Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til Alfred trenger et nan når hun kommer i september. Vi var skråsikre på gutt begge to, og er lett forfjamset etter ul som viste jente. Gleder oss til å treffe henne!

Lillebror skulle hete Georg eller Johannes. Jentenavn er vi veldig usikre på. Vi vil ikke ha poppisnavn, men heller ikke et "hjemmesnekret" navn. Hvis Alfred ble jente tenkte vi på Solveig, Elida, Live eller Erle. Men ingen av de er liksom DET. Samboer liker Solveig, jeg syns det er litt kjedelig. Elida er min favoritt, selv om jeg egentlig er skikkelig lei av jentenavn som slutter på -a. Men samboer er ikke Elida-frelst. Live og Erle er fine fordi de er enkle og lette. Men er liksom ikke overbevist. Hjelp, tanker og forslag mottas med takk:)

Endret av Cybele
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Live er veldig fint!

Eller så er jeg veldig glad i Agnes, Hedda eller Hennie/Henny, Jenny

Skrevet (endret)

Agnes er jeg også utrolig glad i, men mannen nekter, han har en kollega som heter det, pluss at vi har et halvperifert vennepar som nettopp har fått en Agnes. Akk:) Anna utgår av samme grunn

Endret av Cybele
Skrevet

Alfred er et gammelt navn, som var på sitt mest populære i 1885, og det er internasjonalt. Jeg ville forsøkt å finne et tilsvarende navn til lillesøster. Hva med:

Agnes

Josefine

Laura

Jenny

Martha

Johanne

Skrevet

Ingeborg, Elise, Nikoline, Helene, Ulrikke, Esmeralda eller Olea ville være mine forslag.

Gjest Anonym sommerbris
Skrevet

Alma

Louise

Tone

Lina

Ida

Skrevet

Cornelia er et fint navn som passer til alle navn. Et av mine yndlingsnavn.

Agnete

Elise

Norunn

Skrevet

Ingrid

Ingeborg

Elise

Hanna

Karine

Mathilde

:)

Skrevet

Siden dere har vurdert Johannes til gutt, hva med Johanna? Alfred og Johanna klinger godt synes jeg. Kjenner ei lita Johanna og synes det er et koselig navn.

Eller:

Alfred og Synnøve

Alfred og Synne

Alfred og Sunniva

Alfred og Oda

Alfred og Oline

Alfred og Sigrid

Alfred og Marte

Alfred og Maria

Alfred og Helene

Skrevet

Ellers er jo Live veldig koselig!

Eller hva med Guro?

Skrevet

Alfred og Edith - så fint sammen (synes jeg)!

Andre forslag:

Eldrid

Edle

Edel

Harriet

Hedvig

Olava

Signe

Viola

Ruth

Ragna

Hilda

Augusta

Agnes er flott!

Skrevet

Alfred og Edith - så fint sammen (synes jeg)!

Helt enig!

Både Live og Elida er nydelige navn som passer perfekt også.

Eivor

Helga

Ingelin

Karin

Siril

Solfrid

Vårin

Skrevet

Takk for så mange fine forslag!

Edith er så utrolig fint, men vi har to små jenter i vennekretsen som heter det... Akk. De er ikke kjempenære, men ene er datter av en kollega av min mann,og vi bor ikke så mangt unna hverandre. Sukk. Hehe.

Agnes utgår dessverre, samme med Oline (min mann sin eks), selv om jeg syns navnet er utrolig vakkert.

Det er ikke et krav for oss at navnet skal være internasjonalt, selv om Alfred ikke er av norsk opprinnelse. Alfred var et vanlig navn Norge rundt 1900, og jeg vil gjerne finne et jentenavn som også passe med denne "generasjonen" navn. Syns det er så mange fine norske navn, så vil ikke ekskludere disse. Erle og Live bør kanskje utgå da, disse er jo litt nyere og av en annen sjanger. Samt at jeg ser at Live er blitt veldig populært. Tror jeg vil unngå topp 40 om mulig.

Da har vi denne listen:

Inger

Pernille

Elida

Solveig

Sigrid

((Edith))

Johanne

Lotte (!?)

Kommenter og suppler gjerne:)

Skrevet

Guro er min manns bestevenn sin datter. Akk. Alle de fine navnene er visst "tatt"

Skrevet

..samme med Olea. Selv om det jo må være verdens nydeligste navn!

Skrevet

Gå for Inger, det er jo kjempekult! :)

Skrevet

Jeg synes Erle er fantastisk vakkert navn! Eller hva med Linde? Johanne er også stødig og flott! :) Spent på hva dere velger, jeg!

Skrevet

Alfred og Pernille!

Elida og Johanne er også fine:)

Skrevet

Inger var veldig fint til Alfred! Og lite brukt nå, men har likevel en "tidløs" klang, synes jeg. Ellers liker jeg Elida og Johanne godt.

Skrevet

Takk alle dere!

Mannen har meldt seg helt ut av navnedebatten, vi får se. Jeg lar det ligge litt. Oppdaterer dere når vi nærmer oss. Takk for så mange fine forslag og tilbakemeldinger!

Mannen er mest på Erle nå. Jeg syns det er vakkert, men tenker at det blir stilkræsj med Alfred? Hva tenker dere? Elida er fremdeles min hjertefavoritt, men mannen syns det er strengt. Kan ikke helt skjønne det. Hm. Inger er superkult, men alle venninnene mine rynker utrolig på nesa når jeg sier det, flere har svigermødre med det navnet etc. Hehe. Jeg kjenner ingen og syns det er flott! Johanne er også veldig flott. Det blir dessuten i så fall oppkalling, derav Johannes hvis vi ventet gutt.

Takk igjen:)

Skrevet

Jeg synes Alfred og Astrid er en kjempefin kombinasjon! Men Johanne er også et veldig godt valg. Erle må jeg si meg enig i at blir litt stilkræsj, men syntes i grunn det var så galt likevel.

Andre forslag:

Alfred og Alma

Alfred og Ida

Alfred og Ada

Alfred og Edel

Alfred og Lina

Alfred og Selma

Alfred og Esther

Alfred og Nanna

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med Martha eller Kirsten?

Ellers synes jeg Inger er et flott og tidløst navn :)

Skrevet

Jeg foreslår Inger eller Johanne :) jeg liker det godt som dobbeltnavn og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...