Vera prøver Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Lillegullet er bare litt over 3 mndr, men nå er jeg sliten. Han sover maks 3 timer i strekk en gang og ellers våkner han etter en time eller to. Han spiser også ofte på dagtid, går maks 3 timer mellom måltidene. Helst ikke mer enn 2 timer. Kjenner at jeg er passe sliten om dagen og går i ørska. Han skal på 3 mndrs kontroll på onsdagen og jeg veit helsesøster ikke vil at vi skal gi han grøt ennå, men nå jeg snart få lov å sove litt mer. I går prøvde vi å lage velling, men da nektet han å ta flaska og i dag nektet han å ta flaska selv om det var vanlig mme. Han får vanligvis en flaske om dagen for treningens skyld og for å gi brystene en bitteliten pause Tenkte at det ville være bedre for magen å gi han velling enn grøt. Kjøpte den med mais og banan. Guttungen er stor for alderen. Veide 8 kg da han var 10 uker. ' Noen som har noen gode tips?
2013 Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Dessverre så må du nok bare godta at situasjonen er sånn. Vi har slitt i snart 1 år med søvnen på den måten du beskriver. Men det har gradvis blitt bedre og bedre:) Skjønner godt at du er sliten:(
Jente+Oktoberbarn Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Holder på slik med min på 6 mnd også, ammer gjerne hver 1 1/2 til 2 time hele natta. Han nekter flaske og spytter ut grøten. Jeg tror det beste for deg selv er om du godtar at det er slik nå og smører deg med masse tålmodighet (selv om jeg vet det er vanskelig). Sov når du kan og tenk at dette er bare en periode, det skal ikke være slik for bestandig Utover det er det jo bare å fortsette og prøve med flaske og etterhvert grøt. Synes personlig at du burde vente litt lengre med grøt om du klarer, så får tarmene bli mer modne og klar for oppgaven Lykke til i alle fall og så håper jeg at både du, jeg og alle andre trøtte småbarnsmødre får seg litt søvn snart
Ezmeralda Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Mine to gutter har ikke sovet noe mer eller bedre etter å ha startet med grøt, selv om de startet først ved seks mnd. Det beste tipset mitt er å legge deg til å sove hver gang babyen sover. La rotet flyte og la håret stå til alle kanter og dropp avtaler. Ofte blir det litt bedre etter drøye tre mnd alder... Hold ut, det går seg til, selv om man blir gaaal av for lite søvn. :-/ Lykke til!
jaaada Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Signerer de over, beste er å godta søvnmangelen. Sov når du kan, få avlastning fra familien, send mannen på trilletur ett partikler etc. Har tre barn og de to siste har innimellom fått ei flaske mme om kvelden for avlastning slik at pappaen også får litt matkos, super løsning for oss:) Ellers blir det ofte bedre ved tre mnd alderen. Hadde også ventet med grøt pga tarmene er så sårbare og ikke helt ferdig utviklet og mener jeg har hørt at de kan lettere få matintolleranse jo tidligere man begynner men sikkert mange meninger og måter å gjøre det på her;) uansett så skal fast føde gå gradvis med en skje el to i starten og med stadig økning. Ikke alle merker bedring med grøt og for noen tar det lang tid før barnet spiser ett helt måltid.. Lykke til og vær tålmodig.
to små prinsesser Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Lillegullet er bare litt over 3 mndr, men nå er jeg sliten. Han sover maks 3 timer i strekk en gang og ellers våkner han etter en time eller to. Han spiser også ofte på dagtid, går maks 3 timer mellom måltidene. Helst ikke mer enn 2 timer. Kjenner at jeg er passe sliten om dagen og går i ørska. Han skal på 3 mndrs kontroll på onsdagen og jeg veit helsesøster ikke vil at vi skal gi han grøt ennå, men nå jeg snart få lov å sove litt mer. I går prøvde vi å lage velling, men da nektet han å ta flaska og i dag nektet han å ta flaska selv om det var vanlig mme. Han får vanligvis en flaske om dagen for treningens skyld og for å gi brystene en bitteliten pause Tenkte at det ville være bedre for magen å gi han velling enn grøt. Kjøpte den med mais og banan. Guttungen er stor for alderen. Veide 8 kg da han var 10 uker. ' Noen som har noen gode tips? Jeg har aldri ammet så jeg har ikke noe tips i forhold til det, men jeg tror jeg bare ville fortsett å prøve med flasken eller velling. Tror ikke det er noe farlig om du gir grøt heller. Før eller siden vil han ha det, men ikke press selv om du er sliten. Det er nok fordi han er så stor at han krever deg såpass ofte. Selv om HS sier vent så er det du som er mor, husk det. HS er pålagt å følge sine anbefalinger, men du kan følge ditt instinkt. Min eldste fikk grøt da hun var 14 uker. Har gått helt fint det altså. Er ei flott og aktiv jente på 3år nå.
Nostalgia Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Sov når han sovner igjen etter å ha våknet på morningen. Her om dagen sover vi ofte fra 08-10 og fra 11-12 for å ta igjen det tapte på natten. Drikker ikke kaffe før 12 slik at jeg får sove igjen med engang han er klar. Pupper han da i senga til han sovner og jeg sovner da momentant
Appelsinpiken Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Samsover dere? Det var redningen her, da hadde hun puppen tilgjengelig, og jeg slapp å våkne ordentlig. Ofte sovnet jeg før hun var ferdig å spise også
Jannike123 Skrevet 25. april 2013 #9 Skrevet 25. april 2013 Samsoving var løsningen her! Fikk et nytt liv føltes det som gikk gradvis over til egen seng etterhvert, uten problem. Nå er han 9 mnd og sover 10-11 timer sammenhengende i egen seng på egent rom
Vera prøver Skrevet 26. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2013 Vi samsover og gutten legger på seg max. Veier for øyeblikket 9.2 kg. Vi har så vidt begynt med smaksprøver for jeg tror at den lille gutten trenger fast føde for å ikke være sulten hele tiden. Håret står til alle kanter og rotet flyter, men man må jo være tilstede for de andre barna også. Jeg er vant med babyer som våkner flere ganger pr natt, men ikke så ofte som han her. Driver gradvis å legger han i egen seng. Jeg sover bedre med han i senga for da sovner jeg med en gang etter amming, men trenger også sengen min alene innimellom. Jeg skal nok holde ut. Vil gi smaksprøver noen ganger i uka frem til han blir 4 mndr, om ca 2 uker og så øke på hvis magen hans tåler det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå