Gå til innhold

mannen min fikk dårlige verdier på blodprøvene, og skal nå få hormonsprøyte?? Noen som har opplevd dette??

Anbefalte innlegg

Vi har begynt utredning og mannen begynte først. Han var for noen uker siden og tok blodprøver og ble henvist til sykehus for sædprøven. De ringte uken etter og sa han hadde lave verdier på noen av testresultatene og han måtte inn å ta nye blodprøver. De ringte igjen i dag og sa at hadde lave verdier og ble henvist videre til en annen klinikk som har med hormoner å gjøre!! På torsdag skal han ta hormonsprøyte?!? Fordi han manglet kvinnelige kjønnshormonet? Aldri hørt om dette før, har dere?????

Er det noen som har opplev noe av det samme som dette hvordan det forløp seg?? Han får svar neste uke på sædprøven, men legen i telefonen i dag sa at den ville være dårlig :(

Uff, det er veldig rart at vi skulle være så uheldige. Hadde ikke trodd det skulle være noe, men jamen meg skal det vist bli utfordrende dette. Jeg selv skal til legen på onsdag, så får vi se. Hva er det første legen vil gjøre med meg tror dere??

Håper det er noen med erfaring som vil dele med meg:)

Hilsen "ønsker spire" <3 <3 <3

Fortsetter under...

Jeg tror ofte vi automatisk går ut i fra at det er oss jenter / kvinner det er noe kluss med dersom det tar tid før spira sitter, men sannheten er at det er like stor sjanse for at det er mannen som har problemer med understellet. :(

Jeg må innrømme at jeg har ikke hørt om menn som må inn for å ta hormonsprøyter før, men jeg vet at de - i likhet med oss - er avhengig av å ha en viss mengde østrogen i omløp (bare i mindre grad da.) Krysser fingrene for at det er noen andre forummedlemmer her inne som vet litt mer om dette.

For din del så tipper jeg at det første legen kommer til å gjøre er å stille deg spørsmål angående syklusen din, f.eks. om menssyklusen din er regelmessig, antall dager i hver syklus osv. Deretter pleier de å ta blodprøver på ulike dager i syklusen din (først og fremst før og etter eggløsning). Er mulig de ber deg om å bruke eggløsningstester også for og sjekke at du har den LH-økningen (LH = luteinizing hormone) som man vanligvis får ca. 24-36 timer før EL. Ut i fra blodprøvene og eventuelt EL-tester så kan de se hvorvidt hormonverdiene dine er normale. Er det ingenting som slår ut på blodprøver og syklusene dine er normale så vil neste steg være å sjekke livmor, eggledere og eggstokker for og se om f.eks. eggledere er tette.

Uansett, lykke til! Håper det ordner seg for dere etterhvert. *krysser fingrene* <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...