Gjest sussie77 Skrevet 23. april 2013 #26 Skrevet 23. april 2013 Hadde akkurat den typen omgangsyke på yngste nå rett før påske. En hel uke var hun syk. Kastet opp i flere dager. Men fikk heldigvis i henne godt med væske. Skjønner at du blir bekymret. Er ikke godt å se de små så syke. Heldigvis så går det over. God bedring!
Galskapens overhode Skrevet 23. april 2013 #27 Skrevet 23. april 2013 Crp på 20 viser at han i hvertfall så langt ikke har en infeksjon. Da ligger den over 50. Dette stemmer jo ikke.. 20 er forhøyet infeksjonsverdi. Alt over 8 er det. Men 20 er en virusinfeksjon, eller en bakterieinfeksjon som nå snart er over. Over 50/60 tyder på en bakteriell infeksjon. Anonym poster: 9c3b34a6a9016abcd67592bd9cbe5657 Ja, det stemmer. Men jeg mente det ikke var en infeksjon som krevde antibiotikabrhandling. Ordla meg litt for kort.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #28 Skrevet 23. april 2013 Takk for alle svar fra alle dere forståelsesfulle mødre. Det er ikke lett når lille gutt blir skikkelig syk for første gang, han er som dere nok har skjønt mitt eneste barn, så har ingen erfaring med syke barn. Er flere enn meg som har vært bekymra for han og sagt at jeg må kreve å få han innlagt på grunn av allmen tilstanden. Det har jeg da ikke gjort, har valgt å stole på at legene vet hva de snakker om selv om det har vært tunge dager for meg som mor å se han slik. I dag har det endelig vært lys i tunnelen her, har fått i han mer drikke og han har hatt tisse bleie med hele 100gram tiss i. Tror guttungen sjøl lurte på om jeg var gal når jeg nesten hoppa av glede over en tisse bleie. Han har hatt 5 diare bleier i dag, men ikke noe feber. Så i dag har han vært mer våken i blikket, prata mer, til og med prøvd seg på å gå noen få meter her i stua. Kunne ikke annet enn å le så jeg nesten grein når han så kaptein sabeltann og var helt sjokka over skalken som ville servere sko til middag, og sa æsj med stor innlevelse og rynka nesa når skalken lagde tandori. Så dette har vært en super dag. Nå gjenstår det bare å bli kvitt diare og får han til å begynne å spise litt mat igjen slik at han får mer energi til å bruke hode og kropp. Men tar nok noen dager før han er seg selv igjen, Men vi er i hvert fall på riktig vei nå. Endelig kan mamma kroppen hvile i vishet om at dette går bra. Så tusen takk til dere som har kommet med støttende ord og råd, det har jeg trengt nå. Anonym poster: 14c8bcda3dd2c5f1ffe1af002106fbe3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #29 Skrevet 23. april 2013 Kan jo nevne for de som mener jeg er helt hysterisk at hysteriet kom etter en skremmende episode søndag formiddag. Han lå med øynene halvveis åpne og så rundt seg, plutselig stivna blikket hans. Jeg klappa på han, snakka til han og rista i han men fikk ikke noen reaksjon annet enn at han blunka når jeg blåste rett på øynene før de igjen var halvveis åpne. Ringte da legevakta på nytt siden vi ikke hadde time før 15.45 og klokka bare var 12.30. Ho som svarte på legevakta var klar for å ringe ambulanse da jeg endelig nådde igjennom å fikk kontakt. Ble da til at vi dro på legevakta. Han hadde rett og slett sovna uten å lukke øynene helt igjen og siden han var helt utmatta var han vanskelig å få kontakt med. Dette gjorde at jeg ble livredd for å ikke oppdage dehydrering før det var så alvorlig at han ble bevistløs. Anonym poster: 14c8bcda3dd2c5f1ffe1af002106fbe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå