Gå til innhold

Ja da ligger jeg her...

Anbefalte innlegg

Vannet gikk i 23:30-tida i går kveld :-) Svake murringer i ettertid og nå de siste par timene har jeg hatt svake og uregelmessige rier. La meg i badekaret for en times tid siden og håper jeg klarer å holde ut til storebror våkner i 06-07-tida. Barnevakten er faktisk full (!!) men jeg har ei god venninne som stiller opp i stedet frem til barnevakten er edru igjen. Fantastisk med gode venner som er villige til å stille opp midt på natta uten forvarsel :-D Har ringt føden og jordmoren jeg snakket med var kjempehyggelig og veldig imøtekommende :-) Gruer meg masse til hva som venter meg nå men gleder meg til å se lillebror for første gang!

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040404-ja-da-ligger-jeg-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Alt står bra til her :-D Vi leverte storebror til barnevakten kl 0845 i går morges og var på sykehuset kl 0915. Da hadde jeg alt 5 cm åpning og 25 min seinere kunne jordmor ha tøyd meg til 10 :-) Vi valgte imidlertid å vente på fødespinalen da smertene begynte å bli fryktelig intense. Jordmor foreslo fødespinal framfor epidural da spinalen virker raskere. Fikk fødespinal kl 10, og det var som å komme til himmelen <3 Det tok vekk 70 % av riesmertene og gjorde at jeg klarte å fortsette med å slappe av og samarbeide under riene.

Lillebror kom seg raskt ned i bekkenet og etter en 11 minutter lang utdrivingsfase ble han født kl 10:30 :-) Tenk, jeg som brukte 90 min på storebrorens utdrivingsfase! Frisk og rask gutt, fantastisk å få oppleve drømmefødsel! Jeg var kjapt på beina igjen, fikk ammet, spist og dusja og så dro vi over på barselhotellet.

Lillebror er supersøt (selvfølgelig) og ligner foreløpig veldig på storebror. Storebror, tante og onkel kommer hit om noen timer og vi er veldig spente på hvordan storebror reagerer på babyen. Skal hjem igjen i ettermiddag, det blir deilig!

Sender masse fødestøv til dere alle sammen! ! :-D:-D

Endret av Madolyn&Muffin

Gratulerer så mye:-) unnet deg virkelig en god fødselsopplevelse denne gangen (fulgte deg såvidt sist oxo) :-)

Det går sikkert helt bra med storebror og lillebror, bare gi ham tid og oppmerksomhet.

Storesøs her har tatt godt imot lillesøster, dog tar lett til tårene og er mammadalt (spess når lillesøster spiser), men d går over all forventning:-)

Kos dere masse:-)

Gratulerer så mye Madolyn! Så tilfeldigvis nikket ditt her og kjenner deg jo fra forrige mann! Håper nå du får en litt "enklere" baby denne gangen (fast du har kanskje glemt hvor ille det var?) jeg får vite imorgen om jeg er gravid etter første Ass. befruktningsforsøk siden førstemann. Er du innom småbarnsforum i ny og ne?

Alt står bra til her :-D Vi leverte storebror til barnevakten kl 0845 i går morges og var på sykehuset kl 0915. Da hadde jeg alt 5 cm åpning og 25 min seinere kunne jordmor ha tøyd meg til 10 :-) Vi valgte imidlertid å vente på fødespinalen da smertene begynte å bli fryktelig intense. Jordmor foreslo fødespinal framfor epidural da spinalen virker raskere. Fikk fødespinal kl 10, og det var som å komme til himmelen <3 Det tok vekk 70 % av riesmertene og gjorde at jeg klarte å fortsette med å slappe av og samarbeide under riene.

Lillebror kom seg raskt ned i bekkenet og etter en 11 minutter lang utdrivingsfase ble han født kl 10:30 :-) Tenk, jeg som brukte 90 min på storebrorens utdrivingsfase! Frisk og rask gutt, fantastisk å få oppleve drømmefødsel! Jeg var kjapt på beina igjen, fikk ammet, spist og dusja og så dro vi over på barselhotellet.

Lillebror er supersøt (selvfølgelig) og ligner foreløpig veldig på storebror. Storebror, tante og onkel kommer hit om noen timer og vi er veldig spente på hvordan storebror reagerer på babyen. Skal hjem igjen i ettermiddag, det blir deilig!

Sender masse fødestøv til dere alle sammen! ! :-D:-D

Gratulerer så masse:) Kos dere:):)

Gratulerer så mye Madolyn! Så tilfeldigvis nikket ditt her og kjenner deg jo fra forrige mann! Håper nå du får en litt "enklere" baby denne gangen (fast du har kanskje glemt hvor ille det var?) jeg får vite imorgen om jeg er gravid etter første Ass. befruktningsforsøk siden førstemann. Er du innom småbarnsforum i ny og ne?

Husker deg også :-D Nei glemmer ikke første halvåret med førstemann.. Men han har blitt mye enklere jo mer han har vokst, han har godt sovehjerte (!!), ler og smiler og er en fin gutt. Så da ble vi frista til å gjøre det samme igjen :-)

Krysser fingrene for deg i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...