Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vil si dokke hadde uttaket og alerede på neste dagen satte dem inn egg? Vanligvis er jo det på dag 3... Vi skal dit neste søndag vil jeg tippe og da blir jo det uttaket på mandag og dag 3 som vanligvis er innsettdagen er jo den 1.mai og dem er stengte. Hun jeg snakket med sa at det er best jeg bestiller hotellet til torsdagen. Hun trodde ikke jeg vil få inn egg på dag 2. Derfor spør jeg skjønner du ;) Jeg stresser ikke så gale. Tar det som det kommer, men klarer ikke å finne ut hva skal vi gjøre med hotellet og flybilettene mine hjem. Må bytte fly i oslo i tillegg.

Gjest Gullebolle

Hei, vi skal også inn for uttak hos hausken. Håper fredag til neste uke, kanskje det blir mandagen, så da er vi der kanskje samtidig.

Håper jeg får vite det på kontroll på tirsdag, så kan vi bestille hotell.

Jeg håper litt at eggene blir 3 døgn før innsett, iallefall om jeg får endel egg. For sist gang havnet uttaket på en fredag, og 3 graviditeter på de eggene til sammen. 2 som resulterte i barn og 1 sa. Ble altså gravid på alle innsettingene med de eggene som var igjen på dag 3:-) Håper vi er like heldige denne gangen.

Annonse

Lykke til til dokke begge to! Ja, har fått med meg gullebolle at du sleit med å få store nok egg, men etter det jeg leste sist, så forsto jeg at det går riktig vei ;) Jeg skal på ul neste fredag. Første gangen på kort regime, litt små redd. Kjenner jo absolutt ingenting. Men det er jo bra, fordi jeg var så gale dårlig av nesesprayen alle de 3 gangene ved det offentlige sykehuset.

Gjest Gullebolle

Tusen takk og i like måte. Ja her er det ikke så mye futt i de eggene, men satser på de er igang nå:-) Kort regime her og, veldig glad for å slippe den sprayen ja, Jeg blir jo et monster når jeg går på den. Stakkars mannen min som fikk gjennomgå når jeg tok den ved mitt første forsøk:-) Han jublet litt når Hausken ville ha meg på kort regime hehe...

Hvor lenge har du gått på sprøyter dicene?

Først nå jeg begynner å merke at det skjer noe der nede i magen og jeg har just satt sprøyte nr 11.

Utrolig spennende og nervepirrende dette er!

Håper du får positiv test ire86! Og såklart at vi følger etter om noen uker:-)

Jeg begynte på fredagen. Har 225 IE puregon. Hadde det samme sist og da var det 10-12 like store til ul. Men man veit jo aldri. Første gangen måtte jeg gå 2 dager ekstra på gonal-f. Mens andre var det nok med dei 9 dagene på samme dosen. Så det er jo litt med kroppen og formen å gjøre også, kanskje. Jeg veit ikke. Ellers tar jeg klexane 0.40 og prednisolon.

Gjest Gullebolle

Ja det er så rart man kan reagere så ulikt fra gang til gang. Sist jeg hadde kort regime (er 5,5år siden vel og merke) Gikk jeg bare i 12 dager. Fikk vel ut 17 egg den gangen. Da hadde jeg og lavere dose. Denne gangen var det 150ie i 5 dager, og siden da 225ie. Syntes det er litt rart de er så trege, er redd hele forsøket skal bli avbrutt, men velger å holde motet oppe, mener å huske det tok litt tid de andre gangene så plutselig kom de seg, men utrolig hva man har glemt. Føler som jeg aldri har gjort dette før, mange spørsmål og bekymringer!

Tar og klexane og mertfomin i tillegg.

Har dere holdt på lenge dicene?

Annonse

Jeg gikk til en privat gynekolog og alt skjedde veldig raskt, blodprøver, lapraskopi og fant ut at jeg har helt tette eggledere. Så ble vi henvist til st.olavs.Vi startet før sånn sirka 2 år sida. Første uttaket var vel i påska før 2 år sida. Har hatt nærmere 10 forsøk, med dei 4-5 frys og et par avbrytte frys (egga overlevde ikke opptininga). Blitt gravid 2 ganger, men mistet i uke 6 første gangen og den andre gangen var det en MA. Var på sykehuset med tablettene for å sette i gang og full pakke :( Det var det verste jeg har oplevd i mitt liv. Så gale vondt, fysisk mener jeg nå da.

Gjest Gullebolle

Ja det er forbasket urettferdig at noen får så uendelig lang vei til målet. Veldig trist å høre at du har mistet to ganger og, det er så grusomt, når vi først må gjennom alle behandlinger, hormoner, uttak, ventetid så skal man jammen med oppleve aborter i tillegg!

Det er der min frykt ligger igrunn, negative tester skal jeg klare, men å først bli gravid, kjenne det på kroppen, begynne å glede seg og legge planer for så å miste, gjør utrolig vondt. Vanskeligere å reise seg igjen da.

Har opplevd 2 sa selv, en for 6 år siden, og 1 i fjor høst:-( Men jeg har fått 2 barn, friske, fine og perfekte små gutter. Og heldigvis er all smerte, skuffelse og venting verdt det når man endelig lykkes.

Hausken er den beste her til lands, så jeg krysser alt jeg har for at det blir din tur denne gangen! Har dere bestemt dere for hvor mange forsøk dere vil ha om ikke det går, eller holder dere på så lenge dere klarer?

Her blir det nok bare 1 eller 2 forsøk, og frys så klart om jeg får nok egg:-) Ellers tror jeg vi prøver å legge vekk tanken og ønsket om 3dje mann...men en skal aldri si aldri, har jo alderen på min side:-) Har også et ønske om å være fosterhjem, så mulig vi går i den retningen etterhvert også. Men planen er jo såklart positiv test om en 3 ukers tid:-)

Vi tar ikke 3-packen, så da tar vi maks 2 ferske. Får se hvordan det går og hva Hausken sier om eggene. Jeg er spent på den der embryskopen. Dei altid har skrytt av eggene mine på st.olavs. Men det blir jo ikke noe stort ut av dei i lengde.... Hausken mener at det kan ha sammenheng med endometriosen min og implantasjonen. Kanskje kroppen min frastøtter egga. Man har jo ikke svar på det. Nei vi skal ikke prøve i det uendelige. jeg har roa meg egentlig og tar ting mere med ro nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...