Gå til innhold

Syden i sommer, og er så deppa over kroppen min..

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som om det kanskje blir syden på oss i sommer, hadde ikke planlagt det. Men, både mannen min og foreldrene mine vil at vi skal dra.. så da blir det vel det da.

Problemet er at jeg fødte i slutten av februar, og sliter med å gå ned disse ekstra kiloene (pluss 10 som satt igjen fra forje svangerskap) så jeg har en 15+kg mer enn hva jeg er fornøyd med..

Har enda litt bekkenproblemer, så er ikke bare å slenge seg ut på en daglig joggetur heller, for se om jeg kan spise litt sunnere. Men kan ikke slanke meg da jeg ammer.

Også disse strekkmerkene.. huff.. vet ikke om jeg orker å noen gang gå i bikini igjen..

Tenker på å kjøpe meg en boob amme badedrakt, men så liker jeg i grunnen ikke badedrakter heller.. har mega store pupper så trenger masse støtte.. sjeldent at badrakter har støtte..

Noen som har noen gode råd til hva jeg kan ta på meg på stranda, bassenkanten i syden? evt gi meg litt motivasjon til sunnere mat, og ett kraftig spark i rompa slik at jeg kommer meg opp fra sofaen og gjør noe med det.. akkurat nå sitter jeg bare her å sutrer... det gjør jo ikke saken noe bedre..

Phu.. det var dagens utblåsning

Fortsetter under...

Da ser det ut som om det kanskje blir syden på oss i sommer, hadde ikke planlagt det. Men, både mannen min og foreldrene mine vil at vi skal dra.. så da blir det vel det da.

Problemet er at jeg fødte i slutten av februar, og sliter med å gå ned disse ekstra kiloene (pluss 10 som satt igjen fra forje svangerskap) så jeg har en 15+kg mer enn hva jeg er fornøyd med..

Har enda litt bekkenproblemer, så er ikke bare å slenge seg ut på en daglig joggetur heller, for se om jeg kan spise litt sunnere. Men kan ikke slanke meg da jeg ammer.

Også disse strekkmerkene.. huff.. vet ikke om jeg orker å noen gang gå i bikini igjen..

Tenker på å kjøpe meg en boob amme badedrakt, men så liker jeg i grunnen ikke badedrakter heller.. har mega store pupper så trenger masse støtte.. sjeldent at badrakter har støtte..

Noen som har noen gode råd til hva jeg kan ta på meg på stranda, bassenkanten i syden? evt gi meg litt motivasjon til sunnere mat, og ett kraftig spark i rompa slik at jeg kommer meg opp fra sofaen og gjør noe med det.. akkurat nå sitter jeg bare her å sutrer... det gjør jo ikke saken noe bedre..

Phu.. det var dagens utblåsning

Opp med hodet kjære deg og ta en titt på disse snadderbiskene av noen badedrakter :)

Sliter litt med det samme som deg. Fødte i slutten av januar med keisersnitt så ble sittende en lang stund med endel smerter, og kunne ikke være særlig i bevegelse, og sliter fremdeles med bekkenet .. Så no bikini sesong i år kan jeg se langt etter, men de badedraktene er jo råhotte, så i år viser jeg fingern til bikinisesongen og går for badedrakt i stedet :)

Meldte meg forøvrig inn i vektklubben forrige uke, og fått skikkelig motivasjon nå :)

Ta en titt og se om det er no for deg, mye god matoppskrifter er det og ;)

http://www.pinupgirlclothing.com/swimwear.html

Og hvis di absolutt ikkje vil gå for badedrakt etter å ha prøvd ;) så kan du jo "jukse" sånn som eg gjør ;) en sånn shorts i stoff, som kidsa går med, som ser ut som undertøy;) til å bade i, og enten en bikini overdel med god støtte, eller bare en helt vanlig bh, å så en litt tynn singlet med tynne stropper ;) ingen som ser rart på deg verken på stranden eller på strandpromenaden :)

http://www.zalando.no/marc-o-polo-bikini-top-pink-ma321l00p-054.html hva med en slik variant?

vet ikke om den gir nok støtte da.. :P

Den var skikkelig fin!! Har bestilt meg boob sin. Men må jo ha flere enn en tror jeg.. Men tenker å vente til jeg har prøvt den jeg har bestilt på og se hvordan det føles.. Så får jeg titte litt på zalando etterpå. :)

Hjalp virkelig på humøret å lese svarene deres.. Har fått opp motivasjonen litt og tatt årets første joggetur, håper det blir flere..

Strekkmerker får jeg ikke gjordt noe med, tviler også på at jeg kan gjøre så mye med kiloene før jeg slutter å amme, men litt jogging, turgåing og sunnere mat kan vertfall får meg til å føle meg bedre.. Samt litt shopping :)

Annonse

De bikiniene er kjempe fine!:))

og Man kan slanke seg litt når man ammer bare ved å spise sundt. Frukt og grønt og smothie når du får lyst på noe godt:) fisk og kylling. Det gjør ingenting å gå ned til start vekt selv når du ammer så lenge du spiser mat:)

Jeg drar til Hellas om en drøy uke, og jeg kan vel ikke si at bikinikroppen er på plass, har gruet meg lenge for å skulle "vise meg frem" for her er det både cellulitter, strekkmerker og pløsete mage... men det hjalp faktisk å ta en tur til byen helt alene, ha god tid og finne frem til et par bikiner/badedrakter som sitter fint, og at vi er vår verste kritiker er helt sant!! vi må være snillere mot oss selv! Etter at jeg begynte på babysvømming så ser jeg jo at nesten alle mammaene har "spor" av graviditeten på kroppen, og det er jo så flott!! Nei, vi får heve hodet, trekke inn magan og strutte stolt avgårde med babyen på armen, prøve ivertfall ;)

Alle kropper er bikinikropper, bare å finne riktig bikini i riktig størrelse :) Når det er sagt så sliter jeg mye med det samme som deg, jeg er ikke fornøyd med kroppen min etter 3 svangerskap i løpet av 5 1/2 år.. Men, det hjelper på selvbildet å trimme litt, gå tur i litt raskt tempo, så jeg blir litt svett ( kan ikke jogge pga et kne med slitasjegikt), situps og ryggøvelser på matta sammen med mini. Venter på at kneet skal bli litt sterkere så jeg kan begynne på step igjen, det er så gøy!

Jeg har gått på Grete roede kurs mor/baby. Der tar de hensyn til at man ammer, dvs at man ligger litt høyere på kalorier. Kan anbefales! Ellers må du ha god tur! Etter en dag eller to i varmen er nok det verste over, men ja, det er tøft å vise seg i bikini første dagen. Disse mammakroppene... Men likevel så utrolig verdt det!

• 2 uker senere...

er i litt samme situasjon som deg, rekker aldri i verden å gå ned så mye jeg vil før vi drar til syden om en mnd, MEN som noen over her sier - litt farge på kroppen gjør underverker!

finn en god selvbruner (gjerne en lotion som bruner gradvis så det ikke skjolder så innmari), kjøp deg en fin neglelakk, kanskje en tur til frisøren vil få deg til å føle deg fresh - kos deg i syden!

prøv å drite i de ekstra kiloene - du har satt to flotte barn til verden, kroppen din har fungert som "hybel" :P

du må ikke være så streng med deg selv - februar er jo knapt 3 mnder siden ;)

som sagt - kos deg i syden med familien!

Endret av Mille Alexandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...