Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Del Skrevet 22. april 2013 Men det blir ikke mannen med på Litt trist, da jeg synes det er så koselig. Nå har vi 3 flotte og friske barn, og burde være fornøyd med det. men forsatt lyst en 4. mann... jaja... Måtte bare syte litt... Ønsker dere alle lykke til videre med prøvingen og masse babystøv til dere Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somewhere over the rainbow... Skrevet 22. april 2013 #2 Del Skrevet 22. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #3 Del Skrevet 22. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 22. april 2013 #4 Del Skrevet 22. april 2013 Men det blir ikke mannen med på Litt trist, da jeg synes det er så koselig. Nå har vi 3 flotte og friske barn, og burde være fornøyd med det. men forsatt lyst en 4. mann... jaja... Måtte bare syte litt... Ønsker dere alle lykke til videre med prøvingen og masse babystøv til dere Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Samme her - men vi har to barn. Jeg ønsker meg ett til, men ikke mannen. Leit synes jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Del Skrevet 22. april 2013 Men det blir ikke mannen med på Litt trist, da jeg synes det er så koselig. Nå har vi 3 flotte og friske barn, og burde være fornøyd med det. men forsatt lyst en 4. mann... jaja... Måtte bare syte litt... Ønsker dere alle lykke til videre med prøvingen og masse babystøv til dere Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Samme her - men vi har to barn. Jeg ønsker meg ett til, men ikke mannen. Leit synes jeg Ja vi er ikke alene... Lurer litt på hva jeg kan si som kan få han med, men kommer virkelig ikke på noe spes. annet (litt ego) bare lyst på en... Er jo ikke sikkert det går like lett denne gangen... Men men... Kanskje nevne det for han en dag, og la han tenke på det Håper din mann ombestemmer seg og blir med på en til Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 22. april 2013 #6 Del Skrevet 22. april 2013 Krysser fingrene for oss begge! Men jeg såpass gammel at toget går NÅ. Men mannen er urokkelig, dessverre. En slags sorg for meg.. Jeg har forsøkt å forstå hvorfor ønsket er så stort, men forstår det ikke. Og det er ikke rasjonelt, men emosjonelt. Vanskelig å begrunne som du sier, og derfor vanskelig å argumentere overbevisende. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thunder Road Skrevet 22. april 2013 #7 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har også lyst på nummer 4! Men her er faktisk mannen enig og driver å ser på ny bil Minstemann er bare tre måneder, men vi ønsker to tette så prøvingen starter for alvor i høst. Men bruker ikke prevensjon, så det som skjer det skjer Håper du klarer å overtale mannen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145279785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #8 Del Skrevet 23. april 2013 Krysser fingrene for oss begge! Men jeg såpass gammel at toget går NÅ. Men mannen er urokkelig, dessverre. En slags sorg for meg.. Jeg har forsøkt å forstå hvorfor ønsket er så stort, men forstår det ikke. Og det er ikke rasjonelt, men emosjonelt. Vanskelig å begrunne som du sier, og derfor vanskelig å argumentere overbevisende. Lykke til! En ting jeg har lært fra da vi skulle prøve på nr 2, det var å ikke mase om det hele tiden. Har du spurt mannen om hvorfor ikke? Er lov å håpe en vakker dag Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145280279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #9 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg har også lyst på nummer 4! Men her er faktisk mannen enig og driver å ser på ny bil Minstemann er bare tre måneder, men vi ønsker to tette så prøvingen starter for alvor i høst. Men bruker ikke prevensjon, så det som skjer det skjer Håper du klarer å overtale mannen Så spennende da. Krysser fingrene for dere. Vi ser på ny bil vi også, men av andre grunner Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145280280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somewhere over the rainbow... Skrevet 23. april 2013 #10 Del Skrevet 23. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145280735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #11 Del Skrevet 23. april 2013 Vi var begge to bestemt på at nr. 3 var bonusbabyen vår Allikevel klarte jeg ikke å gi bort babyklærne han vokste ut av... Min herlige mann kjøpte 7-seter, og vi venter nå nummer 4 i juli! Vet det blir slitsomt med 4 under 6 år, men føler meg fantastisk priviligert! Jeg har alt jeg ønsker meg her i verden! Håper mannen din skifter mening, og at du også får det du ønsker deg... Anonym poster: 7308962c7715fe6f312e651a7a8a4765 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145280764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #12 Del Skrevet 23. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Samma hvor mye jeg slurver meg p-piller så har det ikke skjedd noe her Men glad nok for det, ellers hadde det vært mange flere barn her Synes det er flott at du har en forståelsesfull mann... Min er ikke det... Hadde ikke hjulpet om jeg hadde hulket ut alt hvorfor... Men jeg er sikker på en ting er at jeg føler meg ikke ferdig... Trodde jeg var det, men der tok jeg feil... Tusen takk for at du delte Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145281800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #13 Del Skrevet 23. april 2013 Vi var begge to bestemt på at nr. 3 var bonusbabyen vår Allikevel klarte jeg ikke å gi bort babyklærne han vokste ut av... Min herlige mann kjøpte 7-seter, og vi venter nå nummer 4 i juli! Vet det blir slitsomt med 4 under 6 år, men føler meg fantastisk priviligert! Jeg har alt jeg ønsker meg her i verden! Håper mannen din skifter mening, og at du også får det du ønsker deg... Anonym poster: 7308962c7715fe6f312e651a7a8a4765 Koselig Her blir de ikke så mange under den alderen Ja, må si, vi er utrolig heldige som har de vi fått Kunne ikke vært foruten heller Lykke til videre... Og takk, jeg håper han en dag vil ombestemme seg Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145281807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somewhere over the rainbow... Skrevet 23. april 2013 #14 Del Skrevet 23. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Samma hvor mye jeg slurver meg p-piller så har det ikke skjedd noe her Men glad nok for det, ellers hadde det vært mange flere barn her Synes det er flott at du har en forståelsesfull mann... Min er ikke det... Hadde ikke hjulpet om jeg hadde hulket ut alt hvorfor... Men jeg er sikker på en ting er at jeg føler meg ikke ferdig... Trodde jeg var det, men der tok jeg feil... Tusen takk for at du delte Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Samma hvor mye jeg slurver meg p-piller så har det ikke skjedd noe her Men glad nok for det, ellers hadde det vært mange flere barn her Synes det er flott at du har en forståelsesfull mann... Min er ikke det... Hadde ikke hjulpet om jeg hadde hulket ut alt hvorfor... Men jeg er sikker på en ting er at jeg føler meg ikke ferdig... Trodde jeg var det, men der tok jeg feil... Tusen takk for at du delte Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Trodde jeg var ferdig etter nr 3, men da vi uventet fikk nr 4 kjente jeg fort etter hun var født at jeg enda hadde en eller to igjen. Er så glad for at mannen min forstår meg i dette. Hadde slitt med å forholde meg til han om han skulle nekte meg noe så verdifullt som barn. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145281812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #15 Del Skrevet 23. april 2013 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Samma hvor mye jeg slurver meg p-piller så har det ikke skjedd noe her Men glad nok for det, ellers hadde det vært mange flere barn her Synes det er flott at du har en forståelsesfull mann... Min er ikke det... Hadde ikke hjulpet om jeg hadde hulket ut alt hvorfor... Men jeg er sikker på en ting er at jeg føler meg ikke ferdig... Trodde jeg var det, men der tok jeg feil... Tusen takk for at du delte Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Vi skulle bare ha EN til (nr 2). Nå prøver vi på nr 5 Da lurer jeg litt på hvordan dere gikk dit Fortelle? Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Med nr 3 slurvet vi litt med prevensjonen. Jeg brukte p-ring, men var litt sen å sette den inn igjen en gang etter samleie. Vips var vi foreldre til 3. Med nr 4 ble jeg gravid til tross for at vi alltid var flinke med prevensjonen. P-ring denne gangen og Vi ventet nr 5, men mistet for en mnd siden. Denne var første gangs forsøk etter p-pilleslutt. Nå prøver vi for fullt igjen HELT planlagt Jeg har alltid vært den som ønsket sterkest. Han har ment vi har hatt nok med de vi allerede har, men jeg forklarte for han at det er en stor sorg å bære på ønsket om et barn og ikke få lov av sin kjære. Han forsto akkurat hva jeg mente og nå prøver vi som sagt på nr 5 (igjen) :-) Samma hvor mye jeg slurver meg p-piller så har det ikke skjedd noe her Men glad nok for det, ellers hadde det vært mange flere barn her Synes det er flott at du har en forståelsesfull mann... Min er ikke det... Hadde ikke hjulpet om jeg hadde hulket ut alt hvorfor... Men jeg er sikker på en ting er at jeg føler meg ikke ferdig... Trodde jeg var det, men der tok jeg feil... Tusen takk for at du delte Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Trodde jeg var ferdig etter nr 3, men da vi uventet fikk nr 4 kjente jeg fort etter hun var født at jeg enda hadde en eller to igjen. Er så glad for at mannen min forstår meg i dette. Hadde slitt med å forholde meg til han om han skulle nekte meg noe så verdifullt som barn. Lykke til :-) Know the feeling... Kjenner jeg blir amper (bitchy) enkelte dager... Ikke at det hjelper, han skjønner jo forsatt ikke... Etter at vi skulle ha nr 2 så følte jeg at 4 er tingen for oss... Han har sagt at 2 holder, men pga medisinsk så gikk han med på en 3. mann... Etter det så har det forsatt ikke skjedd noe på det medisinske ennå... Så når minsten var liten så kjente jeg egentlig 3 er greit.. Men nå kjenner jeg at 4. mann kommer sniiiikende på Ikke lett... Må virkelig tenke over dette Nei, som sagt. Håper en dag Takk skal du ha Anonym poster: 6deba303d9ec69bbe6e53944c5ea9d03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145281927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babymaker73 Skrevet 24. april 2013 #16 Del Skrevet 24. april 2013 Nesten omvendt her da, vi har 7 og jeg hadde ikke hatt noe imot flere.... men hu syns at det kanskje er nok nå. De vi har fått har vel ikke vært så planlagte, men har vært veldig velkomne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145286305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #17 Del Skrevet 28. april 2013 Sliter med det samme jeg og, vi har to og mannen vil ikke ha flere. Både jeg og han er oppvokst i familier med tre, og har sett hvor verdifullt det kan være å ha to søsken å støtte seg til, så forstår ikke helt hvorfor han er så negativ :-( Det han trekker fram mot å få flere er alltid praktiske problemer (bil, soverom, ferier o.l.), så vi snakker jo da på helt forskjellige plan, siden mine argumenter er knyttet til følelser. Jeg klarer ikke å se at de praktiske utfordringene er så uoverkommelige at vi ikke kan få en til! Jeg har en sterk følelse som sier at familien ikke er komplett, den mangler et medlem! Jeg tenker ikke bare på graviditeten og babytiden, men ønsker å bli kjent med et lite menneske til, personlighet og alt som hører med. Minste er bare 8 mnd enda, men jeg sørger hver gang jeg må legge bort klær som blir for små, det er en sørgmodig tanke at det kan være siste gang jeg får bruke dem :-( Han er (nå) veldig klar over at jeg ønsker en til, men har gitt ham en liten tenkepause med lovnad om å ikke mase. Sist jeg gjorde det trodde han jeg hadde gitt opp :-p Kan ikke skjønne hvordan han kom fram til den konklusjonen! Men jeg har heldigvis tid til å vente noen år, bare det ikke blir alt for mange. Anonym poster: ffce60a68407d4b5f54f7a5bbed53356 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145296550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePerlen Skrevet 28. april 2013 #18 Del Skrevet 28. april 2013 Hva er viktigst: dyr, fin bil? Eller ett barn til? Vi setter så høye krav til oss selv, det skal være dyre flotte sydenturer hvert år, ny flott og dyr bil. Stort flott hus til flere millioner. Senker man kravene hos seg selv og ser på det som vinterlig betyr noe for en ville nok fler valgt å fått flere enn to barn. Har selv alltid ønsket tre og da jeg begynte å snakke om prøving av nr tre når minsten var 4 år, hadde mannen sett seg fornøyd med to. Jeg ble helt knust! Hadde gått å ventet på at han skulle bli klar for nr tre og sett alt for meg også får jeg den tilbakemeldingen! Jeg sa jeg ble såret og lei meg. Da sa han at hvis det var viktig for meg så skulle vi selvfølgelig prøve på nr tre. Også ble han veldig glad for at jeg ønsket så sterkt ett barn til med han. Det er jo en kjærlighetserklæring !! Så prøvingen av nr tre er godt i gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145297390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #19 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg er helt enig med deg, LillePerlen, det er ikke viktig med det fineste flotteste for meg (ikke for mannen heller tror jeg), og sydenferier reiser vi jo nesten ikke på uansett! Vi har mulighet til å låne feriehus på sørlandet når det passer oss, klarer meg fint uten syden. Nå skal det sies at han har gått fra å ikke ville ha noen til å ha to, er jo stor framgang det! Men jeg har alltid vært klar på at jeg ønsker tre. Jeg tror han innerst inne er redd for at vi skal slite oss ut ved å få et tredje barn, men at det er enklere å skylde på det praktiske. Skulle gjerne hatt mannen din, LillePerlen, håper min også snart kan se på det slik! Anonym poster: ffce60a68407d4b5f54f7a5bbed53356 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145297489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePerlen Skrevet 28. april 2013 #20 Del Skrevet 28. april 2013 Hvor gamle er de to andre barna deres da? Håper han vil endre mening etterhvert! Men jeg vet også om par der dama har ønsket sterkt en til, men mannen har nektet og da ble det ikke flere barn. Utrolig trist! Men man må jo nesten respektere hverandres valg, men tror ikke jeg hadde funnet meg i det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145297813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #21 Del Skrevet 28. april 2013 Yngste er 8mnd, eldste er 2år 2mnd, så de er jo små enda og jeg har god tid til å overbevise ham. Jeg er enig i noe jeg leste i en lignende eldre tråd; Hvem har det sterkeste ønsket? Etter min mening er det den som til slutt bør få ønsket oppfylt dersom en ikke klarer å bli helt enig, da er det minst sjanse for bitre følelser. Skulle det vise seg at det er mannen som har sterkest ønske kommer jeg til å respektere det, er forberedt på den muligheten. Men må nok jobbe hardt for å komme over det :-( Anonym poster: ffce60a68407d4b5f54f7a5bbed53356 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145297947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 28. april 2013 #22 Del Skrevet 28. april 2013 Sliter med det samme jeg og, vi har to og mannen vil ikke ha flere. Både jeg og han er oppvokst i familier med tre, og har sett hvor verdifullt det kan være å ha to søsken å støtte seg til, så forstår ikke helt hvorfor han er så negativ :-( Det han trekker fram mot å få flere er alltid praktiske problemer (bil, soverom, ferier o.l.), så vi snakker jo da på helt forskjellige plan, siden mine argumenter er knyttet til følelser. Jeg klarer ikke å se at de praktiske utfordringene er så uoverkommelige at vi ikke kan få en til! Jeg har en sterk følelse som sier at familien ikke er komplett, den mangler et medlem! Jeg tenker ikke bare på graviditeten og babytiden, men ønsker å bli kjent med et lite menneske til, personlighet og alt som hører med. Minste er bare 8 mnd enda, men jeg sørger hver gang jeg må legge bort klær som blir for små, det er en sørgmodig tanke at det kan være siste gang jeg får bruke dem :-( Han er (nå) veldig klar over at jeg ønsker en til, men har gitt ham en liten tenkepause med lovnad om å ikke mase. Sist jeg gjorde det trodde han jeg hadde gitt opp :-p Kan ikke skjønne hvordan han kom fram til den konklusjonen! Men jeg har heldigvis tid til å vente noen år, bare det ikke blir alt for mange. Anonym poster: ffce60a68407d4b5f54f7a5bbed53356 Jeg har det HELT likt som deg - og lever med en stor sorg om dagen. Klarer ikke å forsone meg med at jeg ikke skal få et barn til, og grubler masse over spørsmålene knyttet til dette. Hvorfor er ønsket så sterkt? Hvorfor er jeg ikke fornøyd med å ha fått to flotte gutter - hvorfor kan jeg ikke slå meg til ro med det, etc., etc.. I tillegg til de praktiske tingene, uttrykker mannen bekymring for om/at vi skal klare å følge opp tre, hva hvis en av oss faller fra/blir syk etc.. Han synes det er mye jobb med barna, og frykter arbeidsmengden med ett til. And so on. Disse tankene slår ikke meg - jeg tenker det er selvsagt at vi klarer dette, og at barn er endel jobb, men så enormt mye glede, og tenker ikke at vi skal bli syke... Kanskje naiv. Vi er gamle, men jeg mener vi har nok å gi! Jeg vet at mange mener at det er den som ikke vil som må få viljen sin, men jeg synes det er vanskelig å akseptere dette som en sannhet. Gruble, gruble.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041106-lyst-p%C3%A5-et-barn-til/#findComment-145298057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå