TLK Skrevet 21. april 2013 #1 Del Skrevet 21. april 2013 er ikke heelt i 3 trimester enda.. men 26+6.. men lurte på om noen her inne har født med cystocele? jeg har nemmelig det, og har i det siste begynnt å bekymre meg veldig for fødselen.. ser for meg at alt faller ut når man presser... skal ringe poliklinikken imorgen og høre når jeg skal på ny kontroll av cyctocele.. var på utredning før jeg ble gravid, og skulle bli kallt inn til ny kontroll etter 6mnd.. men har ikke hørt noe enda.. vet ikke helt om de kan ta ny kontroll nå når jeg er gravid heller... hmm.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Jersey ♡ Skrevet 22. april 2013 #2 Del Skrevet 22. april 2013 Hei!er dette fremfall?? Jeg har det, og blir grundig fulgt opp av både jordmor, overlege på sykehus og fastlege med sykemeldinger. Mye ubehag nå i svangerskapet synes jeg.. Oppfølging skyldes ikke fremfall først og fremst, men en tidligere senabort for to år siden. Jeg spurte overlegen på føden om nettopp dette med fødsel forrige gang, og han mente det ikke ville bli noe problem. Som han sa: et keisersnitt er en mye større skade og risiko enn det fremfallet du har eller vil få...og mitt fremfall er ganske kraftig!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/#findComment-145279994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLK Skrevet 23. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 23. april 2013 hei takk for svar! har ikke hatt ekstra oppfølging ifht svangerskapet...meen ble enig med jordmor om å be om henvisning til svangerskapspoliklinikken når jeg skal på kontroll om en uke. å der får jeg vel litt mer info ang fødsel. ja jeg har fremfall av urinblæren.. på utredning fikk jeg ikke beskjed om hvilken grad jeg har, men at lekasjen var meget betydelig.. så d hørtes jo ikke bra ut etter jeg ble gravid løper jeg på do i ett sett.. men ingen større plager enn fremfallet gir til vanlig.. er så bekymret med tanke på dette og fødsel.. men godt å se at ks ikke er et godt alternativ.. men likevell redd.. kan liksom se for meg hvor trangt det blir "nedi" der når ungen skal ut... vil jo tro man presser ut alt som er... men min jordmor følte seg ikke sikker nok til svare meg på mine sp.mål og fastlegen kunne heller ikke noe om dette.. så da vil jeg tro det ordner seg med henvisning.. blir liksom greit å kunne få svar fra noen som kan om dette.. men bekymringene er jo der likevell.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/#findComment-145282709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Jersey ♡ Skrevet 23. april 2013 #4 Del Skrevet 23. april 2013 Ja, jeg er ikke overbevist selv..har fremfall av skjedevegg, bruker vanligvis et ringpessar for å holde alt på plass, men måtte ta den ut i uke 14. En del ubehag som følger med nå da, synes jeg! Få en henvisning! Det er viktig å føle seg trygg ved fødsel. Jeg kommer til å kjøre på litt ved fødsel og be dem kalle inn fødselslege tidlig for å overvære pressing. Jeg tenker at de kan hjelpe organene litt ved press? Slik at de ikke presses ut liksom?! Ellers er livmorhalsen min ganske kort vei på innsiden av åpningen-så føler kanskje at veien ut er litt kortere nå enn sist. Om deg er bra eller dårlig er det vel ingen som vet før vi er der, men jeg velger å tro at dette er bra....! At det blir verre etterpå, er jeg vel nesten sikker på, selvom ingen vil si akkurat det! Gruer meg til det. Kan ikke operere før etter ca et år.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/#findComment-145282841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLK Skrevet 24. april 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 24. april 2013 ringpessar blir nok et alternativ etter fødsel vil jeg tro. gruer meg litt til å finne ut hva det går ut på..men er ikke noe alternativ å operere enda for min del.. vil få de barna jeg skal ha først etter besøket hos jordmor er jeg så glad for at hun skrev cystocele på helsekortet.. da kan jo sykepleiere se det uten at jeg må rope det ut liksom... men har mareritt hver kveld om fødselen.. så håper samtaler kan roe ned nærvene... er jo i tillegg første fødsel.. også har jeg dette + morkaka ligger på fremsiden + morkaka dekker delvis åpningen.. så føler det ble så mye på en gang.. tanken om at ks kanskje hadde vært best har slått meg... men mulig det bare er nærvene som prater hehe... er i uke 28 neste uke og når jeg endelig kommer til svangerskapspoliklinikken er jeg sikkert over uke 30.. synes de kunne tatt tak i dette litt tidligere.. så hadde jeg sluppet å bekymre meg så lenge.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/#findComment-145283694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Jersey ♡ Skrevet 24. april 2013 #6 Del Skrevet 24. april 2013 Slapp av, det går sikkert bra! Ringpessar har vært helt fantastisk for meg! Bare pass på å få stort nok, så ikke du presser det ut ved dobesøk etc. Jeg måtte inn og ut på poliklinikken før jeg fikk riktig str, og deretter gikk det av seg selv... Jeg er spent på fødsel selv. Fikk dette etter første svangerskap. Har vært gravid en gang etter dette hvor jeg mistet i uke 19, og nå denne gangen! Tok ikke ut ringen forrige gang, og det kan nok ha forårsaket farlige bakterier ved livmormunnen?! Nå har den vært ute siden uke 14, og de tar bac prøver hver mnd. dette er forhåpentligvis min siste fødsel, så regner med operasjon en gang neste år...Hååååper...! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040735-noen-som-har-f%C3%B8dt-med-cystocele/#findComment-145284528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå