desember_jente Skrevet 22. april 2013 #1 Del Skrevet 22. april 2013 Vi har innført leggerutiner på vår datter på 4 måneder. Først får hun pupp (ønsker å slutte med å amme henne i søvn) går deretter på badet hvor det er av med klær, gi tran, pusse tenner (ja har fått tenner), noen kvelder bad og på med pysj. Så legger vi henne i sprinkelsenga. Hun er ofte blid og fornøyd når hun legges ned. Men, etter en stund selv om vi sitter der sammen med henne begynner hun å gråte og gråten eskalerer etterhvert. Vi tar henne opp med en gang gråten endrer karakter, altså fra "klaging" til gråt. Vi roer henne, prøver å unngå byssing (ikke alltid like vellykket) og legger henne ned igjen i sengen når hun har roet seg. Dette gjentar vi til hun til slutt sovner. Men dette tar lang tid og har inntrykk av at hun sovner til slutt av at hun er sliten av å gråte. Er det noen som har noen tips om hva vi gjør feil? Vi har jobbet med dette siden hun var 3 måneder og jeg syns ikke det blir noe bedre. Når vi legger henne er hun trøtt, har gjerne gnidd seg litt i øynene og gjespet. Når hun først har sovnet sover hun gjerne 6-7 timer før hun vil ha pupp igjen. Det betyr jo at hun var trøtt. Hvor lang tid tar det før hun skjønner rutinen? Er hun for ung enda? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 22. april 2013 #2 Del Skrevet 22. april 2013 er hun trett når hun legger seg? Når legger du henne? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145278142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
samu Skrevet 22. april 2013 #3 Del Skrevet 22. april 2013 jenta mi blir 4mnd om 4 dager. dette er leggerutinen vår. av med klær bytte bleie vaske/bade på med pysj spise grøt (2ss vann og 1ts pulver, fordi vi øver) drikke 180ml MME rape og gulpe legges i vuggen sin kanskje inn 1-3 ganger for å gi smokk så sover hun. om hun er urolig og gråter stryker vi på panna og synger, men vi tar henne aldri opp(om hun ikke er syk) etter vi har lagt henne. hun sover fra 19.30 til 07.00/08.30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145278221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
desember_jente Skrevet 22. april 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 22. april 2013 Vi pleier å legge henne ca. kl. 19. Det avhenger av når hun hadde siste dupp og om hun virker trøtt. Når hun til slutt sovner så sover hun jo i maaaange timer så hun må jo være trøtt vil jo jeg tro. JEg har prøvd å legge henne både før og etter at hun viser tegn til trøtthet men ingenting ser ut til å stemme. Jeg har begynt å tenke at hun kanskje får flere tenner som muligens gjør dette vanskelig. Ikke vet jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145278242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 22. april 2013 #5 Del Skrevet 22. april 2013 kanskje hun bare trenger mer byssing og kos. det er ikke alle babyer som er så selvstendige i den alderen. min er 4 mnd. han sovner med byssing og kos også legger jeg han i VÅR seng og da sover han med white noise lyder helt til neste måltid. vi har ingen sove rutine. og ja.. vi samsover. han spiser 09 - 12 - 15 og 18. 160ml til 200ml. etter 18 måltiden er det bad og pysj annenhver dag og bare pysj annenhverdag. av og til leker han til 20 også får en liten kveldskos på 140ml også sovner han til 04 eller 05 eller 06. da drikker han 140ml til og sover til ca 08:30 så er det morgen stell og frokost kl 9. these are the days of my life ihvertfall.... poenget var at kanskje personligheten hennes er slik at hun trenger mer kos og byssing for nå. og det er jo lov. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145279101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happypregnant Skrevet 26. april 2013 #6 Del Skrevet 26. april 2013 min er 4 1/2 måned. Han har pleid å lagt seg rundt 20-21.00, men har hatt lyst å få han til å sovne tidligere.. I dag ble han trøtt kl.1800. normalt har han 3 lurer, 1 kort, 1 lang og så 1 kort til..Tenkte at hvis jeg droppet den siste luren og ventet til halv 8 ville han sovne for kvelden... Men nei, sov 30 min og er nå lysvåken.. De siste to ukene har han vært umulig å legge, ruller rundt og er gjerne våken 2 timer når han våkner om natten.. Vi har nå lagt han i grindseng (første natt i dag) og la han i en sånn sovepose mtp at det ville gjøre sånn at han ikke ruller...men nei, han ruller fortsatt rundt fra rygg til mage... spent på hvordan han skal sovne nå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145292089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 27. april 2013 #7 Del Skrevet 27. april 2013 Vi har innført leggerutiner på vår datter på 4 måneder. Først får hun pupp (ønsker å slutte med å amme henne i søvn) går deretter på badet hvor det er av med klær, gi tran, pusse tenner (ja har fått tenner), noen kvelder bad og på med pysj. Så legger vi henne i sprinkelsenga. Hun er ofte blid og fornøyd når hun legges ned. Men, etter en stund selv om vi sitter der sammen med henne begynner hun å gråte og gråten eskalerer etterhvert. Vi tar henne opp med en gang gråten endrer karakter, altså fra "klaging" til gråt. Vi roer henne, prøver å unngå byssing (ikke alltid like vellykket) og legger henne ned igjen i sengen når hun har roet seg. Dette gjentar vi til hun til slutt sovner. Men dette tar lang tid og har inntrykk av at hun sovner til slutt av at hun er sliten av å gråte. Er det noen som har noen tips om hva vi gjør feil? Vi har jobbet med dette siden hun var 3 måneder og jeg syns ikke det blir noe bedre. Når vi legger henne er hun trøtt, har gjerne gnidd seg litt i øynene og gjespet. Når hun først har sovnet sover hun gjerne 6-7 timer før hun vil ha pupp igjen. Det betyr jo at hun var trøtt. Hvor lang tid tar det før hun skjønner rutinen? Er hun for ung enda? Jeg synes det ser ut som du gjør alt riktig. Med eldste jenta mi tok det også laaaaang tid. Jeg holdt på 6-7uker før vi merket en tydelig bedring. Hold ut, det blir bedre! (Jøss, tenner allerede! Når kom de? Yngste her er 3,5mnd og stapper knyttneven i munn en hver mulighet hun får! Virker som tannkløe, men det er jo så tidelig!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145295018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
desember_jente Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 21. mai 2013 H Vi har innført leggerutiner på vår datter på 4 måneder. Først får hun pupp (ønsker å slutte med å amme henne i søvn) går deretter på badet hvor det er av med klær, gi tran, pusse tenner (ja har fått tenner), noen kvelder bad og på med pysj. Så legger vi henne i sprinkelsenga. Hun er ofte blid og fornøyd når hun legges ned. Men, etter en stund selv om vi sitter der sammen med henne begynner hun å gråte og gråten eskalerer etterhvert. Vi tar henne opp med en gang gråten endrer karakter, altså fra "klaging" til gråt. Vi roer henne, prøver å unngå byssing (ikke alltid like vellykket) og legger henne ned igjen i sengen når hun har roet seg. Dette gjentar vi til hun til slutt sovner. Men dette tar lang tid og har inntrykk av at hun sovner til slutt av at hun er sliten av å gråte. Er det noen som har noen tips om hva vi gjør feil? Vi har jobbet med dette siden hun var 3 måneder og jeg syns ikke det blir noe bedre. Når vi legger henne er hun trøtt, har gjerne gnidd seg litt i øynene og gjespet. Når hun først har sovnet sover hun gjerne 6-7 timer før hun vil ha pupp igjen. Det betyr jo at hun var trøtt. Hvor lang tid tar det før hun skjønner rutinen? Er hun for ung enda? Jeg synes det ser ut som du gjør alt riktig. Med eldste jenta mi tok det også laaaaang tid. Jeg holdt på 6-7uker før vi merket en tydelig bedring. Hold ut, det blir bedre! (Jøss, tenner allerede! Når kom de? Yngste her er 3,5mnd og stapper knyttneven i munn en hver mulighet hun får! Virker som tannkløe, men det er jo så tidelig!) Tennene til frøkna kom rett etter at hun passerte 3 måneder. Tror kanskje at det er tennene som har gjort leggingen. For nå 1 måned senere går det mye bedre og hun sutter ikke like mye på hendene etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144041005-legging-av-baby-4-m%C3%A5neder/#findComment-145364531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå