Gå til innhold

Hva vasker dere med nedentil?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Jenta mi har eksem så begrenser bading endel. Har pleid å vaske med klut og vann ellers, evt med litt olje i. Men nå synes jeg det lukter tiss rett og slett likevel, særlig etter en helt natt. Synes ikke jeg kan bruke vanlig barnesåpe nedentil , vil vel tørre ut? Og synes altså ikke olje hjelper helt.. Noen m tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker våtservietter ved bæsjebleier og babybad i badevannet. Men har aldri hatt problem med hverken eksem eller lukt, så det hjelper kanskje ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller rumpe og tiss direkte under vasken. Varierer mellom kun rent vann, litt olje eller litt mild såpe. Jeg føler at rennende vann fjerner det meste. Veldig enkelt også. Trenger ikke ta av alle klærne, bare dra buksa godt ned og ha et håndkle klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mesoft med vann og evt olje. Har aldri hatt noen problemer med lukt, så det har jeg ikke tenkt over at ikke skulle være nok.

Hun blir kjempesår om vi bruker våtservietter, så det bruker vi aldri. Bader også med olje, men bruker en vanlig dusjolje (for voksne, kjøpt på apotek) med bittelitt parfyme, ikke babyolje. Synes hun blir god og ren da, og unngår at hun blir rød og sår.

Tror jeg ville ha prøvd skyllemetoden om det hadde luktet av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veldig sjelden problemer med lukt, når det eventuelt skjer så blir det en runde med neutral våtservietter eller mesoft med en egen intim-rensekrem for barn som jeg har fått av svigermor som jobber på apotek.

Ved vnalig bleieskift går det i vann og myke tørrservietter, eventuelt en våtserviett hvis det sitter godt fast..

Ellers bader hun ca annenhver dag og da har vi enten Lano, Neutral badesåpe eller Johnson&Johnson badesåpe for barn i - hun elsker skum:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller rumpe og tiss i vasken. Bruker babyline hvis det er mye og seig avføring, hvis ikke bare vann. Aldri brukt våtservietter. Og aldri hatt sår rumpe eller sår ved tissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tørrservietter med vann. Og så bader hun i tillegg annenhver kveld.

Tidligere brukte vi Pampers og da synes jeg det luktet vondt, men det var altså fra bleia! Så nå bruker vi Libero og har ingen problemer med lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker våtservietter ved bæsjebleier, og vasker med såpe fra neutral hver kveld. Passer på å få vekk all såpen :) bruker lite såpe på kluten. Bader som regel to til tre ganger i uken, er veldig ømfintlig for vann, smører godt inn med fuktighetskrem etter hvert bad. Blir hun sår strør vi på potetmjøl på stumpen, det beste for sår stump her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gutten min bleietørr på natten, men da han brukte bleie på natten brukte jeg bare og vaske på samme måte som nå, papirkluter og rent vann. Han dusjer/bader 2-3 ganger i uka, så føler det er nokk med rent vann foreløbig. Har ingen problemer med lukt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Min lille får utslett og tørr hud av våtservietter, så jeg bruker bare papir med babyolje. Hvis det lukter når hun våkner får hun sitte litt i badestampen med lite vann og mye olje, da blir hun fin og ren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...