Gå til innhold

sy sin egen vognpose?

Anbefalte innlegg

hei, tenker jeg skal sy min egen vognpose til mini. Har en fin vinterpose men trenger en til å ha nå på våren og sommeren. Har ikke råd til å kjøpe en ny en og fant ut at det er billigst å lage en selv.

Tenkte å bruke stoff og fiberdyne. Vil det være varmt nok eller burde jeg og ha ett lag med fleece? Hadde først tenkt å bare lage pose av fleecepledd men har sett rundt at det kan fort bli klamt om sommeren.

Hva tror dere? Hørtes det ut som en grei pose? Tenkte å gå å handle stoff og dyne på jysk. Ser de har rimelige metervarer og :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040219-sy-sin-egen-vognpose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amandine

Det er ikke noe problem å sy sin egen vognpose, men det tar tid og det koster i materialer. En tynn dyne inni er sikkert nok, men jeg hadde ikke kjøpt stoff på jysk, du trenger et stoff med bedre kvalitet. Så googler du litt og finner sikkert en oppskrift på en buggysnuggle(eller en snøggelbøggel). Hvis det bare er pris du tenker på gjør du det antakelig lettere med en tur på finn.no, for dyne, stoff til fôr og ytterstoff, samt tråd, snor, strikk og glidelås gjør at du kommer opp i noen hundrelapper selv om du syr selv..

Hvis pris er det som er avgjørende så er dette en billig pose http://lekmer.no/barn-og-baby/barnevogner-og-barnevognstilbehor/kjoreposer-skinn-og-sitteputer/trille-kjørepose-basic-rød#.UXFeeb8ayc0

Har den selv til frøkna og den er god nå med ullundertøy og en tynn ulljakke. Når der blir varmere i været kommer posen til å gå og hun vil ligge på ullskinnet og med en tynn dyne eller teppe over seg :)

Koselig å sy selv, men spesielt billig pleier det ikke å bli ;)

Annonse

Jeg ville sydd en snøggelbøggel, og droppet fiberdyna. Blir altfor varmt utover nå. Jeg har sydd en med stoff fra Stoff og Stil. Cord utenpå, fleece i midten og bomull innerst. Er det litt ekstra kjølig tar jeg bare et ullteppe inni, evt ei dyne.

Jeg har pose sydd av svigers, hun har en "tynn" dyne inni stoff kjøpt på jysk, og den har holdt jentungen varm og tør i hele denne og forrige vinter :) Mønsteret googlet hun.

Den posen skulle jeg gjerne sett! ;) Hvordan ser en svigermor med en tynn dyne inni ut? :P

HEHE hun ser ganske normal ut, det er ikke før man skal gi henne en klem at man kjenner at det er noe, hun er ekstra myk og varm :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...