Gå til innhold

Vil du begraves eller kremeres? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme for meg. Når jeg er død, er jeg død og hva som skjer med levningene mine har ingen betydning for meg.

Skrevet

Jeg vil helst ikke donere bort noe. Jeg vil bli over hundre år gammel og sovne stille inn etter å ha brukt opp kroppen min fullt og helt. Innen den tid blir vi sikkert tvangskremert alle sammen, og det gjør meg ikke så mye. Jeg tror ikke det påvirker etterlivet akkurat. Likevel synes jeg det er noe fint i å bli til jord igjen. Men som sagt kan jeg akseptere å bli til røyk og aske også. Sjelen havner nok der den skal uansett.

Gjest Thunder Road
Skrevet

Kremeres. Tanken på at kroppen min blir full av mark og biller gjør meg uvel. Så jeg tar heller flammer! Har til og med informert de nærmeste om det :P

Skrevet

Vil kremerast. Etter eg leste ein artikkel om ho stakkars dama som våkna opp i sin egen begravelse, syns eg det er best å vera sikker ;) har klaustrofobi å vil nødigt våkna opp i ei kista.... :P

Skrevet

Jeg skal hauglegges, bare for å være vanskelig. Eller kanskje donere kroppen til forskning? Hmmm

Skrevet

Vil kremerast. Etter eg leste ein artikkel om ho stakkars dama som våkna opp i sin egen begravelse, syns eg det er best å vera sikker ;) har klaustrofobi å vil nødigt våkna opp i ei kista.... :P

Det frister mer å våkne opp i en ovn? :P

Anonym poster: a0d969bcd1088c97c8761f0427788805

Skrevet

Det frister mer å våkne opp i en ovn? :P

Anonym poster: a0d969bcd1088c97c8761f0427788805

hmmm seie noko der;) eg får sitta å tenka/vurdera litt til
Skrevet

Organdonasjon hvis mulig, donasjon til forskning/undervisning hvis pårørende synes det er greit (kommer jo litt an på når jeg dør :P ), og kremering (synes egentlig den frysegreia virket OK!). Eventuelt spre asken på fjellet/sjøen. Hvis pårørende synes kremering er fælt kan jeg heller gå med på begravelse :P Er jo tross alt mest for deres del, jeg merker fint lite av det ;)

Anonym poster: d5049378bc14416eb66e1e2b81cc0a4a

Skrevet

Donere bort de organene som kan brukes. Så kremeres. Vil ikke oppta plass. Dessuten fikser jeg ikke tanken på å skulle ligge i jorda og råtne og bli markspist. Forråtningsprosessen tar så mye lenger tid nå enn før, på grunn av alle e stoffene og alt annet rart vi får i oss gjennom kostholdet.

Når jeg er kremert kan de godt grave ned urna mi og sette opp en fin gråstein/kampestein eller noe. Håper ikke mine etterlatte vil kaste bort masse penger på en megadyr fancy gravstein.

Skrevet (endret)

Jeg skal begraves hel ned i jorden. Nåde den som prøver å brenne meg..!

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Når den dagen kommer at jeg dør, så blir kroppen min til et skall jeg ikke trenger lenger.

Så da er det det samme for meg hva som skjer. Jeg kan gjerne donere bort deler, dersom noe kan brukes av andre, eller hva som helst.

Jeg bor ikke i kroppen min lenger når jeg dør, så jeg bryr meg ikke :) Og jeg har vært med under mange nok dødsfall, til å se at de aller fleste ser så fredelige ut rett etter døden inntrer. Det sier meg at det er fredelig og godt når det skjer for de fleste.

Min ånd er min, og den forsvinner ikke med kroppen min. Ei heller føler jeg noe fysisk den dagen jeg er død.

Forstår at enkelte tenker på råtning som ekkelt. Det forbindes med søppel og mer til. Men egentlig er det som en kompostbinge. Fra jord er du kommet, til jord skal du bli. Det er noe i det, selv om vi hver for oss ikke kommer av jord, men fra jorden, om det virker fornuftig..... :D

Jeg tenker heller at flammer og høye temperaturer må da virke mer avskrekkende og skremmende :D 750 til 1100 grader.... Blir litt skade av dette.....

Anonym poster: c3887aaef4bf2320fe619af716f8ac77

Skrevet

Først organdonasjon, så forskningsdonasjon, før jeg vil begraves.

Min største frykt her i livet er brann, så jeg vil definitivt ikke kremeres.

Jeg vil at mine nærmeste skal kunne følge meg helt til graven, og ikke ta farvel utenfor kirken mens jeg kjøres bort...

Jeg mener å tro at alle som donerer kroppen sin til forskning blir kremert når de er ferdig med lånet av kroppen.

Svigerforeldrene mine har ordnet med at de skal doneres til forskning og vi har fått kopier av papirene.

Jeg selv vil kremeres.

Anonym poster: 0c20beb84bb8ba66cadf2b5f53682f5d

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg går for kremasjon. Ser ingen grunn til å oppta unødig plass.

Skrevet

Begraves. Ser ikke helt for meg at det kan være noe særlig å bli brent egentlig....

Gjest Siklerotte
Skrevet

Begraves - og det er egentlig ganske viktig for meg, selv om det er litt tullete.

Gjest Julia1984
Skrevet

Ganske mange kirkegårder både pga kvalitet på jorden og plassmangel hvor man er tvunget til kremasjon. Og akkurat det blir ikke bedre med årene.....så til dere som vil begraves, langt fra sikkert det er mulig når dere dør om 50-70 år

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Skulle jeg dø mens organer enda er i working order organdonason , deretter forskning/ undervisning og så kan restene kremeres.

Tror gubben vil begraves, men er ikke sikker så får satse på at jeg dør først siden jeg sier hva jeg vil.

Skrevet

De kan plukke så mange organer de vil når jeg dør. Deretter kan de forske på restene og så sende meg til kremasjon. Aska kan de hive i søpla.

Skrevet

Jeg skal bli fryst ned og når forsningen er kommet så langt at jeg kan bli tint opp igjen så skal jeg det.

Hvis ikke zombiene kommer før jeg dør. Da skal jeg bli zombie.

Anonym poster: 33ed67da6867e4df5f7053178df9f16f

Skrevet

kremeres. fordi jeg ikke vil råtne i jorden:p

Skrevet

Kremeres, helt klart! Er livredd for å våkne opp mens jeg ligger six feet under. Ser den at det er kjipt å våkne opp i ovnen, men det er da hvertfall over på ett minutt eller to, fremfor å ligge der kanskje dagevis i jord!!! Jeg får helt noia. Tenker overraskende ofte på dette temaet, noe som helt klart fører til redusert livskvalitet for min del.

:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...