde det veldig fint.

Jeg møtte veldig mange flotte mennesker som var interessert i å bli videre kjent med meg. De visste at jeg ikke var mormoner men det var absolutt ikke religionspress der og jeg følte hvertfall ikke at de var ute etter å frelse meg.

De var faktisk så hyggelige og åpne mennesker at jeg skal treffe noen av de igjen og ha en playdate med ungene siden vi har barn i samme alder :)

Anonym poster: be4eec97ef9397b1537ca6c865d3c515

Annonse

Skrevet

Lindsey Stirling er mormon :)

Anonym poster: 1faf30d7c8c3fd3e32c969ae9045a8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...