Gå til innhold

6 timer uten søvn i dag!

Anbefalte innlegg

Jenta mi har sovet bare en gang i dag. Hun sov i 2 timer men pleier å sove 3 ganger 40 minutter. Fra 12.30-18.30 sov hun ikke. Hun er snart 6 mnd. Er ikke dette veldig lite? Hun sover fra 19- 06 ca. Men våkner ofte i løpet av natten. Hun sover som regel hver 3 time på dagen ellers.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041205-6-timer-uten-s%C3%B8vn-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hun var skikkelig gira. Gråt ikke men lo og kosa seg. Hun hylte ved legging og nektet pupp! Hun sovner jo alltid med puppen. Jeg måtte til slutt bære henne og vugge henne i søvn. Da tok hun puppen og sovnet. Prøvde flere ganger. Tror kanskje hun får tenner snart. Hm.....

Vesla mi har aldri sovet på dagtid. Kun fem-ti minutt ved amming. Sovner også seint ca. kl 24 pleier våkne i 5-6 tida for amming så sover hun til 8-9 . Synes det er altfor lite. Har tatt det opp flere ganger med helsestasjon (jenta er nå 6mnd) men de sier at vi alle er forskjellige så denne rytmen er nok riktig for henne. Har slått meg til ro med det. Men hvis jenta di pleier sove mye mer så er det kanskje lite. Eller så holder hun på å endre søvn rytme. Eller tenner.

Vesla mi har aldri sovet på dagtid. Kun fem-ti minutt ved amming. Sovner også seint ca. kl 24 pleier våkne i 5-6 tida for amming så sover hun til 8-9 . Synes det er altfor lite. Har tatt det opp flere ganger med helsestasjon (jenta er nå 6mnd) men de sier at vi alle er forskjellige så denne rytmen er nok riktig for henne. Har slått meg til ro med det. Men hvis jenta di pleier sove mye mer så er det kanskje lite. Eller så holder hun på å endre søvn rytme. Eller tenner.

Det var meget lite søvn for en baby på 6 mnd. kun 8-9 timer i døgnet? Er det noe som plager barnet? Jeg ville absolutt tatt det opp med en barnelege hadde jeg vært deg, en baby på 6 mnd skal sove vesentlig mer enn 8 timer i døgnet! :-)

Annonse

Hun har litt småfeber så det kan være noe sykdom på gang. Hun har bare 38.1 men det er vel nok til å føle seg uvel. Det går litt bedre i dag. Jeg er litt mer streng på at hun ikke skal snu seg over på magen når vi prøver å sove. Da blir hun litt sint men jeg ligger ved siden av henne i dobbeltsengen. Så sovner hun etter litt gråt. Med puppen i munnen ;)Måtte bare gjøre det sånn. Stakkars liten <3 men søvn er viktig.

Glem helsestasjon! Gå til fastlegen og få henvisning til barnelege. Dette gjorde jeg og det er jeg veldig glad for! Har fått masse hjelp råd og veiledning . Babyer på 6 mnd skal ha 15/16 timer søvn.

Hun har litt småfeber så det kan være noe sykdom på gang. Hun har bare 38.1 men det er vel nok til å føle seg uvel. Det går litt bedre i dag. Jeg er litt mer streng på at hun ikke skal snu seg over på magen når vi prøver å sove. Da blir hun litt sint men jeg ligger ved siden av henne i dobbeltsengen. Så sovner hun etter litt gråt. Med puppen i munnen ;)Måtte bare gjøre det sånn. Stakkars liten <3 men søvn er viktig.

Og er hun syk er det lov å gjøre det:))har hun feber så er hun ikke i form og da er det best å sovne på puppen;)

God bedring til lille jenta de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...