Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er debuten min her inne på 1. trimester!

Etter å ha tatt 4-5 billigtester med svak positiv, har jeg nå fått Gravid på den digitale CB testen! Hurra! Selvom jeg har forstått at det har vært noe på gang siden uken etter sengekos-uken. Murringer, ligamentsmerter i ryggen, oppblåsthet og "stram" følelse i nedre del av magen... Og for å ikke snakke om at jeg har vært litt urimelig mot min kjære...

Så etter BIM-kalkulatoren er jeg nå 3+4 uker på vei, mens andre kalkulatorer sier 4+1... - så nå får jeg bare krysse fingrene for at spiren sitter fast resten av 1. trimester... Og ringe og avtale legetime!

Litt om meg: 25 år fra Oslo, men bosatt i Bergen. Ingen barn fra før. Har en flott samboer på 25 år, og vi har nå fått fulltreffer på første pp.

Noen flere her inne som kanskje får nyttårsbabyer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040909-nytt%C3%A5rsbaby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rokita

Heihei :)

Jeg har termin 1. Januar. Så kalkulatoren viser at jeg er 4+1. Klarer ikke helt å glede meg enda siden det er så tidlig.. Eller, jeg er glad, men er så redd for å miste. Dette var ikke planlagt, men nå som jeg har kommet over det største sjokket, vil jeg bare at alt skal gå bra :D

Jeg blir 22 i år, har en sønn på 2 år og kommer i fra Nord :)

Jeg er 4+6 i dag, og har termin 27.desember ;-) Jeg er også en av de som uroer meg, vil så gjerne at den lille spiren skal sitte!!

Jeg er 26 år, og har ei energisk jente på snart 8 år med min bedre halvdel ;-) Akershus er bostedet her.

Hei! :)

Fikk vite i dag at jeg var gravid. Hadde den liiten mistanke, skulle hatt mens for 2 dager siden, pluss at jeg har hatt mens murringer i en ukes tid nå. Det samme skjedde sist gang jeg ble gravid. Da var jeg 18, og jeg å samboer bestemte oss for å beholde barnet. Desverre endte det i en MA den gang, men det var veldig uplanlagt, så etter en stund føltes det "godt" å vite at det skulle være bare oss to litt til. Nå er jeg 22, og har vært sammen med den fremtidige barnefar i overkant av 7 år. Denne gangen er det OGSÅ uplanlagt. (Begge graviditeter skjedde på pilla...). Vi har tenkt lenge nå, at skjer det, så skjer det, om det viste seg at jeg skulle være max uheldig (eller heldig:) en gang til. Ooog, det gjorde det!

Desverre flytter sambo tilbake til hjembyen nå for å studere videre der, mens jeg blir igjen "alene" på studiestedet. Har termin 29 desember (håper på at jeg har regna litt feil og at det blir januarbarn, hih), så rekker heldigvis å fullføre juleeksamner. Etter dette blir det et års permisjon hjemme med sambo, og vårt lille nurk. Vi fant rett og slett ut at det aldri kommer til å passe, så da bare kjører vi på. Vi har det helt supert sammen, så det skal bli spennende å se hvordan det blir med enda ett familiemedlem.

Ellers har jeg ikke merket så mye mer enn dårlig søvn, ømme pupper (auu) og mensmurringer. Men, det kommer vel!

Forresten spennende med termin så nærme nyttår, se om man får desember eller januarbarn :-)

Så kjekt å se at det er flerer her inne som satser på at nyttårsfrøene skal sitte :-) Jeg tenkte på det samme, blir det desember eller januar? Kanskje man skal knipe igjen? Haha..

Vi har nå gitt beskjed til våre foreldre, men det er kun fordi vi ønsker støtte hvis det ikke skulle gå så bra.. Vi bor vekke fra både mine og hans foreldre - så er godt å ha noen å snakke med... Hvordan gjør dere det?

Annonse

Fikk positiv test i dag.

4+6 termin 27 desember.

26 gift og har 2 juli jenter fra før.

Kan jo faktisk ende opp med et nyttårs barn denne gangen.

Spennende :D

Gratulerer! Så spennende! :lol:

Så kjekt å se at det er flerer her inne som satser på at nyttårsfrøene skal sitte :-) Jeg tenkte på det samme, blir det desember eller januar? Kanskje man skal knipe igjen? Haha..

Vi har nå gitt beskjed til våre foreldre, men det er kun fordi vi ønsker støtte hvis det ikke skulle gå så bra.. Vi bor vekke fra både mine og hans foreldre - så er godt å ha noen å snakke med... Hvordan gjør dere det?

Vi har gitt beskjed til min mor og stefar. Trengte å få lufte litt tanker, og fordi de muligens må bli en del av "løsningen" vår den første måneden når jeg kommer hjem. Også vil man jo gjerne si det til noen! I dag er jeg 4+4, og vi har ikke planer om å si det til de nærmeste før uke 12, og gjøre det kjent for alle før uke 14. Det er greit at noen vet det, om det skulle gå galt igjen, men jeg synes alle er litt helftig, hehe.

Hvordan tok de det? Selvom det er godt at dere har noen å snakke med om det skulle gått dårlig, så er det vel så viktig og huske på å dele gleden også da! ^_^

Fikk positiv test i dag.

4+6 termin 27 desember.

26 gift og har 2 juli jenter fra før.

Kan jo faktisk ende opp med et nyttårs barn denne gangen.

Spennende :D

Gratulerer! Så spennende! :lol:

Vi har gitt beskjed til min mor og stefar. Trengte å få lufte litt tanker, og fordi de muligens må bli en del av "løsningen" vår den første måneden når jeg kommer hjem. Også vil man jo gjerne si det til noen! I dag er jeg 4+4, og vi har ikke planer om å si det til de nærmeste før uke 12, og gjøre det kjent for alle før uke 14. Det er greit at noen vet det, om det skulle gå galt igjen, men jeg synes alle er litt helftig, hehe.

Hvordan tok de det? Selvom det er godt at dere har noen å snakke med om det skulle gått dårlig, så er det vel så viktig og huske på å dele gleden også da! ^_^

Hehe, ja -også for å dele gleden! :-) de tok det veldig fint og gledet seg på våres vegne. Spesielt merket jeg pappa ble glad selvom han er bestefar fra før :-) er nok noe med å være pappas lille jente som ikke er så liten lengre ;-) vi holder nok tett til alle andre til uke 12 vi også. Så får satse på at formen min holder seg slik at det ikke går utover jobben min :-P

Hei hiver meg på her jeg, er 26 år å superhappy!!! :D Fikk positiv test på søndag, måtte te en til..men begge ble uten tvil positive med en gang! Første her og etter beregningene er jeg 5+1 og termin 26 desember, så det kan lett bli en nyttårsbeibi!! Gleder meg veldig og har mest lyst å rope det ut til hele verden, men siden jeg har mistet 2 ganger før prøver jeg og vær fattet en stund! Glede!!

Jeg har en god del murringer som forverrer seg veldig når jeg trener eller blir slitne. Har noen av dere samme erfaringen? :huh:

Sliter også med murringer :-) Og ømme pupper... Det verst er at jeg ikke får sovet om natten! Jeg som til vanlig har et tungt sovehjerte, våkner nå av den minste lille ting. I natt sovnet jeg ikke før halv 8, og måtte opp igjen nå kvart over 8 for å møte på forelsning. Klarer så vidt å se klart, blir helt utenfor. Er litt stressa nå, under en uke til første eksamen, og etter det kommer de radig. Uten søvn ser jeg ikke hvordan dette skal gå bra :/ Krysser fingrene for at det blir bedre, men..

Sliter også med murringer :-) Og ømme pupper... Det verst er at jeg ikke får sovet om natten! Jeg som til vanlig har et tungt sovehjerte, våkner nå av den minste lille ting. I natt sovnet jeg ikke før halv 8, og måtte opp igjen nå kvart over 8 for å møte på forelsning. Klarer så vidt å se klart, blir helt utenfor. Er litt stressa nå, under en uke til første eksamen, og etter det kommer de radig. Uten søvn ser jeg ikke hvordan dette skal gå bra :/ Krysser fingrene for at det blir bedre, men..

Usj, føler med deg Siljeepiljee! Hadde en kjedelig natt jeg også, bare det at jeg skulle opp kl 5.00 for å dra på jobb... Gakk.. Disse puppene mine fant ut at de skulle gjøre seg litt fyldige i natt, med medfølgende ubehag, for å deretter gå tilbake til normalen. Nok til at jeg våknet 5-6 ganger i løpet av natten. Snakk om å få en opplagt start på arbeidsdagen! Du er jo kanskje hakken mer uheldig med eksamenene dine da... De kan man liksom ikke komme unna hvis det er ille... Hadde det vært ille nok for meg kunne jeg jo bare ringt meg syk...

Annonse

Jeg er 4+1 I dag og fant ut på mandag at jeg var gravid. Sist (for nærmere fem år siden) fødte jeg 10 dager før termin, så "håper" nesten jeg ikke gjør det denne gangen for da blir det julebaby.... ;) Men klumpen er velkommen når det matte være. Gøy å se at det er flere med termin rundt nyttårstider :) Jeg er by the way strax 26 og bor litt nord :-D

Ja, det er litt morsomt det der. Selvfølgelig er jo babyene velkommen når som helst!

Hvorfor ønsker vi oss egentlig januarbabyer fremfor julebabyer?

For min del tenker jeg det er kjekt i forhold til at barna får "litt mer tid" på å modnes ifht skolegang. Og ikke minst i forhold til å få barnehageplasser...

Ja, det er litt morsomt det der. Selvfølgelig er jo babyene velkommen når som helst!

Hvorfor ønsker vi oss egentlig januarbabyer fremfor julebabyer?

For min del tenker jeg det er kjekt i forhold til at barna får "litt mer tid" på å modnes ifht skolegang. Og ikke minst i forhold til å få barnehageplasser...

Jeg vet ikke helt.Tror kanskje det er litt pga det er så mye annet som skjer I juletiden. Vil jo gjerne at barnet skal få "sin egen dag" og ikke forsvinne I all julepynten ;) Men også som du sier I forhold til b¨de skole og bhgplass... :)

Når skal dere ta kontakt med legen, eller har dere allerede gjort det?

Mannet meg opp til å ringe legekontoret i dag, men kom rett til telefonsvareren som sa at de har admin.dag på fredager.. Såååå da må jeg vente til mandag.. Blæh....

Noen som har erfaringer eller tanker om når det er greit med første svangerskapskontroll?

Når skal dere ta kontakt med legen, eller har dere allerede gjort det?

Mannet meg opp til å ringe legekontoret i dag, men kom rett til telefonsvareren som sa at de har admin.dag på fredager.. Såååå da må jeg vente til mandag.. Blæh....

Noen som har erfaringer eller tanker om når det er greit med første svangerskapskontroll?

Ettersom jeg har fått beskjed om av ei jordmor jeg kjenner er det vanlig og ta kontakt rundt uke 8. Er du mange uker? Å det kjennes ut som det er en evighet til. 3 uker igjen til første kontroll...

Jeg er snart i min 6 sv.uke. Men tenkte å være tidlig ute, siden det er mange fridager i mai, og snart ferieavvikling på legekontoret... Er liksom litt redd for å ikke få legetime til et fornuftig tidspunkt...

Tenker det er liksom greit å få time i god tid, selv om det er mange uker til..

Er det ikke uke 10-12 som er vanlig for første time?

Alt mellom 8 og 12 er vanlig/anbefalt. Jeg vet at det er noen leger som helst ikke vil ha en inn på kontroll før man er 12 uker på vei, men de sier mellom 8 og 12.

I dag er jeg 5+0 (hurra, enda en uke har gått:D), og synes tiden går så saaakte. Har lyst til å begynne og kjøpe klær også videre nå, men må jo bare dra meg selv litt i skinnet, hehe. Ellers så har jeg bestilt ultralyd til uke 12, bare for å forsikre oss om at alt er bra før vi plumper ut med det til gud og hverman. Nå gleder vi oss til å komme oss forbi det magiske tallet!

Alt mellom 8 og 12 er vanlig/anbefalt. Jeg vet at det er noen leger som helst ikke vil ha en inn på kontroll før man er 12 uker på vei, men de sier mellom 8 og 12.

I dag er jeg 5+0 (hurra, enda en uke har gått:D), og synes tiden går så saaakte. Har lyst til å begynne og kjøpe klær også videre nå, men må jo bare dra meg selv litt i skinnet, hehe. Ellers så har jeg bestilt ultralyd til uke 12, bare for å forsikre oss om at alt er bra før vi plumper ut med det til gud og hverman. Nå gleder vi oss til å komme oss forbi det magiske tallet!

Tenker på å ta tidlig UL selv, har lyst å se før den ordinære UL!

Jente på 23 år her, født i 89 så rekker å bli 24 før baby kommer. Er akkurat 5uker på vei. Fant ut i dag etter å hatt mange symptomer som kunne forbindes med mens, men allikevel forsinket mens. Men i går ble jeg overbevist da jeg fikk en sterk metallsmak i munnen og en syk smerte i venstre bryst. Og ganske riktig var testen positiv i dag.

Er samboer med barnefar og har vært det ca 6 mnd så det er ganske tidlig og ikke veldig planlagt. Har ikke sagt det til noen, og vi er blitt enig om å vente til minst uke 15. Jeg har veldig lyst å holde det hemmelig så lenge som mulig :D Men har selvfølgelig veldig lyst å fortelle det til alle vi kjenner, så blir spennende å se hvor lenge det blir hemmelig ;)

Plager jeg har er ømme bryst, stølmage og svimmel/tung i hodet. Føler nesten kun får å sove eller være ut i frisk luft med stor mørke solbriller ;) Har stor dilla på wok og kunne spist hele dagen :P håper jeg klarer å knipe igjen til værtfall 1 januar :D

Hei babydesember89, og alle andre (ser noen kjente fra andre forum) :)

Jeg er ei jente på 25 år som skal bli mamma for første gang. Jeg og min mann var så heldige til at vi faktisk ble gravide på første forsøk, noe som kom som et lettere sjokk. Vi har snart vært gift i 6 år, og sammen i 10 år.

I likhet med babydesember89 har jeg enooooormt ømme bryster, spesielt høyre. Kommer jeg borti det må jeg holde pusten litt til smerten forsvinner. Ellers har jeg typisk mensenlignende smerter som kjennes i sidene av magen og ryggen. Jeg vet ikke om det er normalt så tidlig, men kjenner meg småkvalm av og til, men det er ikke mye til det. Jeg er et typisk A menneske som ikke trenger mye søvn, men merker at jeg sikkert kommer til å trenge et par ekstra sovepauser fremover.

Ifølge terminkalkulatoren, har jeg termin 4.januar. Drøyer gullet et par dager til rekker jeg å bli 26 år når hun/han ankommer. Nå håper jeg bare at alt går i orden, og at jeg får mitt første barn om 9 mnd. :wub:

Har dere barn fra før av?

Jente på 23 år her, født i 89 så rekker å bli 24 før baby kommer. Er akkurat 5uker på vei. Fant ut i dag etter å hatt mange symptomer som kunne forbindes med mens, men allikevel forsinket mens. Men i går ble jeg overbevist da jeg fikk en sterk metallsmak i munnen og en syk smerte i venstre bryst. Og ganske riktig var testen positiv i dag.

Er samboer med barnefar og har vært det ca 6 mnd så det er ganske tidlig og ikke veldig planlagt. Har ikke sagt det til noen, og vi er blitt enig om å vente til minst uke 15. Jeg har veldig lyst å holde det hemmelig så lenge som mulig :D Men har selvfølgelig veldig lyst å fortelle det til alle vi kjenner, så blir spennende å se hvor lenge det blir hemmelig ;)

Plager jeg har er ømme bryst, stølmage og svimmel/tung i hodet. Føler nesten kun får å sove eller være ut i frisk luft med stor mørke solbriller ;) Har stor dilla på wok og kunne spist hele dagen :P håper jeg klarer å knipe igjen til værtfall 1 januar :D

5+5 i dag, fikk vite det akkurat for en uke siden. Har som deg bestemt at jeg skal forsøker holde på hemligheten til det ikke er mulig og skjule det lengre. Er en del utfordringer med bursdagsfeiringer og slikt, men man vel kunne dra en hvit en for å komme seg unna kinkige spm. Merker ikke noe annet til dette enn at jeg har en god del murringer i magen. Av og til er det så vondt at jeg blir litt bekymret, men jeg har forstått at dette visst nok er normalt.

Er litt øm i brystvortene i tillegg til at de har blitt litt større. Kanskje litt ustabil følelsesmessig! Sint,sur,gla og redd på samme tid. Veldig spesielt og pussig følelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...