Gå til innhold

Er dette tegn på at morkaken ligger på fremre veggen av livmoren?

Anbefalte innlegg

God morgen! Er 17 +1 i dag og mitt 3.sv.skap. Har kjent veldig lite liv hittil, bare noen glidende bevegelser av og til fom uke 12. Det har vært noen svake spark og dult også. Men det føles som om babyen er langt inne i meg, når jeg trykker litt på magen elr har på meg stram bukse, kjenner jeg at det er noe der. Men dette er ingenting i forhold til h vor mye jeg kjente sist på denne tiden. Da kjente jeg tydelige spark fom uke 14 og utenpå fom uke 15 elr 16 og veldig regelmessig. Men alt er svakere denne gangen. På ul sa de ingenting om hvor morkaka ligger, kan det være på livmorens fremre vegg?Flere som har det slik?

Fortsetter under...

Jeg er også gravid for tredje gang! Kjente første gang noe jeg trodde kunne være spark i uke 14... Men så gikk det mang uker før jeg tenkte den tanken igjen! Ikke før ul i uke 19 fikk jeg se at det var mye bevegelse og lite jeg kjente! Nå som er jeg 24+4 kjenner jeg daglig!!! Med de to andre lå morkaka på bakrevegg og jeg kjenne liv daglig fra uke 13-15! Så helt sikkert morkaka på fremrevegg ja!

Gravid for 6. gang og kjenner lite denne gang. Kan ikke SIKKERT si jeg har kjent noe i det hele tatt. Har hatt tre UL så det er liv der inne. Har morkaka øverst på bakre vegg så det er ikke derfor jeg ikke kjenner noe. Nei det er bare litt merkelig denne gang... Helt annerledes enn de andre svangerskapene mine da jeg har kjent liv i uke 12-13... Uke 15 nå. Man får jo litt tanker om hva som gjør det så ulikt denne gangen.

God morgen! Er 17 +1 i dag og mitt 3.sv.skap. Har kjent veldig lite liv hittil, bare noen glidende bevegelser av og til fom uke 12. Det har vært noen svake spark og dult også. Men det føles som om babyen er langt inne i meg, når jeg trykker litt på magen elr har på meg stram bukse, kjenner jeg at det er noe der. Men dette er ingenting i forhold til h vor mye jeg kjente sist på denne tiden. Da kjente jeg tydelige spark fom uke 14 og utenpå fom uke 15 elr 16 og veldig regelmessig. Men alt er svakere denne gangen. På ul sa de ingenting om hvor morkaka ligger, kan det være på livmorens fremre vegg?Flere som har det slik?

Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet dette for noen uker siden ;)

Jeg var fryktelig bekymret etter å ikke ha kjent bevegelse på noen dager. Var da ca uke 16. Legen slet vel og lenge med å finne fosterlyd og mente at morkaken måtte ligge på fremveggen.

Spurte om dette på oul, og det stemte. Vet ikke om det er vanlig at de opplyser om dette, med mindre den ligger så langt nede at den dekker åpningen, men det står kanskje i papirene dine?

Er 17+2 i dag og vet at morkaka ligger mot min rygg. Har kjent tidlig med begge de to andre, hvorav siste hadde jeg morkaka på framsiden. Kjente allikevel tydelig liv i uke 16 med begge.

Denne gangen er alt annerledes, til og med når det blir liv i underetasjen ;-) Er vel først de siste dagene jeg har kjent liv som kan kvalifiseres som små spark. Er vel en schlappere baby da ;-)

Takk for svar:) det virker beroligende når det finnes flere i liknende situasjon slik at jeg vet at det ikke er nødvendigvis meg elr babyen det er noe galt med. Trodde aldri at sv.skapene kunne være såååå forskjellige fra gang til gang. Men nå er jeg spent på hva de sier på ul ang.morkakas beliggenhet, må bare finne ut først når det var jeg skulle på ordinær ul ;)

Annonse

Har morkaken fremme og nede så kjente mye mindre liv enn det jeg var vant til. På ul sa hun bare at morkaken ligger forran, så pratet hun videre. Hadde jeg vært førstegangsgravid så hadde jeg aldri fått set med meg, eller vist hva det betydde. Da jeg begynte å spørre ang det tok hun seg tid til å forklare litt.

Akkurat sånn følte jeg også, var sikker på morkaka lå foran. Men etter ul igår vet jeg at den ligger bak;) gutten vår ligger med beina ned, derfor jeg kun har kjent bevegelse nederst mot skambeinet. Rart, er 19+0 nå å i forrige svangerskap kjente jeg masse masse fra uke 15. Sikkert fordi jenta som kom sist alltid er i farta;0

Skulle nesten tro på at det var jeg som skrev det innlegget over av zombie2be, he he. Dersom jeg kjenner noen små spark og dult er detcrett over skambeinet, veldig lavt, sikkert fosteret som ligger med beina ned og sikkert en gutt.:) Med jentungen følte jeg tydelige spark tidlig og trodde forresten at fosteret gjør salto ofte slik at det sparker med bena også andre steder enn bare rett over skambenet.

3.gangs, har alltid hatt morkaken fremme ( de pleier ofte å bruke begrepet placenta når de snakker om morkaken på OUL). Kjente det 17+ denne gangen, men ikke mye jeg har kjent de tre siste ukene. Pleier å komme fra 21+ hos meg ( 20 nå). Vet jo litt mer hva jeg skal kjenne etter nå, det hjelper;)

I tillegg hørte jeg ikke hjertelyd med sånn doppler ( angel sound) pg morkaken fremme, solgte den, og gidder ikke kjøpe ny nå. Venter til det blir daglig liv i leiren, det gjør meg tryggest;)

Endret av minni09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...