Gå til innhold

Hvordan blir man kvitt liktorn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man til legen? Synes det er så flaut.......OG vondt!

Anonym poster: 01973a0e0a6301451af43a6224d101d1

Skrevet

ja, det må du nok...uff, her holdt jenta vår på i mange mnd, med både lege, legevakt, og masse produkter fra apoteket. jeg lurer på om ikke det var vortemiddelet, og mye skraping, og vannbad ,som skulle til til slutt....uff, jeg er glad vi er ferdig med det der, det var så vondt at ho kunne ikke gå på benet.

Anonym poster: 2c9191f308da2e07ad60ddc86c17a6c8

Gjest Frisk bris
Skrevet

Liktorn er da ikke flaut!Hvor er den?

Jeg får det ofte på lilletåen pga brede ben.En fotterapeut kan fjerne den. Det finnes også liktornplaster på.apoteket.

Skrevet

Jeg har hatt to liktorner. Ble kvitt begge på følgende måte:

- Plukk groblader. (Google om du ikke vet hvordan de ikke ser ut, det er ugress som finnes i de fleste gressplener)

- Prikk et par blader med gaffel, til det er gjennomhullet.

- Legg dem på liktornen, brettet dobbelt.

- legg gladpack over, og tape med sånn hvit plastertape.

Etter tre-fire dager er bladene blitt helt sorte. Da bytter du, og gjentar stegene ovenfor. De to gangene jeg har hatt liktorner har denne behandlingen fjernet hele liktornen på to-tre uker, den har liksom bare "kommet ut". Skikkelig ekle greier, minner om en liten gulrot, på form, som vokser innover i foten.

Anonym poster: a69c0da612fde3c0899aa62cda632068

Skrevet

Dt finnes et plaster mot liktorn på apoteket. Gjør som bruksanvisningen. Veldig enkelt og effektfullt :)

Gjest Frisk bris
Skrevet

Liktorn er bare hud som har blitt presset innover pga belastning, skjønner ikke hvorfor det er så ekkelt.

Skrevet

Jeg grov min ut med saks

Anonym poster: ad43babb00b829cc2f9277e51b8ba049

Skrevet

Samme her^^

Anonym poster: dded194cf53f4864e7952b0d6119614e

Skrevet

Min store liktorn fjernet jeg selv. Jeg lot foten ligge i bløt en halvtimes tid, filet med slik fotskrape, brukte spiss pinsett og "åpnet" hele liktornen, og så var det slike svarte rare tråder inni der som jeg dro ut. Etter det var den helt borte! :-)

Anonym poster: ac236e1090e1fc0acf3e1d596aa187e2

Skrevet

Jeg pleier å klippe mine med skarp saks så fort jeg merker at de begynner å dannes - jeg får flest midt under forfoten, der belastningen er størst. Greiest å klippe dem bort rett etter en lang dusj, da er huden bløt og litt mer tøyelig.

Anonym poster: 31c7920cf18641f55cc865a7fe0720f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...