Gå til innhold

Hvem ønsker det mest?

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 år og har 3 barn. Har nå over lengre tid gått med tanker om gå for nr. 4. Har luftet det for mannen min og vi har snakket opp og ned i mente om vi skal eller ikke. Jeg har landet på at jeg ønsker dette. Slik jeg ser det er mannen min fornøyd med de 3 vi har og har ikke noe ønske for sin del å få 4 ungen. Jeg vet at han er villig til å gå med på dette for min del. Jeg kjenner at det er liten bismak på dette. Jeg har jo ikke noe ønske om å ta en slik stor avgjørelse for familien, bare for min del. Dette vil jo påvirke hele familien og ikke minst mannen min som vil bli pappa enda en gang og få enda en liten person og ta seg av.

Derfor spør jeg dere damer: opplever dere at mannen deres har et like stort ønske som dere har om 3 eller 4 barnet? Eller er det "vanlig" at dette oftest er kvinnens ønske og mannen egentlig bare gir etter?

Anonym poster: e4bb33c0113708a536125e2e612cb391

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040370-hvem-%C3%B8nsker-det-mest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her klarte jeg meg faktisk fint med ett barn men mannen ville ha to. Etterhvert fikk jeg stadig mer respekt for ønsket hans og etter en stund med "mental modning" så ble jeg klar for en til jeg også. Tror du bare må gi ham litt tid til å tygge på det. Hadde hvertfall ikke "mast" men heller bare tatt det opp igjen om en god stund dersom han ikke gjør det. Hva tror du er grunnen til at han vegrer? Kanskje han tenker praktisk i fht økokomi, plass, energi og oppfølging mens du kanskje tenker mest på hvor kos det hadde vært med en baby til?

Anonym poster: 6c68b809a3f94697fc85301a570bd4a0

Jeg tror det er litt vanligere at kvinnen har det sterkeste ønsket om "en til". Men jeg kjenner mange par der mannen har vært den ivrigste, eller at begge har vært like usikre/sikre.

Jeg innbiller meg at kvinner kan føle "trangen" til å oppleve graviditet, småbarnstid igjen litt sterkere, og at det kan være litt biologisk betinget. Ofte er det jo ikke fornuften som gjør at vi ønsker et barn til :))

Jeg har hatt mange samtaler med venninner som har betrodd meg med at de egentlig har hatt lyst på nummer 3 eller 4, og jeg kjenner meg igjen....

Lykke til uansett valg. Jeg skjønner godt at du ønsker deg en "hel flokk" ;)

Anonym poster: 3c33f6d97d2b3d50bfeed5686ab6269c

Her klarte jeg meg faktisk fint med ett barn men mannen ville ha to. Etterhvert fikk jeg stadig mer respekt for ønsket hans og etter en stund med "mental modning" så ble jeg klar for en til jeg også. Tror du bare må gi ham litt tid til å tygge på det. Hadde hvertfall ikke "mast" men heller bare tatt det opp igjen om en god stund dersom han ikke gjør det. Hva tror du er grunnen til at han vegrer? Kanskje han tenker praktisk i fht økokomi, plass, energi og oppfølging mens du kanskje tenker mest på hvor kos det hadde vært med en baby til?

Anonym poster: 6c68b809a3f94697fc85301a570bd4a0

Tenker vel at spørsmålet her er ikke hvorfor han vegrer men hvorfor jeg ønsker å ha 4 barn. Det er vel heller mitt ønske som er mer utenfor "normalen" enn hans fraværende behov for å få fire barn. 4 barn er mye og han sier han synst det er nok. Han ønsker å bruke tiden på de han har for å følge de opp så godt han klarer. Og ja, han tenker også økonomien oppi dette. Jeg tenker vel heller på den måte at jeg har overskudd til en til og ønsker det. Han er alllikevel ikke fjern for ideen om 4 barn men han har sagt han er i tenkeboksen. Nei dette er ikke enkelt. Blir litt gal av all tenkingen.

Har tenkt på dette med å få enBABY. For min del er det like mye å få en ny 2åring, en 3 åring og så videre. Tror kanskje mann min kunne tenke seg å få en ferdig 3åring, hadde det vært mulig hadde han nok vært litt mer positiv. Takk for svar!

Jeg tror det er litt vanligere at kvinnen har det sterkeste ønsket om "en til". Men jeg kjenner mange par der mannen har vært den ivrigste, eller at begge har vært like usikre/sikre.

Jeg innbiller meg at kvinner kan føle "trangen" til å oppleve graviditet, småbarnstid igjen litt sterkere, og at det kan være litt biologisk betinget. Ofte er det jo ikke fornuften som gjør at vi ønsker et barn til :))

Jeg har hatt mange samtaler med venninner som har betrodd meg med at de egentlig har hatt lyst på nummer 3 eller 4, og jeg kjenner meg igjen....

Lykke til uansett valg. Jeg skjønner godt at du ønsker deg en "hel flokk" ;)

Anonym poster: 3c33f6d97d2b3d50bfeed5686ab6269c

Ja det er ikke alltid lett å være dame:-) Og så er det dette med lysten til å oppleve dette store baaare en gang til:-) Det er mye i det du sier at det nok ikke er fornuften som styrer lystene våre. Og slik skal det jo være også tenker jeg. Fint å få ut litt tanker her inne. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...