Gå til innhold

Drømmejobben!! Hjelp meg å skrive en god søknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal en god søknad inneholde? Er så lenge siden jeg har søkt på jobb at jeg e så usikker på hva jeg ska skrive. Har så lyst på denne jobben!!

Dette er en administrasjon/ kontorjobb

Hjelp!

Anonym poster: ceb14823e0d735bfc3c95447d37e5377

Skrevet

Dytter litt

Anonym poster: 54bf407a895f20de98218863e70c2b8f

Skrevet (endret)

En del stillinger har elektroniske skjemaer som fylles ut.

Dersom du skal skrive en søknad på papir setter du den opp som et brev med dato, sted, adressen til bedriften du søker jobb hos etc.

Som overskrift kan man f.eks. skrive "Søknad" og stillingskode/FINN-kode/stillingstittel.

Selve søknaden kan formuleres slik - det kommer selvsagt an på jobben du er ute etter:

:

"Jeg viser til annonse på eks. www.finn.no / i Aftenposten dd.mm.åå e.l. og tillater meg med dette å søke stilling hos dere som .. (stillingstittel). Jeg er 29 år gammel og utdannet (yrke) ved (studiested). Etter endt utdanning i (årstall) blant annet jobbet som (yrke) ved (arbeidssted)."

Skriv så kort om arbeidsoppgavene dine.

Så kan du skrive litt om deg selv:

"Som person er jeg ryddig, pliktoppfyllende og selvstendig (eller andre fine kvaliteter)."

Så skriver du litt mer om deg selv, hva du har å tilby av kompetanse, kanskje kort om kurs du har deltatt på, verktøy eller metoder du behersker etc.

Skriv deretter en setning om interesser: eks. "på fritiden liker jeg å være sammen familie og jeg tilbringer gjerne mye tid i naturen."

Avslutningsvis kan du skrive: "Jeg håper at min søknad vil bli tatt i betraktning og ser frem i mot å høre fra dere. Vedlagt er min CV ( ev.med referanser). Vitnemål og attester kan ettersendes ved behov eller medbringes på et eventuelt intervju.

Med vennlig hilsen,

Kari Nordmann."

Noe i den dur :) Lykke til med jobbsøkingen!

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...