Gå til innhold

Si i fra på jobbintervju om graviditet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei!! Jeg fikk telefon om at jeg fikk jobb en gang. Da sa jeg at jeg var gravid og de trakk tilbake jobbtilbudet..... Jeg hørte på dem at de ikke ville ha meg lenger så jeg hjalp dem vel litt med å trekke tilbake tilbudet. Men ikke med vilje :/ Høres litt teit ut :P

Det var jo veldig ulovlig gjort av arbeidsgiver? Men skjønner godt hva du sikter til. Om jeg eventuelt blir innkalt til intervju er jeg da ca 11 uker og foreløpig vet jo ingen om graviditeten uansett. Men er så redd for reaksjoner etter at jeg har eventuelt fått jobb. Oi, er du gravid.

Nei, ingen grunn til å si det på intervju. Man må være kynisk, og det vil være en forskjellsbehandling i forhold til kjønn om de skulle vurdere å gi deg tilbud basert på om du er gravid eller ikke. En mann vil jo aldri komme i samme knipe i jobbsammenheng! Så lenge det kun er kvinner som kan føde og amme, så må vi bare stå på kravene når set gjelder jobb, og der skal det være likt for begge kjønn!! Dessuten blir du jo ikke borte "for alltid" og de fleste arbeidsgivere tar det med et smil. Det må de forvente når de ansetter kvinner i fruktbar alder! ;) lykke til!

Er det noe mer du ønsker å tilføye? Et spørsmål man ofte blir stilt under jobbintervju. Gruer meg litt til den. Du er heldig som vet at du ikke skal si noe venterpåfar, de får bare gjette på magen etterhvert:-P når er vi som arbeidstakere pliktig til å si i fra da?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...