Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Gjelder stue. I dag har vi strie på veggene,laminat på gulv og tak ess plater i tak. Planen er å vaske og male taket, har mest lyst på slett tak, men blir for mye arbeid å fjerne. Vil også ha ny laminat - ikke parkett pga merker! Lurt eller ikke?? Det store problemet er: HVA gjør vi med veggene? Skal vi fjerne strien, kle tynne plater utenpå? Hva skal vi ha som "finish" - hva brukes idag? Vil ha lyse vegger, med evt en vegg med tapet. Pleier å ha ideer selv, men denne gangen sliter jeg og trenger hjelp fra dere dib damer! Anonym poster: 77db77425d512881d4df70c24a2c16b8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Går kanskje an å sparkle taket slik at det blir slett? På veggene kan dere ha slike tynne rehabiliteringsplater som kan settes utenpå, eller dere kan fjerne det gamle først. Husk at spiker og skruer ikke sitter så godt i gipsplater, hvis dere skal henge opp noe på veggene. Men det er vel tre bak stria? Jeg syns det er greit å fjerne alt det gamle når man først pussre opp, men smak og behag.... Og mindre jobb å ikke gjøre det da. Du finner gulv i alle former, farger etc, så her anbefaler jeg å gå på en spesialbutikk å se hva dere liker rett og slett. Da vi pusset opp kjøkken la vi på gulvbelegg som vi bare rullet ut og festet med borrelås. Høres ikke så bra ut, men det er veldig fint - og praktisk! Anonym poster: bf008b91886d3b47684917789fb052fd
Light of my life Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Er vanskelig å fjerne gammel strie fra vegg, det letteste er vel å helsparkle. Mitt beste råd: velg dine håndtverkere med omhu
BellaSuz Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 (endret) Har likedan stue selv og her er vår plan: Vi skal gjøre alt selv først og fremst. Striene skal rives ned, her bruker vi dampmaskin kjøpt billig på Biltema (løsner alt limet og gjør at stria lett lar seg rive av). Tapet skal opp istedenfor. Det som også lar seg gjøre er enten å helsparkle veggene eller legge på tykk veggfornyer (dekker over slik at du lett legger på tapet pent). Evt legge på MDF-plater utenpå. Taket har vi bare vasket med salmiakk og malt. Ble veldig pent, selv om jeg også ønsker glatt tak. Gulv; her rev vi bort parketten som var full av hakk og striper. La heller på alloc laminat (excellent tror jeg den het) som er skikkelig hardfør. Vi valgte gulv om tåler en del:-) Tenkte bytte til brede hvite profilerte gulvlister i tillegg:-) Endret 19. april 2013 av BellaSuz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå