Gå til innhold

16 mnd og søvn (samme som anonymforum)

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bli sprø...

Lille snupp har så mye energi for tiden og det virker som om hun ikke klarer å skru av hodet når hun skal sove. Hun turner, skravler, ler, skriker og gråter om hverandre... I går brukte jeg 50 minutter på innsoving og i dag tok det 1 1/2 time! Det ha bare væ sånn i tre kvelder, så det kan jo være bare en fase... Har også tenkt at det er tenner på gang, men hun er solstråla selv på dagtid ;-)

Hun sto opp 7.15 i dag morges. Sov fra 13-14 og sovnet altså nå 21.10... I morgen tidlig er hun da skittrøtt og vanskelig å vekke...

Har noen et godt tips?

Fortsetter under...

Håper flinke mødre har gode tips :) for vi sliter / har slitet leeeenge nå 16 mnd & det tar laaaang tid til han sover hver eneste kveld. Oppvåkninger om natta varier veldig men som oftest er han veldig urolig om natta også. På dagtid går det stor sett veldig bra, han kan sove på 1.2.3 :)

Åh håper det ordner seg for alle vi slitne mødre :)

Gjest Kira bjeffer

Sånn har vi også hatt det de siste kveldene. I går brukte jeg to timer på å få han til å sove! Skjønner ikke hva som plutselig har skjedd, fordi frem til nå har vi bare sagt natta og gått ut av rommet.

I dag måtte han bare finne seg i å gråte litt, fordi jeg måtte legge eldste (mannen jobber kveld). Og gjett hvem som faktisk hadde sovnet da jeg hadde lest og sunget ferdig for henne :)

Jeg regner med at de får slike perioder innimellom fordi det er så mye som skjer oppe i hodet deres for tiden. Alle opplevelsene bearbeides, så da er det nok slik at det resulterer i uro og litt mer våkentid (både på kvelden og natten...gjesp!).

Sove får vi gjøre når vi blir gamle :D

Akkurat slik er det med min og. Jeg har innbilt meg litt at det er de lyse kveldene som har en innvirkning.

Men her og er det fra turning og fnising til hyling og skriking. Bruker opp mot 1,5 time på å sovne, og det utsetter dessverre andres leggetid her i huset. En ond sirkel som gir trøtte barn som må vekkes dagen etter.

Så tips her og! hehe.

Eldste hadde slike perioder uten at vi kunne identifisere årsaken(e). Det vi fokuserte på var å ikke gjøre oss selv noen bjørnetjenester ved å tilby hjelpemidler i for stor grad. Dvs at vi ikke tok ham opp med mindre det var krise, vi lot ham gråte litt før vi gikk inn, fikk bare tilbud om vann osv. Det var en periode han var våken og klar for dagen kl 0500, og da var det bare å stå opp, en det gikk bare over det også.

Hold ut og tenk på hva dere gjør så dere ikke skaper uvaner. Det er vel mitt hotteste tips ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...