Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få baby 6mnd til å vennes av ammemåltidet om natten? Jeg får spreng rundt kl 02 hver natt, hvordan skal det gå hvis vi skal avvenne henne måltidet om natten?

Noen som har gode råd om hvordan vi kan legge henne uten å la hun såvne med puppen hver kveld?

Skrevet

Dere er nesten bare nødt til å prøve å gjennomføre legging uten pupp. Min måtte bli vugget i søvn. Det jeg gjorde var å slutte med vugginga(hadde vuggeklosser) og heller stryke på han. Så gradvis mindre og mindre. Nå er jeg nødt til å holde han fast til han sovner da, men det er en annen sak.

Brystspreng vil jo normalisere seg etter få døgn når du slutter å amme:) Du må nok bare kaste deg ut i det og ikke gi pupp, heller tilby vann. Etter noen dager vil det gå bedre og bedre. Viktig å være der å trøste syns jeg da. Her tok det kanskje en uke før han godtok det. Etter det gikk det seg til:) Og min er et stabeist altså. Vet hva jeg snakker om når det gjelder søvnproblemer. Om du sliter med det anbefaler jeg å kutte ut smokken også. Ikke ha noen søvnassosiasjoner som babyen ikke kan klare å finne selv om natten:)

Skrevet

Legg henne fra deg før hun sovner helt ved puppen, da lærer hun gradvis å sovne av seg selv - det funket i alle fall fint her. Så klart litt skrik/gråt i begynnelsen, men ikke snakk om mange dagene før han skjønte. Er verre med å avvenne på natten, men så gjør det meg heller ikke noe, amme en eller to ganger på natt. Går seg til etterhvert... Prøv å ikke stress i alle fall, og vær helt klar og motivert på forhånd (ellers er det lett å gi etter) :)

Skrevet

har fått inntrykk av at de som ammer har mest problemer med nattesøvnen.

er det tilfelle?

her har jenta mi kun ammet i 2 uker, og fra da sovet igjennom natten.

Skrevet

har fått inntrykk av at de som ammer har mest problemer med nattesøvnen.

er det tilfelle?

her har jenta mi kun ammet i 2 uker, og fra da sovet igjennom natten.

Morsmelk er jo lett fordøyelig og metter ikke slik som mme - så det har jo sin naturlige forklaring der, for at ungen skal være mett må han ammes litt gjennom natten (mange i alle fall), og slik skapes det jo vaner/uvaner ergo må en nattavvenne i større grad enn en som har fått mettende mme... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...